Omdat ik compleet nieuw ben op het veld van pc's samenstellen en bouwen heb ik besloten om hulp te roepen van de competente leden die zich of Tweakers vertoeven. Hierbij dan ook mijn template.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk spellen spelen, niet veel anders dan dat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €750, assemblage zal ik zelf uitvogelen met behulp van mensen om mij heen die er meer verstand van hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben al in het bezit van een muis, een monitor (Samsung SyncMaster P2470HD) en een redelijk toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Feitelijk alles behalve de muis, toetsenbord en het beeldscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, zolang het maar een betrouwbaar merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb hier en daar te horen gekregen dat een klein SSD'tje om de OS van de andere data af te scheiden altijd goed schijnt te zijn voor het spelen van spellen. Ik zou graag willen weten of dat inderdaad ook echt veel nut zal hebben.
Ga je overklokken?
Nope.
Ik heb zelf een lijstje gemaakt en rondgekeken en ernstig mijn hoofd geknikt terwijl ik de specificaties las. Het viel wat hoger uit dan verwacht en ik weet vrijwel zeker dat het niet bepaald de optimale opzet is voor een goeie pc, dus alle kritiek en/of meningen zijn zeer gewaardeerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk spellen spelen, niet veel anders dan dat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €750, assemblage zal ik zelf uitvogelen met behulp van mensen om mij heen die er meer verstand van hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben al in het bezit van een muis, een monitor (Samsung SyncMaster P2470HD) en een redelijk toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Feitelijk alles behalve de muis, toetsenbord en het beeldscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, zolang het maar een betrouwbaar merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb hier en daar te horen gekregen dat een klein SSD'tje om de OS van de andere data af te scheiden altijd goed schijnt te zijn voor het spelen van spellen. Ik zou graag willen weten of dat inderdaad ook echt veel nut zal hebben.
Ga je overklokken?
Nope.
Ik heb zelf een lijstje gemaakt en rondgekeken en ernstig mijn hoofd geknikt terwijl ik de specificaties las. Het viel wat hoger uit dan verwacht en ik weet vrijwel zeker dat het niet bepaald de optimale opzet is voor een goeie pc, dus alle kritiek en/of meningen zijn zeer gewaardeerd.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 148,90 | € 148,90 |
| 1 | MSI B85M-G43 | € 59,85 | € 59,85 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB Superclocked | € 138,- | € 138,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | BitFenix Shinobi Window | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Blauw, 140mm | € 12,39 | € 12,39 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 74,45 | € 74,45 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,90 | € 14,90 |
| 1 | Corsair RM550 | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Corsair Force LS 60GB | € 49,01 | € 49,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 771,34 | |