AUX aansluiting maken Autoradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 09:21
Hallo allemaal,

Ik ben er al geruime tijd mee aan het prutsen, maar krijg het niet gevonden danwel werkend. Ik wil namelijk aan aux aansluiting aan mijn autoradio maken die hij van zichzelf niet heeft. Het gaat om een Pioneer DEH-171.

Hij heeft alleen een 16pins uitgang, dus geen IP-bus waar een simpel kabeltje afdoende voor is.

Naar wat ik er van begrepen heb is het alleen mogelijk door de kabel die het signaal van de CD doorgeeft af te tappen en daar een AUX input aan te maken. Om de radio dan voor de gek te houden dien je er vervolgens wel een CD in te stoppen maar met een bestandje zonder geluid.

Is er iemand die hier wat meer verstand van heeft en me enigszins wat meer op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarschijnlijk loopt daar geen echte kabel tussen, maar alleen een printspoortje tussen 2 ic's .
Om dat te vinden zonder uitgebreide schema's van de radio word niks :P

Heb je al eens gekeken naar een simpel fm zendertje ? Dat is een kwestie van inpluggen en gaan met de banaan :)

Overigens kost een vergelijkbare radio met aux ook maar rond de 50E. just a thought

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 17-07-2014 17:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18

SA007

Moderator Tweaking
Verreweg het makkelijkste is zo'n fm zendertje, mocht de kwaliteit daarvan te laag zijn houdt het snel op.

Er 'hoeft' geen plek in de autoradio te zijn waar je een ander audiosignaal erop kan zetten, het kan digitaal de versterker ingaan, en hoe nieuwer de radio hoe groter die kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 09:21
FM zendertje is inderdaad een mogelijkheid, maar zover ik overal om me heen hoor is de kwaliteit erg slecht. Nieuwe radio is natuurlijk optie, maar leek me een leuke uitdaging om het zelf op te lossen.

Heb overigens wel gezocht naar duidelijke schema's, maar die zijn nergens te vinden op het grote boze internets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Tuttel schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:47:
FM zendertje is inderdaad een mogelijkheid, maar zover ik overal om me heen hoor is de kwaliteit erg slecht. Nieuwe radio is natuurlijk optie, maar leek me een leuke uitdaging om het zelf op te lossen.

Heb overigens wel gezocht naar duidelijke schema's, maar die zijn nergens te vinden op het grote boze internets.
Ik gebruik er af en toe 1tje in mijn pa zijn auto. ik hoor geen groot verschil tijdens het rijden tussen de cd-speler met 160kb geripte mp3's en de mp3 speler met fm knop.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Uiteraard zijn er goede en slechte FM zenders. Ik heb er ooit 1 gehad welke uit een oude Sony CD wisselaar kwam welke met een eigen bediening in iedere auto was in te bouwen. De module functioneerde goed, geen problemen.

Wat betreft een echte aux maken. Ik heb het ooit bij 2 radio's gedaan waar toevallig de AM tuner van de FM tuner een los deel was. Daarvan de audio lijnen opgezocht, doorgekrast en aansluitingen opgemaakt. Want wie gebruikt nu de AM tuner?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Waarom niet een andere autoradio? Eentje van een A-merk kun je voor 50 euro van Marktplaats halen. Heb je AUX, USB, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:32
Zelf heb ik een fm transmitter tussen mijn antennekabel geknutseld.
Dit omdat er geen standaad autoradio in mijn auto past.
Het geluid hiervan is zeer acceptabel, en in tegenstelling tot de draadloze variant sluit je de antenne af via een knopje.
Hierdoor krijg je geen ruis als je op reis bent en er komt een zender door waar anders een leeg kanaal is.

Deze heb ik http://www.telecomshop.nl...smitter-stereo-boomm.html
Pagina: 1