FEA: wenslijst controle op levertijd meerdere exemplaren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcboo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 10:42
Vandaag heb ik de wensenlijst-bestel-functie geprobeerd. Mooi! Twee suggesties voor verbetering.

[fea]1. Levertijd filter meerdere exemplaren
Ik wilde onder andere 4 samsung 840 EVO schijven bestellen. Met filter 'leverbaar binnen 5 dagen' kreeg ik toen een winkel aangewezen. In het bestelproces bleek echter dat deze winkel slechts twee exemplaren binnen 5 dagen kon leveren. Het zou mooi zijn als de functie daar rekening mee kon houden.

[fea]2. Niet volledige componenten ook mee laten doen
Verder ontbrak een tweetal componenten die ik wilde bestellen (kleinzakelijk oa een cooler voor een Xeon-processor), hoewel hier wel (als je zoekt via Google tenminste) prijsinformatie over beschikbaar is bij Tweakers. De functie werkt eigenlijk alleen goed als je alle componenten mee kunt laten doen. Zou mooi zijn als deze componenten ook meegenomen zouden kunnen worden (zonder dat je alle details van de componenten moet invoeren voor review).

Groet,
Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

kcboo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:51:
Vandaag heb ik de wensenlijst-bestel-functie geprobeerd. Mooi! Twee suggesties voor verbetering.
Bedankt, ik verplaats je topic gelijk even naar het features-forum, daar past dit beter :)
[fea]1. Levertijd filter meerdere exemplaren
Ik wilde onder andere 4 samsung 840 EVO schijven bestellen. Met filter 'leverbaar binnen 5 dagen' kreeg ik toen een winkel aangewezen. In het bestelproces bleek echter dat deze winkel slechts twee exemplaren binnen 5 dagen kon leveren. Het zou mooi zijn als de functie daar rekening mee kon houden.
Dit is helaas nogal lastig om te realiseren om een paar redenen;
- We vragen winkeliers (nu) niet om die informatie en hebben het dus niet beschikbaar
- Niet elke winkelier kan of wil zelf die informatie aanleveren omdat het snel kan veranderen en wij 'slechts' elk uur de prijsgegevens inlezen
- Doordat die informatie zo snel verandert is het prima mogelijk dat er wel meer dan 4 waren op het moment dat wij de informatie binnen zouden kunnen krijgen, maar niet meer zodra jij wil bestellen
- Er zijn winkeliers die de voorraad van hun eigen leverancier tonen, meerdere winkels doen dat, dus zelfs als er niet bij die winkel wordt besteld kan de voorraad afnemen
- Jij bent niet de enige die dat product in zijn winkelmandje heeft (er zijn 3859 gebruikers die deze pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB willen). Uiteraard staan die niet allemaal op hetzelfde moment op het punt dat te bestellen, maar we kunnen het ook weer niet negeren. Dus als we jou dan vertellen dat er 4 beschikbaar zijn en tegelijkertijd hetzelfde doen bij iemand die er ook een wil... dan klopt het voor jullie allebei totdat je daadwerkelijk bestelt ;)

Kortom, ik ben bang dat hier aardig wat haken en ogen aan zitten.

Mochten we besluiten dat we de voorraadaantallen interessant vinden voor in de normale prijslijsten, dan is het ook zeker interessant om het mee te nemen in de bestelkosten-functionaliteit.
[fea]2. Niet volledige componenten ook mee laten doen
Verder ontbrak een tweetal componenten die ik wilde bestellen (kleinzakelijk oa een cooler voor een Xeon-processor), hoewel hier wel (als je zoekt via Google tenminste) prijsinformatie over beschikbaar is bij Tweakers. De functie werkt eigenlijk alleen goed als je alle componenten mee kunt laten doen. Zou mooi zijn als deze componenten ook meegenomen zouden kunnen worden (zonder dat je alle details van de componenten moet invoeren voor review).
Je bedoelt producten uit wat wij 'Pricewatch Unsorted' noemen. Dit is op zich best interessant.

Ik ben alleen wel bang dat het zodanig veel voorbereidend werk - waarna deze feature nog niet bestaat, maar wat wel nodig is om het te kunnen doen - vereist dat het op zijn minst nog wel even duurt voor het gerealiseerd kan worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcboo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 10:42
Dank voor de uitgebreide reactie! Ik snap je terechte punten. Voorlopig gebruik ik Tweakers iig om prijzen te vergelijken en eerste indruk levertijd te krijgen en doe ik de rest handmatig.