Innostor AI-OTB geen harddisk herkend

Pagina: 1
Acties:

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:23

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Aangezien de instructies, en de website, in het Chinees zijn, hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Het zoeken levert erg weinig bruikbaars op, aangezien OTB en OTG voor Google blijkbaar hetzelfde zijn.

Mijn probleem:
Ik heb sinds vandaag een [url="Bus 003 Device 002: ID 1f75:0611 Innostor Technology Corporation "]Innostor USB3.0 to SATA kabel, met voeding, etc.[/]

Als ik de rood oplichtende knop ingedrukt houd, hoor ik de via SATA aangesloten harddisk kort opstarten en direct stoppen met opstarten.

De disk wordt ook niet herkend door ArchLinux op een Pogoplug v4, maar de connector wel:
Bus 003 Device 002: ID 1f75:0611 Innostor Technology Corporation

Ik wil natuurlijk graag mijn storage zien.

Het typenummer van de kabel is 891U3

Ik heb geprobeerd de disk voor opstarten, of na opstarten aan te sluiten. Ook op m'n Windows machine, geeft'ie geen krimp, maar als ik'm direct hotplug aan m'n moederbord, werkt het wel. De disk is dus niet defect.

Het korte boot/shutdown gevoel, lijkt te zeggen, dat ik het USB-device nog moet configureren. Maar hoe is mij een raadsel. Mijn Chinees is op z'n zachtst gezegd nogal roestig.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke kabel, en weet wat ik moet doen?

Ik kan inloggen op de Pogoplug via SSH, dat is geen probleem. Updates of software installeren via pacman werkt verder ook prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 17-07-2014 19:59 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn gok: te weinig voeding voor je disk via usb.

als ik een usb disk aan mn Expresscard usb 3.0 adapter hang werkt deze ook niet zonder extra voeding.
tewijl ze prima werkt zonder extra voeding op een usb 2.0 poort

en nee dit ligt niet aan het feit dat usb 3.0 slecht is.. maar omdat er gewoonweg geen 5 volt in het expresscard slot aanwezig is en deze gemaakt moet worden van 3.3v en er dan dus teweinig vermogen over blijft.

gelukkig werkt mn usb3.0 naar Esata er wel prima op :) (als ik dan toch al extra sap aan mn disk moet geven) :D

404 Signature not found

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:23

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
SMSfreakie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:03:
mijn gok: te weinig voeding voor je disk via usb.

als ik een usb disk aan mn Expresscard usb 3.0 adapter hang werkt deze ook niet zonder extra voeding.
tewijl ze prima werkt zonder extra voeding op een usb 2.0 poort

en nee dit ligt niet aan het feit dat usb 3.0 slecht is.. maar omdat er gewoonweg geen 5 volt in het expresscard slot aanwezig is en deze gemaakt moet worden van 3.3v en er dan dus teweinig vermogen over blijft.

gelukkig werkt mn usb3.0 naar Esata er wel prima op :) (als ik dan toch al extra sap aan mn disk moet geven) :D
Er zit een extra voeding bij. Dat was't probleem niet.

Toevallig vanochtend de oorzaak ontdekt. De geleverde voedingskabel van stopcontact naar de adapter was brak. Andere kabel er in en het werkte direct. |:(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!