Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop kopen - webdev + gamer + studie:ING electronica&ict

Pagina: 1
Acties:

• cgers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb nu 3jaar intensief gebruik gemaakt van mijn MSI GE620DX met specs:

cpu: i7
ram: 8GB
video: NVIDIA gt555m 3GB
scherm: FHD
HDD: 750GB

Deze had ik 3jaar geleden gekocht voor 1050euro, en was toen beste prijs/prestatie verhouding die ik kon vinden.
Volgend jaar start ga ik voor ingenieur in de electronica en ict en wil ineens een nieuwe laptop kopen.

mijn eerste indruk
ik had gedacht aan de lenovo ideapad Y50: http://www.komplett.be/ko...0-70-00745nl/details.aspx
of zijn er betere prijs/kwaliteit?(is weer voor enkele jaren)

reden:
Goede GPU, CPU en ram uitbereidbaar tot 16GB , FHD en mijnn broer heeft een lenovo en deze is veel robuster.
En deze is aan te schaffen vanaf 1000euro als student.
nadeel is echter de HDD die maar 5400rpm is. Watheeft dit voor gevolgen en vervalt je garantie indien je die vervangt?

Wat ga je met je laptop doen?
Sporadisch game ik eens, maar ben een webdeveloper en heb dus geregeld programmas als photoshop openstaan.
En als ik game zijn het meestal nieuwere games.

Wat is je budget?
budget is rond de 1000euro, moest er een goede laptop net duurder zijn kan dit geen kwaad.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem mijn laptop overal heen, de laptop die ik nu gebruik nam ik dagelijks naar school(met de fiets en van aula tot aula) en mee op vakanties.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeuren heb ik niet, echter heb ik nu een MSI en de achterkant van het scherm is van dun plastic, waardoor dat als je op de achterkant van het scherm lichtjes duwt dat je al een plek op je scherm krijgt.
En liefst full HD

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Die Y50 heeft toch een SSHD ? Die 5400 toeren wordt dus ruimschoots goedgemaakt door de cache. Je kan em ook bij campusshop.be kopen als je studeert bij een van de aangesloten opledingen. Dan heb je betere garantievoorwaarden.

De prijs/kwaliteitsverhouding van deze machine is erg goed.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:58

harlekein

Creator Owner

Let op dat het scherm van de Y50 flink tegen schijnt te vallen. Als je Photoshop gebruikt zou het kunnen dat je hogere eisen hebt dan dit scherm kan leveren.

Als gamen minder belangrijk is kun je wellicht beter voor deze gaan: pricewatch: Asus N550JV-CN270H

[ Voor 36% gewijzigd door harlekein op 19-07-2014 16:20 ]

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik weet niet wat je maximale prijs is, ik heb zelf net een ZBOOK 15 gekocht. 24gb ram. 256gb SSD Core I7 QM4800 en Quadro K2000M aan boord. bloedsnel!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.