Windows 7 idle verbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 19:31
Beste tweakers,

is er een mogelijkheid te zien welke processen er aan het werk worden gezet als de computer langere tijd idle is?
Mijn situatie is namelijk als volgt:
Uit interesse heb ik mijn gamebak eens aan een Watt meter gehangen om te kijken wat dit systeem werkelijk verbruikt. Nu is mij het volgende opgevallen: Als de computer langere tijd idle staat, screen off en dergelijke, gaat de pc gemiddeld 20W MEER verbruiken dan als deze kort idle is. Het is altijd nog significant minder dan als de cpu (of gpu of beide) volledig belast worden en ik ga er dan ook niet vanuit dat het een virus is. (malwarebytes en MSE kunnen in ieder geval niets vinden).

Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat er bepaalde windows features aan het werk worden gezet op dat moment (denk aan indexering e.d.). Opzich niets mis mee, maar ik vroeg me af of je iets van een overzichtje zou kunnen vinden van processen die worden aangeslingerd op het moment dat de computer langere tijd idle is.

Iemand ideeën?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk eerder dat je anti-virus en alles aan de gang gaat. Want die pakken vaak die momenten.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:20
In de task scheduler kan je iig van veel Windows-eigen taken zien wat er zoal gebeurd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Nivida_intel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:40:
Ik denk eerder dat je anti-virus en alles aan de gang gaat. Want die pakken vaak die momenten.
ja, daar ging ik ook wel vanuit, maar om nu op goed geluk van ieder programma alle instellingen na te spitten heb ik niet zoveel zin in... Ik zei al dat ik wel een vermoeden heb waar het vandaan komt ik zou alleen graag een volledig lijstje ergens vandaan toveren zonder zelf alles door te moeten spitten ;) Zodat ik wellicht zaken die ik niet belangrijk acht uit kan zetten. Scheeld misschien niet heel veel maar toch... Het hele voorval zette me gewoon aan het denken :)
Ramon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:43:
In de task scheduler kan je iig van veel Windows-eigen taken zien wat er zoal gebeurd.
Daar zou ik nog eens extra moeten gaan kijken dan, echter vind ik de task scheduler nou ook niet echt overzichtelijk + ik vraag me dan af of er niet nog meer processen zijn die door iets of iemand worden gestart die niet in de task scheduler staan.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Misschien kan je met dit command iets.
code:
1
powercfg energy

Start cmd op met admin rechten en voer dit command uit als de pc idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
LnC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:47:
Misschien kan je met dit command iets.
code:
1
powercfg energy

Start cmd op met admin rechten en voer dit command uit als de pc idle is.
Hmm klinkt wel interessant, ga ik eens proberen. Echter zie ik zo snel niet of dit command ook advies geeft over bepaalde processen die lopen. Daarnaast zit ik met het "probleem" dat zodra ik de muis ook maar beweeg, dan daalt het verbruik ook direct weer...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Maak er anders een taak van. Deze start je b.v. als test op 15 minuten later. Zo kan je effectief eens kijken.
Pagina: 1