Toon posts:

Game PC - 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Zoals in de titel al te zien, wil ik een PC gaan bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt hoofdzakelijk een game PC, maar ik wil er ook op kunnen 3D tekenen (Inventor, Mastercam X7).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het wel rond de 850 a 900 euro houden, sommige onderdelen heb ik al binnen, de rest van de onderdelen die ik denk nodig te hebben staat hieronder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al. (Muis, toetsenbord, speakers, monitoren) Dit gaat dus puur om de PC zelf. Wat ik ook al heb liggen, zijn de case (Corsair 230T) en een WD Black 1TB HDD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,90€ 179,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,94€ 66,94
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 72,99€ 72,99
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,75€ 12,75
1Corsair RM650€ 87,95€ 87,95
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,32

Onderdelen die ik nog nodig heb:

GPU

Ik twijfel tussen de GTX 770 en de R9 280X. Ik neig wat meer naar de 280X op het moment. Omdat er een raam in de case zit, en ik constant tegen dat ding aankijk, wil ik ook wel een beetje een strak uitziende kaart. Bij voorkeur een kaart waar een backplate voor te krijgen is.

Processorkoeling

De processor moet nog een koeler krijgen. Ik neig naar een AIO waterkoeling, omdat dat er gewoon veel strakker uitziet. Dit in verband met het raam. Ik heb echter wel een paar keer, onder andere ook op GoT, dat die dingen soms behoorlijk herrie maken. Ik wil graag een systeem neerzetten dat niet meer dan 35 dB produceert. Wat kan ik het beste doen? Stock koeler, AIO waterkoeling of toch een aftermarket luchtkoeler?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De lengte van de kaart mag maximaal 430 mm zijn, Geluidsdruk als het even kan onder de 35 dB. Processorkoeling liefst AIO waterkoeling, maar ook onder de 35 dB. De kaart moet een Displayport uitgang en een VGA uitgang hebben.

Ga je overklokken?
Nee, was ik niet van plan. Kan sowieso ook niet met deze processor-moederbordcombinatie

Wat ik me nog wel afvraag: is een i5 genoeg als je wilt gaan 3D tekenen? Of is een i7 dan wenselijker?

Bij voorbaat is mijn dank groot,

Henry

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
280X, meer futureproof.

Wellicht:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

ik denk dat de meeste waterkoelers wanneer men weinig met de pc doet ook wel redelijk stil zijn, het zal voornamelijk onder load wat meer herrie gaan maken, maar als ik mijn niet vergis zitten de meeste componenten dan wel boven de 36db. Zowiso, wanneer men twee maal het gelijke aantal dB bij elkaar optelt levert dat een toename van 3 dB op.

mischien een idee is om te kijken dat de Corsair case kan worden verkocht (of nog terug gebracht weet niet hoe oud ie is) en dan te gaan voor. pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window dan behoud je de window in de case maar door dat de andere panelen voorzien zijn van foam, toch nog redelijke stilte, verder weet ik niet hoe de window is uitgevoerd. Beste voor stilte zou natuurlijk zijn geweest iets van dubbel glas met verschillende diktes, al denk ik niet dat de case dit heeft.