Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powerline vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn excuses als dit in het foute forumdeel staat maar zag niet waar anders dit te posten.

Situatie:

Wij hebben thuis 160mbps download en 10 mbps upload.
Helaas moeten we gebruik maken van een powerline voor internet op de eerste verdieping te krijgen.
Hier deel ik internet met mijn 2 broers (onder het jaar geen probleem, maar nu ze terug zijn van kot gaat ons internet enorm sloom).
Dit omdat er bijna altijd iemand iets aan het downloaden is. Daarom zouden we graag een betere powerline kopen dan die we momenteel bezitten (standaard telenet av6400 powerlines).

Deze powerlines van telenet halen slechts 15mbps download???
http://www.speedtest.net/my-result/3631598411

Klopt dit? Of scheelt er wat met de powerlines?
Indien dit klopt, kunnen jullie ons wat powerlines aanraden die wel optimaal gebruik maken van ons internet?
We bezitten voldoende routers dus de powerline moet niet noodzakelijk 3 aansluitingen hebben.

mvg lelouch

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn excuses als dit in het foute forumdeel staat maar zag niet waar anders dit te posten.
Van dit soort disclaimers worden we minder blij. Weet je het niet? Vraag dan na - wij moderatoren geven veel liever vooraf advies dan dat we achteraf met de botte bijl moeten hakken (of gewoon topics moeten verplaatsen ;) )

Powerline is een netwerktechnologie. We hebben een subforum Netwerken. Zou het? Ja...

Move OH -> NT

Verder inhoudelijk:
Powerline kan een goede oplossing zijn voor connectivity, maar voor performance moet je toch echt naar Ethernet (kabeltje) kijken. Telenet gebruikt Powerline adapters met ClearPath, veel beter ga je niet vinden.

Dit is waarschijnlijk geval van verschillende stroomgroepen waardoor alle data via stoppenkast moet gaan wat vertraging met zich meebrengt. Enige wat je nog kunt proberen is om alle schakelende voedingen (adapterblokjes) zo ver mogelijk bij de Powerline adapters vandaan te halen, maar dan nog moet je geen illusies hebben dat je 160Mbps gaat halen ermee. Misschien 1/10 daarvan. Wil je 160Mbps, kabeltje leggen. Punt.

Oslik blyat! Oslik!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het is trouwens niet onbelangrijk om ook te overleggen met je broers om downloadprogramma's fatsoenlijk in te stellen zodat überhaupt niet alle connecties naar 1 persoon worden getrokken ;) .

Is het trekken van een kabel (Bijv langs een regenpijp buitenshuis) geen optie? 160Mbit op powerline ga je sowieso al niet halen, het beste wat ik ooit heb gezien was rond de 80Mb/s op een behoorlijk duur setje op dezelfde stroomgroep.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Powerline heeft altijd verlies, de vraag is alleen hoeveel. Hoe verder je gaat, ove meerdere groepen, hoe slechter het wordt. Als je het gaat vervangen, koop een die een hoge snelheid heeft en beding dat je ze mag proberen en als ze niet bevallen terug brengt voor geld terug.

Ik heb zelf ook powerline, en een paar weken terug daalde de snelheid ineens naar nul (geen wijzinging in mijn interne stroom net). Ik heb nu de powerline adapter op mijn slaapkamer (daar is wel bedraad ethernet) maar echt handig is het niet, en ik zit op een lagere snelheid.....

Ik heb maar heel langzaam internet (14 mb/s) dus ik merk het qua internet voorlopig niet, maar intern is het wel een bottleneck

Ik ga een ethernet kabel door het ventilatie kanaal leggen, als het een beetje mee zit kom ik een meter naast de meter kast uit en drie meter van mijn computer/server.

Je kan ook overwegen om een download server in te richten en deze beneden neer te zettne. Voorkomt ook dat iedereen hetzelfde download :)

Everything is better with Bluetooth

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

jeanj schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:13:
Je kan ook overwegen om een download server in te richten en deze beneden neer te zettne. Voorkomt ook dat iedereen hetzelfde download :)
Ansich kunnen 3 personen perfect tegelijk downloaden/torenten whatever als de boel netjes ingesteld is en niet iedereen de volledige verbinding kan hoggen, op powerline moet je dit niet verwachten. En met 16Mb/s duurt het alsnog een tijdje om van de downloadserver naar een ander systeem te kopieeren waardoor je weer de volledige verbinding hogged.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 15:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken