Stevige muis met goed koordje

Pagina: 1
Acties:

• logophobia
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik ben door een heel aantal logitech muizen heengegaan in de loop der jaren (stuk of 3, G500 was laatste). Soms maak ik gebruik van het garantie systeem, soms koop ik een nieuwere serie. Eigenlijk gaat altijd het koortje kapot, wordt verdraait, slecht signaal, etc, vooral de nieuwe "gevlochten" stijl draadjes die in de mode lijken te zijn. Lijkt een bekend probleem te zijn na te googlen en in reviews, maar logitech doet er weinig aan.

Hoop andere merken lijken ook kwaliteitsproblemen te hebben (razer, steelseries).

Nu vroeg ik me af of iemand nog een goed advies heeft wat betreft muizen. Ik game niet zo heel veel meer, maar zou leuk zijn als de muis ook een beetje gevoelig/precies is. Vooral iets stevigs, idiot-proof.

Max budget 90 euro, liever iets rond de 50 euro.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Is er een belangrijke reden waarom je voor bedraad kiest en niet voor draadloos?

Enige redenen die ik kan bedenken zijn ontvangst als pc is weggewerkt. Of batterij duur.
Maar met de muizen die ik tot op heden heb gebruikt hoef ik maar 1x per jaar de batterije te vervangen (dan gaan er wel dure duracell batterijen in)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• logophobia
Hmm, misschien heb ik me wel kapot zitten staren op bedraad. Ik heb eigenlijk liever geen gerommel met batterijen. Maar opzich elk jaar een nieuwe muis is meer gerommel.

Als iemand nog een goed bedraade suggestie heeft, graag! Anders ga ik idd wel een aan draadloze muis.

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:50
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-ItBdS3_eB-M/Ts10dMy126I/AAAAAAAAEOY/DuqTEPQICNQ/s1600/mouse+choir.gif

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Als je nauwelijks meer gamed is een draadloze muis een goede optie, eventueel met USB laadstation zodat je hem daar zo in kan gooien.

Anders moet je kijken naar muizen met een braided cable, zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.xpcguides.com/wp-content/uploads/2010/03/steelseries-xai-02.jpg

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ongetwijfeld zul je niet echt een koortje (is zanggroepje) bedoelen maar koordje. Maar dat even terzijde :). Eerlijk gezegd heb ik mijn hele leven lang nog noot zoiets gehad, terwijl ik alleen altijd een muis aan een draad gebruik. En ik computer al heel wat jaren. Twee computers, de ene van mijn vrouw, de andere van me zelf. Daarnaast ook nog die op mijn werk. Wij doen zeker 10 jaar met dezelfde muis, in elk geval overleeft hij zeker twee computers. Bovendien heb ik nog nooit eerder zoiets van iemand vernomen.
Leidt mij tot de vraag welke woeste bewegingen doe jij met die muis dat je dit (let wel) bij herhaling ondervindt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Draadloos?

Iperf

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-02 23:11
g400s, is sowieso beter dan de g500 want betere sensor.

en dan zo'n ding er bij zodat ie niet overal achter blijft hangen:
http://www.ebay.com/itm/F...&var=&hash=item20cc34e706

zo komt er eigenlijk nooit druk op je muis kabel te staan, want hij zit gewoon vast in de bungee.

ben je van t gedoe af ;)

android since G1.

• logophobia
Techneut schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:23:
Ongetwijfeld zul je niet echt een koortje (is zanggroepje) bedoelen maar koordje. Maar dat even terzijde :). Eerlijk gezegd heb ik mijn hele leven lang nog noot zoiets gehad, terwijl ik alleen altijd een muis aan een draad gebruik. En ik computer al heel wat jaren. Twee computers, de ene van mijn vrouw, de andere van me zelf. Daarnaast ook nog die op mijn werk. Wij doen zeker 10 jaar met dezelfde muis, in elk geval overleeft hij zeker twee computers. Bovendien heb ik nog nooit eerder zoiets van iemand vernomen.
Leidt mij tot de vraag welke woeste bewegingen doe jij met die muis dat je dit (let wel) bij herhaling ondervindt?
Nauwja, ik heb geen idee. Zag meerdere keren op het internet dat deze muizen wel meer dit probleem hebben. Dit is het eindresultaat:

https://drive.google.com/...5YV9mZ3M/edit?usp=sharing

Geen beweging meer te krijgen in de muis, kan nog klikken maar beweging stuurt hij niet meer door.

Edit: Zo'n clipper dingetje is idd ook wel een interessante suggestie :)

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door logophobia op 17-07-2014 22:39 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Techneut schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:23:
Dit vraag ik me ook af ja, als mijn muis er mee ophoud is het omdat daadwerkelijk iets in of op de muis kapot gaat. Mijn vorige muis (een of andere cheap-ass Trust Carbon muis) heeft het ruim 6 jaar uitgehouden voordat het rubberbandje rondom de scrollwiel eruit kwam en ik er gewoon toe was aan wat anders. De rest werkte nog perfect op (flinke) slijtageplekken na dan.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 17-07-2014 22:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• logophobia
D4NG3R schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:48:
[...]

Dit vraag ik me ook af ja, als mijn muis er mee ophoud is het omdat daadwerkelijk iets in of op de muis kapot gaat. Mijn vorige muis (een of andere cheap-ass Trust Carbon muis) heeft het ruim 6 jaar uitgehouden voordat het rubberbandje rondom de scrollwiel eruit kwam en ik er gewoon toe was aan wat anders. De rest werkte nog perfect op (flinke) slijtageplekken na dan.
Electronica houdt het niet erg lang bij mij uit jammergenoeg. Combinatie van veel te veel brute kracht en onhandigheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix: "koortje" -> "koordje"

Onverzordge topictitels leiden af (zoals je kunt zien aan posts met zingende muizen...), aub voortaan keertje herlezen voor je een topic opent.

En over lezen gesproken, deze zeker gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• logophobia
dion_b schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:23:
Titelfix: "koortje" -> "koordje"

Onverzordge topictitels leiden af (zoals je kunt zien aan posts met zingende muizen...), aub voortaan keertje herlezen voor je een topic opent.

En over lezen gesproken, deze zeker gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move OH -> CAA
Sorry meneer moderator.

Ik heb mijn aankoop gedaan (logitech G700s), dus bedankt voor iedeen z'n reacties.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:24

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik had je de pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse willen aanraden. Een sensor die zich bewezen heeft, met draad en qua features en bouw ook helemaal dik voor mekaar.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik heb ook al meerdere kabels gezien die zo versleten zijn, dit komt door bureauranden gewoon bewegen van de kabel etc mijn G5 had dit probleem ook (los contact vooraan) en de kabel was niet eens kapot of beschadigd.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Pagina: 1