Tweede beeldscherm aansluiten lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik probeer een tweede beeldscherm aan te sluiten op mijn hp computer W7 maar wat ik ook probeer het tweede beeldscherm blijft zwart met de melding: no signal.

Mijn pc heeft een drietal uitgangen: hdmi/vga/dvi-d , het gekke is dat mijn hdmi ingang dezelfde punten heeft als een dvi-i (dual link)

Mijn hp beeldscherm is aangesloten op de hdmi ingang met de hdmi kabel, geen converters of iets dergelijks.Dit beeldscherm werkt ook naar behoren. Mijn tweede beeldscherm welke al wel wat ouder is probeer ik aan te sluiten middels de vga ingang met een vga kabel, ook geen converter of iets dergelijks.... maar wat ik ook probeer het beeldscherm blijft zwart.

Als ik via instellingen mijn tweede beeldscherm probeer te detecteren dan vindt hij niks, ik kan wel kiezen uit de optie: Apparaat weergeven op vga maar zodra ik kies voor de optie: beeldscherm uitbreiden dan lukt het niet om deze op te slaan. Eveneens het aanpassen van de resolutie werkt niet. Mijn hp beeldscherm is een 21'' en het tweede beeldscherm een 17'.

Alle drivers zijn al bijgewerkt en het tweede beeldscherm heb ik ook geprobeerd om deze aan een andere computer te hangen om te kijken of er wellicht wat mis mee is maar hier werkt het beeldscherm direct. Het tweede beeldscherm heeft alleen een vga ingang waardoor ik dus geen andere ingang kan testen.

Ik wordt er behoorlijk hopeloos van, kan het wellicht aan mijn videokaart liggen, en zo ja hoe kan ik dit controleren zonder de hele kast open te moeten breken :+ Inmiddels is de pc al meerdere malen opnieuw opgestart maar het werkt nog steeds niet :F

Wat specs"
Processor

AMD A4-3400

Videokaart(en)

Videochip

Radeon HD6350

Video uit

DVI-I, HDMI

Schermdiagonaal

21,5"

Schermresolutie

1920x1080 (Full HD 1080p)

Graag hulp van mensen die hier verstand van hebben _/-\o_ _/-\o_

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
En als je ze omdraait? En wat als je alleen de oude aansluit? En wat gebeurt er als je herstart?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 12:53
Kijk eens in je BIOS of UEFI. Tegenwoordig kun je daar vaak aangeven of je IGP meerdere schermen moet aansuten of maar één en zo ja welke uitgang. Het heet meestal iets als Multi Display Support of Extended Display Mode of UMA.

Addicted to silent computing

• OrangeBerry
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Topicstarter
Crahsystor schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:35:
Kijk eens in je BIOS of UEFI. Tegenwoordig kun je daar vaak aangeven of je IGP meerdere schermen moet aansuten of maar één en zo ja welke uitgang. Het heet meestal iets als Multi Display Support of Extended Display Mode of UMA.
Dank je wel voor de tip, ik zal even kijken of het lukt om het te vinden :9

• OrangeBerry
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Topicstarter
Crahsystor schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:35:
Nou ik heb gekeken althans, ik las dat HP maar een klein gedeelte van de BIOS laat zien, en daar kan ik niks vinden over beeldscherm of iets dergelijks.

Enkel wat basisdingen, zoals temperatuur en informatie over de pc zelf.

• OrangeBerry
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:33:
En als je ze omdraait? En wat als je alleen de oude aansluit? En wat gebeurt er als je herstart?
Omdraait als in, de volgorde van scherm bij instellingen? Dan gebeurt er niks, mijn hp scherm wordt dan zwart en het tweede scherm blijft zwart. Dit gebeurt ook als ik aangeef dat ik mijn bureaublad wil zien op mijn tweede scherm (allebei de schermen worden zwart)

Als ik opnieuw opstart verandert er eigenlijk niks, mijn tweede beeldscherm wordt niet herkend (enkel de optie van vga apparaat). Ik heb nog niet alleen de oude geprobeerd, dat zal ik nog even doen.
Pagina: 1