Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk HP Switch geschikt voor EAPS in redundant netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• BOZOK
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo mensen,

Welk HP switch is geschikt in een redundant netwerk (fiber) welke EAPS ondersteund? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
HP ondersteunt geen EAPS, wel RRPP (of bedoelde je 802.1x auth met EAP).
Op welke switches dat ondersteund wordt is vrij eenvoudig te vinden op de Procurve site van HP. Verder heb ik geen ervaring met het gebruik ervan.
Verder mis ik in je OP toch wel een beetje wat je zelf al hebt uitgezocht alsook wat je wilt bereiken. Verder zou wat meer informatie over je netwerk ook wel handig zijn, aangezien voorgestelde modellen misschien wel overkill zijn voor je omgeving (of misschien lang niet performant genoeg). Als laatste, misschien is dit wel niet het beste model (oplossing) voor je probleem.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• BOZOK
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12-2023
Nee het gaat om de EAPS functie en inderdaad RRPP genaamd onder HP. Alleen het is niet zo makkelijk om een instapmodel te vinden die dit ondersteunt. Ik wil graag HP gebruiken om een redundant ring netwerk van fiber op te bouwen. STP en RSTP zijn geen optie helaas.