Ik zit op dit moment bij mijn buitenlandse schoonouders. Daar hebben ze een Asus Eepc 1015BX met 2GB geheugen er in. Het apparaat functioneert prima onder Windows 7 Starter editie. Mijn schoonvader wil echter over naar Windows 8, omdat de desktop dat ook heeft.
Ik heb gekeken naar de systeemeisen van Windows 8. Op zich valt het mee, enkele functies zullen niet werken op deze laptop vanwege het ontbreken van een optische drive en het ontbreken van een touchscreen.
Wat ik zie staan bij de eisen voor de resolutie is het volgende:
Het probleem van de missende optische drive is eventueel opgelost door een USB-drive aan te schaffen. Voordat we overgaan op de (online) aankoop van Windows 8 wil ik wel zeker weten dat de resolutie een spelbreker zou kunnen zijn.
(Ik ben geen Windows-kenner meer, vandaar mijn twijfel.)
EDIT: De upgradeassistent geeft wel aan dat het een probleem oplevert. Is dit voor de hele installatie of alleen voor het hierboven genoemde punt?
Ik heb gekeken naar de systeemeisen van Windows 8. Op zich valt het mee, enkele functies zullen niet werken op deze laptop vanwege het ontbreken van een optische drive en het ontbreken van een touchscreen.
Wat ik zie staan bij de eisen voor de resolutie is het volgende:
Nu heeft deze laptop een resolutie van 1024 bij 600, wat dus iets minder is. Zou dit een reden kunnen zijn dat Windows 8 niet geinstalleerd kan worden?Aanvullende vereisten voor het gebruik van bepaalde functies: Voor de Windows Store en het downloaden, uitvoeren en vastmaken van apps, is een actieve internetverbinding en een schermresolutie van minimaal 1024 x 768 vereist.
Het probleem van de missende optische drive is eventueel opgelost door een USB-drive aan te schaffen. Voordat we overgaan op de (online) aankoop van Windows 8 wil ik wel zeker weten dat de resolutie een spelbreker zou kunnen zijn.
(Ik ben geen Windows-kenner meer, vandaar mijn twijfel.)
EDIT: De upgradeassistent geeft wel aan dat het een probleem oplevert. Is dit voor de hele installatie of alleen voor het hierboven genoemde punt?
[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 17-07-2014 20:16 . Reden: Extra info toegevoegd ]