Xbox One Externe HDD problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 07:13
Beste mede tweakers.

Eigenlijk ben ik op zoek naar ervaringen.

Onlangs heb ik een externe HDD aan mijn Xbox One gehangen. Het gaat om een Western Digital 4TB My book USB 3.0. Het probleem begon al bij het installeren. Het heeft me namelijk heel wat tijd gekost voordat de Xbox de HDD eindelijk herkende. Telkens kreeg ik de melding dat de deze niet geschikt zou zijn, omdat de hij USB 3.0 en minimaal 256GB zou moeten zijn. De WD voldoet echter aan beide eisen. Na een aantal resets werd de HDD dan eindelijk herkent en heb ik mijn games over kunnen zetten. Nu ik ongeveer 3 dagen verder ben werd de HDD echter wederom niet meer gezien en moest ik weer keer op keer de HDD uit en inpluggen, voordat de Xbox hem eindelijk weer zag als een geschikt Storage Device.

Nu heb ik aan mijn PC een 2TB My Book hangen die ook regelmatig disconnect. Ik moet deze dan weer aan en uit zetten voordat mijn PC deze weer ziet. Langzamerhand begin ik dan ook het idee te krijgen dat het aan de HDD ligt in plaats van aan de Xbox One. Het speuren op internet naar gelijksoortige problemen levert eigenlijk weinig op.

Zijn er meer mensen die problemen hebben of hebben gehad met het installeren van een Ext HDD op de Xbox One? Of zijn er misschien mensen die dezelfde instabiliteit ervaren met een WD My book? Het zoeken naar de oorzaak is namelijk erg lastig en ik twijfel of ik de HDD nu wel of niet terug moet sturen. Testen is namelijk erg lastig. Een andere USB 3.0 HDD heb ik helaas niet liggen en lenen is ook geen optie aangezien deze dan door de Xbox geformatteerd moet worden. Een ander kabeltje is ook niet voorhanden aangezien het een zeer specifieke aansluiting betreft. Interessant detail is misschien dat er heel specifiek op de doos wordt aangegeven dat de WD voor zowel USB 2.0 als 3.0 geschikt is. Mij lijkt dit niet meer dan backward compatibility maar wilde het toch even aangeven.

Ik weet dat de Xbox One nog niet officieel in NL uit is maar er zijn vast genoeg mensen op dit forum die 'm al in huis hebben. Wie O wie kan mij helpen want ik weet het echt niet meer. Alvast bedankt.

Mvg

Geert