Toon posts:

nvideo 8700m gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop dell xps m1730 waarvan de videokaart defect is, dit is een nvidea 8700m gt
deze is niet aangelosten op het moederbord, maar een instekkaart.

heeft iemand zo'n kaart of een type welke ook past te koop? of kan iemand me helpen hiermee?

alvast bedankt ....

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02 14:21

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het zal dan waarschijnlijk een MXM-insteekmodule zijn. Daar zou je eens op kunnen zoeken. Echter, ik geloof niet dat dit ooit écht populair is geworden dus zal er weinig te koop zijn ben ik bang. En dan moet het qua overige specs nog maar net compatibel zijn met jouw laptop...

Desondanks: succes!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een beetje geluk kan je een 9600M GT scoren. Die zijn een stuk betrouwbaarder.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

nelizmastr schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:39:
Met een beetje geluk kan je een 9600M GT scoren. Die zijn een stuk betrouwbaarder.
8700
9600

dan hou die 8700 maar beter, coreclock is sneller :P

Edited:
Misschien kunnen ze hier iets voor je beteken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door evilweed op 17-07-2014 16:57 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

vervangingskaartjes van het mxm-insteek formaat zijn niet of zeer zeldzaam via het reguliere circuit te krijgen. soms via e-bay, maar niet via winkels. Dat komt ook omdat er met mxm insteek kaarten te veel variabelen zijn, zowel qua koeling, wattage (voeding) als drivers en ook mxm formaten onderling. Ik raad je daarom op zoek te gaan naar precies zo'n kaart als uit je laptop komt, weet je zeker dat je weer even mee kan. Helaas zijn mxm kaarten way overpriced.

offtopic: je haalt je hele douchekastje overhoop? van Nvideo (nieuwe AXE?) Nvidea (Nivea?) gaan we het voortaan alleen nog maar goed spellen op de volgende manieren: nVidia, NVIDIA of Nvidia, je mag zelf kiezen :D

edit: ebay shizzle: http://www.ebay.nl/sch/i....00m+gt&_sacat=0&_from=R40

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 18-07-2014 03:59 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 20:37
Klopt evilweed maar de 9600GT heeft geen (of minder) BGA problemen. Het is dus verstandiger om deze er in te zetten, en zoveel maakt het ook niet meer uit :) Een ATI HD4500 hoorde volgens mij ook nog bij de mogelijkheden.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

MXM is niet zo universeel als je misschien zou verwachten/hopen. Enige overeenkomst is vaak het insteek slot. De rest, plaatsing van GPU, plaatsing van RAM, aansluiting voor koeling (gaten in het PCB), eventueel uitstekende onderdelen (condensators of wat dan ook) wisselt heel erg. Hierdoor kan het zijn dat een andere kaart helemaal niet in je laptop past, ondanks dat het 'gewoon' een MXM is.

Overigens is een 9600m ook niet veel betrouwbaarder dan een 8700m. Laptop videochips zijn hoe dan ook gevoeliger voor heat-cycles (de hele reden waarom ze kapot gaan) dan desktop chips. Zowel AMD als nVidia hebben daar last van (zowel bij desktop, maar metname bij laptops).
Pagina: 1