Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gebruiken als Game PC, streaming e.d. zijn altijd leuke extra's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat rond de €1200, wil namelijk dat de PC een goede basis heeft voordat ik al direct zou moeten beginnen met upgraden (tenzij advies mij anders zou aantonen). Mag meer/minder zijn, maar hierrond zal het waarschijnlijk blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen (eerste PC).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- SSD en veel opslagplaats (hoef maar 1 3,5" HDD te hebben).
- Goede grafische kaart die toch wel futureproof is.
- i7-4790k lijkt mij toch voor €100 meer mogelijks iets langer mee te gaan voor games die beginnen meerdere cores te gebruiken dan de i5-4690k, maar ik zou het hier wel mis kunnen hebben.
- PSU/Case/Koeling heb ik geen gedacht van wat er goed is.
- Een deftig all-round scherm (gaming en andere). G-Sync ziet er mij uit het budget te gaan.
Toetsenbord, speakers, muis, scherm mogen buiten budget bekeken worden, aangezien ik vooral wil dat de toren een goede basis is!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de grafische kaart heb ik een sterke voorkeur voor Nvidia na een paar slechte ervaringen te hebben gehad met ATI. Specifiek voor een GTX 770 met 4GB genomen om de R9 290 tegen te gaan en genoeg VRAM te hebben bij hogere resoluties (van wat ik begrepen heb).
Qua SSD lijkt Samsung mij een goed merk. Voor de rest doet het er niet zoveel aan toe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille PC met een case die er esthetisch goed uitziet zijn zeker mooi meegenomen (niet al te groot maar toch nog ruimte om te upgraden/...).
Goede geluidskaart (indien de realtek niet genoeg is).
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk, maar zal het vooral veilig houden.
Hieronder vinden jullie het lijstje dat ik mij voorlopig heb opgesteld.
Qua mobo werd mij deze aangeraden als beste tussen de Z97 series.
Mogelijks heb ik hier en daar wat zaken vergeten, dus indien meer info nodig is, let me know!
De PC zal ik zelf samenstellen, maar het ziet er zeer haalbaar uit van wat ik al gelezen heb.
Alle adviezen zijn welkom! Alvast bedankt.
Vooral gebruiken als Game PC, streaming e.d. zijn altijd leuke extra's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat rond de €1200, wil namelijk dat de PC een goede basis heeft voordat ik al direct zou moeten beginnen met upgraden (tenzij advies mij anders zou aantonen). Mag meer/minder zijn, maar hierrond zal het waarschijnlijk blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen (eerste PC).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- SSD en veel opslagplaats (hoef maar 1 3,5" HDD te hebben).
- Goede grafische kaart die toch wel futureproof is.
- i7-4790k lijkt mij toch voor €100 meer mogelijks iets langer mee te gaan voor games die beginnen meerdere cores te gebruiken dan de i5-4690k, maar ik zou het hier wel mis kunnen hebben.
- PSU/Case/Koeling heb ik geen gedacht van wat er goed is.
- Een deftig all-round scherm (gaming en andere). G-Sync ziet er mij uit het budget te gaan.
Toetsenbord, speakers, muis, scherm mogen buiten budget bekeken worden, aangezien ik vooral wil dat de toren een goede basis is!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de grafische kaart heb ik een sterke voorkeur voor Nvidia na een paar slechte ervaringen te hebben gehad met ATI. Specifiek voor een GTX 770 met 4GB genomen om de R9 290 tegen te gaan en genoeg VRAM te hebben bij hogere resoluties (van wat ik begrepen heb).
Qua SSD lijkt Samsung mij een goed merk. Voor de rest doet het er niet zoveel aan toe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille PC met een case die er esthetisch goed uitziet zijn zeker mooi meegenomen (niet al te groot maar toch nog ruimte om te upgraden/...).
Goede geluidskaart (indien de realtek niet genoeg is).
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk, maar zal het vooral veilig houden.
Hieronder vinden jullie het lijstje dat ik mij voorlopig heb opgesteld.
Qua mobo werd mij deze aangeraden als beste tussen de Z97 series.
Mogelijks heb ik hier en daar wat zaken vergeten, dus indien meer info nodig is, let me know!
De PC zal ik zelf samenstellen, maar het ziet er zeer haalbaar uit van wat ik al gelezen heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 293,90 | € 293,90 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme6 | € 148,50 | € 148,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB | € 343,- | € 343,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 45,91 | € 45,91 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9 | € 146,99 | € 146,99 |
| 1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 71,84 | € 71,84 |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 199,- | € 199,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.374,99 | |
Alle adviezen zijn welkom! Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Shiryu op 18-07-2014 02:36 ]