Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte 13-14" studie laptop

Pagina: 1
Acties:

• Michiel91
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een nieuwe laptop voor standaard dagelijks gebruik. Denk hierbij aan word, PDFjes en misschien een keer een (eenvoudig) filmpje in elkaar zetten. Het is voor mij belangrijk dat ik de laptop makkelijk kan meenemen en die ook in de trein goed bruikbaar is. Het gewicht en de afmeting (13-14 inch) van de laptop zijn daarom erg belangrijk voor me. Aangezien ik hiermee al snel in een wat duurdere prijscatagorie uitkom zou ik ook graag zien dat de laptop enigszins future-proof is. Hiernaast vind ik het qua uiterlijk belangrijk dat de laptop er enigszins professioneel uitziet (geen roze plastic dus). Een touchscreen is een leuke bonus, maar zeker geen vereiste.

Wat is je budget?

Vooraf dacht ik aan rond de €750,- als budget. Als de prijskwaliteit verhouding bij iets duurdere laptops echter een stuk beter is kan ik dit opschroeven naar ~€950,-. Voor €750,- vond ik het zelf lastig om een laptop te vinden die aan alle eisen voldoet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk neig ik op het moment naar Lenovo, ik heb hier goede verhalen over gehoord en vind de laptops er ook mooi uitzien. Met samsung heb ik helaas slechte ervaringen waardoor ik samsung laptops bij voorkeur buiten beschouwing laat.

De Levovo ideapad U430 touch staat momenteel vrij hoog op mijn lijstje
Ook overweeg ik nog de Dell Latitude 6430u
De Sony Vaio Pro 13 lijkt me bijvoorbeeld ook een goede optie.

Na veel te hebben gestaard naar veel verschillende laptops weet ik ondertussen ook niet meer wat ik moet. Zijn er laptops die ik nog over het hoofd zie, en wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt voor de hulp,

Michiel

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Als je voor een Lenovo U430 gaat zou ik voor deze gaan:

pricewatch: Lenovo IdeaPad U430 Touch (59413940)

Die heet tov die jij selecteerde een beter scherm ( fullHD) en een 256GB SSD. Alleen het geheugen is minder maar dat kan je volgens mij zelf wel uitbreiden en hij is momenteel ook nog eens 100€ goedkoper.

Voor andere opties zou je ook gebruik kunnen maken van het campusshop.nl assortiment. Daar kan je kiezen uit diverse thin en light notebooks die aan je eisen voldoen.

Bijvoorbeeld een HP elitebook 840 voor 749:
http://www.campusshop.nl/...litebook-840/details.aspx

Als je trouwens een lenovo wil zou ik ook eens naar de yoga 2 kijken. Die heeft een IPS touch screen en ook 256GB SSD voor 949,-

http://www.campusshop.nl/...a-2-13-00880/details.aspx

Zowel de U430 en de Yoga hebben een mooie uitstraling. Maar een echt professionele uitstraling heb je met de Elitebook.

[ Voor 43% gewijzigd door Cinemaskoop op 17-07-2014 21:21 ]

• ArmandLinkens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-11 17:10
Ik ben zelf ook aan het twijfelen over de u430. Hoe is de kwaliteit van het full hd scherm t.o.v. Het 1600x900 scherm wat in de meeste modellen zit? Ik kom op internet ook alleen maar reviews tegen van het scherm met 1600x900 pixels.

Verder zit het 8gb ram geheugen volgens mij vast gesoldeerd, maar of dit bij de 4gb versie ook zo is weet ik niet. Op wat voor een moment zou ik meer dan 4 gb aan geheugen moeten hebben in het dagelijkse leven?

• Cinemaskoop
Volgens mij is de module vervangbaar voor een 8GB module ( zonder soldeerbout :)). Scherm zou je het beste ergens in een winkel kunnen bekijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Cinemaskoop op 18-07-2014 01:34 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

ArmandLinkens schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:32:
Ik ben zelf ook aan het twijfelen over de u430. Hoe is de kwaliteit van het full hd scherm t.o.v. Het 1600x900 scherm wat in de meeste modellen zit? Ik kom op internet ook alleen maar reviews tegen van het scherm met 1600x900 pixels.

Verder zit het 8gb ram geheugen volgens mij vast gesoldeerd, maar of dit bij de 4gb versie ook zo is weet ik niet. Op wat voor een moment zou ik meer dan 4 gb aan geheugen moeten hebben in het dagelijkse leven?
Zelf kijken in een winkel levert het beste oordeel, maar theoretisch benaderd kan een 1600x900 niet veel slechter zijn; de dpi op een 14'' scherm is al vrij hoog dus de overstap naar FHD is dan vrij klein. Met andere woorden: ik denk dat het in de praktijk niet veel uitmaakt.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Cinemaskoop
P_Tingen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:37:
[...]

Zelf kijken in een winkel levert het beste oordeel, maar theoretisch benaderd kan een 1600x900 niet veel slechter zijn; de dpi op een 14'' scherm is al vrij hoog dus de overstap naar FHD is dan vrij klein. Met andere woorden: ik denk dat het in de praktijk niet veel uitmaakt.
Dat klopt.. maar voor honderd euro minder van 1600x900 naar FullHD gaan, van 128GB SSD ( waar je al snel maar 65GB van overhoudt) naar 256GB en van 8 naar 4GB ( volgens mij gewoon vervangbaar) gaan lijkt me een eenvoudige keuze.

• ArmandLinkens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-11 17:10
Die keuze is inderdaad makkelijk gemaakt ja. Ik heb de 1600x900 versie in de winkel bekeken, hoewel de resolutie in orde is, is de helderheid laag en de zijn de kijkhoeken slecht. Hoe dit bij het FHD scherm zit kan ik dus nergens vinden.

Het stomme is ook dat Lenovo in ieder land andere samenstellingen aanbiedt. Zo staat op amazon.de bijvoorbeeld een versie met de meest gunstige configuratie (i7, gt730m, 8gb en 256 gb +fhd scherm) voor 900 euro

http://www.amazon.de/Leno...7474&sr=8-1&keywords=U430

Probleem is dus dat deze een qwertz toetsenbord heeft.

Een alternatief zou zijn de acer v7 :
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
alleen heeft het toetsenbord te weinig travel

[ Voor 3% gewijzigd door ArmandLinkens op 18-07-2014 12:08 ]

• Cinemaskoop
ArmandLinkens schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:07:
Die keuze is inderdaad makkelijk gemaakt ja. Ik heb de 1600x900 versie in de winkel bekeken, hoewel de resolutie in orde is, is de helderheid laag en de zijn de kijkhoeken slecht. Hoe dit bij het FHD scherm zit kan ik dus nergens vinden.

Het stomme is ook dat Lenovo in ieder land andere samenstellingen aanbiedt. Zo staat op amazon.de bijvoorbeeld een versie met de meest gunstige configuratie (i7, gt730m, 8gb en 256 gb +fhd scherm) voor 900 euro

http://www.amazon.de/Leno...7474&sr=8-1&keywords=U430

Probleem is dus dat deze een qwertz toetsenbord heeft.

Een alternatief zou zijn de acer v7 :
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
alleen heeft het toetsenbord te weinig travel
De U430T kan je toch ook in de winkel gaan bekijken? Paradigit heeft ze in diverse winkels op voorraad volgens de site.. ik weet niet waar je woont?
Pagina: 1