Harde schijf maakt vogelgeluiden.

Pagina: 1
Acties:

• Arbarwings
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10-2025
Beste Tweakers,

Al paar weken hoor ik regelmatig een soort van vogelgeluiden in mijn PC. Met het geluid boedel ik een soort stotterend piepje die een hogere toon aan neemt, het duurt slecht 1 seconde. Ik hoor het geluid steeds vaker. Het doet me denken aan een vogel. Mijn vermoede is dat het mijn harde schrijf is. Ik heb één WD Blue 1 TB, één Seagate Barracuda 1 TB en een OCZ Vertex 3 120GB in mijn PC zitten.

Zou het aan één van de harde schijven liggen of is er een ander probleem?

M.v.g. Melvin Oostendorp

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zou de HDD die geluid maakt even losmaken van de power en kijken of je het dan nog hoort, dan weet je genoeg toch? En heb je ook nog de SMART waardes? van de schijf, met Crystaldiskinfo of HDtune kun je dit opvragen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Eerst even alle belangrijke dingen meteen backuppen voordat het te laat is.

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:53
FlyEragon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:59:
Eerst even alle belangrijke dingen meteen backuppen voordat het te laat is.
idd, ik zou eerst even een backup of een image maken.

Daarna kan je met Hiren's bootCD booten en HDTune even laten lopen op je HDD's.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:07
Ik zou eerst gewoon is je vermoeden checken of het uberhaupt de HDD is. Iedereen komt nu met een berg suggesties om je HDD te fixen maar je bent helemaal niet zeker of het je HDD is.

Zou ook zomaar coil wine van je psu kunnen zijn.

Openmaken die handel en eerst maar is kijken waar het vandaan komt dus.

• Arbarwings
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10-2025
Bedankt voor alle hulp. Heb mijn PC opengemaakt, de twee normale hdds eruit en dan horen of er iets raars klinkt. Ik hoorde niks meer. Toen heb ik de schrijven apart van elkaar erin gedaan en gescand met HD Tune Pro. Het bij de WD gaf hij een aantal fouten, bij het scannen van die schrijf maakte hij het zelfde geluid. Terug naar de winkel dan maar.

Nogmaals bedankt voor de hulp!
Pagina: 1