Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:19
Goedemiddag,

Ik heb 1.5 maand geleden een abonnement afgesloten bij de Telfort, hierbij kreeg ik gratis een S4 Mini. De eerste dag dat ik de telefoon in gebruik nam was er een probleem met de batterij (telefoon werd warm en was binnen een paar uur helemaal leeg), dus ik meteen terug naar de winkel en heb ik ook direct een nieuwe S4 Mini gekregen, helemaal top!

Een aantal weken daarna begon de nieuwe S4 Mini ook kuren te vertonen, ditmaal geen netwerk, kon dus niet bellen niet sms'en en ook niet internetten via het mobiele netwerk. Ik ben terug gegaan naar de winkel, de medewerker heeft de telefoon gereset en ik kon weer verbinding maken met het KPN/Telfort netwerk, mooi, snel opgelost dus dacht ik, maar nee hoor, een paar dagen later begon het zelfde probleem zich weer te vertonen, ik weer terug naar de Telfort winkel en uiteindelijk is de telefoon ter reparatie opgestuurd naar Teleplan.

Een week later kreeg ik mijn telefoon "gerepareerd" terug, ik komt huis: verrek, weer geen netwerk! Dus ik alweer terug naar de Telfort winkel, ik moest nu contact opnemen met de klantenservice, prima, heb ik dus maar even gedaan. Er is een klacht ingediend waarop ik als antwoord terug kreeg dat ik de telefoon voor de 2e keer ter reparatie moest laten opsturen en dan ze na de reparatie de telefoon in een "vangnet" plaatsen en extra checks doen om te kijken of het opgelost is.

Een week later kreeg ik mijn telefoon weer terug (sim kaart slot vervangen), daar meteen getest en het werkte weer zoals het hoort. Een aantal dagen later kreeg de telefoon wederom hetzelfde probleem, weer geen verbinding met het netwerk.

Ik ben vandaag terug gegaan om te vragen wat er nu moet gaan gebeuren, de medewerker gaat contact opnemen met hoofdkantoor (dat zegt ie iig, of het waar is.. geen idee)

Ik heb al aangegeven dat ik graag een WERKEND toestel wil hebben voor de komende 2 jaar, maar Telfort zegt: Wij kunnen helaas niet aan uw wens voldoen (LETTERLIJK)

Wat kan ik nu gaan doen? Ik heb geen zin om de telefoon elke week weer op te gaan laten sturen naar dat reparatiecentrum van hun.

Graag ontvang ik wat advies :)

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Conflicten met winkels passen beter in SF. Tikje daarheen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 21:03
Als ik je goed begrijp ben je het product twee weken kwijt geweest? Je kunt vervanging eisen en ontbinding als ze dat niet willen. Geef in het laatste geval duidelijk aan wanneer je het geld terug wilt en stel ze vast in gebreke als ze hieraan niet voldoen. Daarna kun je een incassohandeling verrichten en zo de vordering verhogen met 15% doch minimaal 40 euro. En vervolgens naar de geschillencommissie of de rechter. Als je een jurist daarvoor in de arm neemt kan dat wel duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

alfatrion schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:03:
Als ik je goed begrijp ben je het product twee weken kwijt geweest? Je kunt vervanging eisen en ontbinding als ze dat niet willen. Geef in het laatste geval duidelijk aan wanneer je het geld terug wilt en stel ze vast in gebreke als ze hieraan niet voldoen. Daarna kun je een incassohandeling verrichten en zo de vordering verhogen met 15% doch minimaal 40 euro. En vervolgens naar de geschillencommissie of de rechter. Als je een jurist daarvoor in de arm neemt kan dat wel duur zijn.
als je zo stellig bent in je mening, zou je ook een bron kunnen geven? wat heeft die 2 weken er mee te maken? je moet volgens de NL wet de verkoper ook de gelegenheid geven om een werkend product te leveren. hoe lang die er precies de tijd voor krijgt, tjah. "naar alle redelijkheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Burgerlijk wetboek, boeken 6 en 7. En dan met name art. 7:21, 7:22, 6:74 e.v. en 6:96 BW. Zie ook de algemene maatregel van bestuur betreffende de incassokosten.

[ Voor 3% gewijzigd door alfatrion op 17-07-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:15
"Ik heb al aangegeven dat ik graag een WERKEND toestel wil hebben voor de komende 2 jaar, maar Telfort zegt: Wij kunnen helaas niet aan uw wens voldoen (LETTERLIJK)"

Telfort geeft dus aan niet na te kunnen of willen komen, in dat geval staat ontbinding open.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SkiFan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:50:
"Ik heb al aangegeven dat ik graag een WERKEND toestel wil hebben voor de komende 2 jaar, maar Telfort zegt: Wij kunnen helaas niet aan uw wens voldoen (LETTERLIJK)"

Telfort geeft dus aan niet na te kunnen of willen komen, in dat geval staat ontbinding open.
Een dergelijke letterlijke garantie (dat het toestel werkend is de volledige 2 jaar) zullen ze niet kunnen geven. De TS zal dan de werkelijke correspondentie moeten laten zien.

Svp ietsjes terughoudender zijn, de tendens om pro-klant en anti-shop te gaan is wel erg overheersend de laatste tijd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
alfatrion schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:03:
Als ik je goed begrijp ben je het product twee weken kwijt geweest?
Langer zelfs

De letterlijke email van Telfort:

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw reactie van 4 juli 2014. In uw reactie geeft u aan dat u graag een goed werkend toestel wenst te ontvangen waarmee u de resterende looptijd van het contract plezier van kan hebben. Wij kunnen niet aan uw wens voldoen. Met deze e-mail willen wij dit besluit toelichten.

Het toestel dat u van ons heeft ontvangen is op 27 mei 2014 door ons afgegeven. Indien een toestel na ontvangst vanuit de winkel niet correct werkt kan deze binnen 24 uur worden omgewisseld. Uit coulance kan deze termijn worden verlengd naar een week. De termijn voor deze procedure is ruim voorbij.

Het toestel is vandaag binnengekomen bij ons reparatiecentrum Teleplan onder order XXXXXXXX. De status van reparatie kan u zelf volgen via e-repair.nl. Wij hebben ons reparatiecentrum verzocht het toestel in het zogenaamde vangnet te plaatsen. Dit houdt in dat er een extra controle wordt uitgevoerd voordat het toestel wordt geretourneerd. Wij gaan ervanuit dat het toestel hierna functioneert binnen de voorwaarden die de fabrikant aan het toestel stelt.

Ik kan zo vaak aan Telfort gaan uitleggen dat het toestel al in de eerste week vervangen is (batterij issue) maar dat gaan ze toch niet begrijpen, krijg steeds hetzelfde antwoord terug (bovenstaande email is 2e email die ik ontvangen heb, nadat ik weer een klacht had ingediend over dat mijn toestel nog niet werkt na de 1e reparatie)

Overigens is het toestel na de 2e reparatie en de "extra controle" nog steeds niet werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Het wordt er zo niet echt duidelijker op. Weet je zelf de data niet meer wanneer je de overeenkomst hebt gesloten, wanneer je het toestel hebt teruggebracht en wanneer je die weer hebt ontvangen?

Ik lees in de mail dat zij de mobiel hebben geleverd op 27 mei. En dat je in de eerste week niet bent langs geweest. Meer kan ik hier niet uit halen.

Het verhaal van dat je alleen de eerste 24 uur c.q. 7 dagen vervanging kunt verlangen is onzin. De keuze tussen herstel en vervanging ligt, behoudens uitzonderingen, bij jou (art. 7:21 lid 4 BW). Dit komt vaker voor. Een geschikte route om ontbinding juridisch voor elkaar te krijgen is door eerst vervanging te eisen. Wanneer de verkoper dit niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast uitvoert kun je vervolgens ontbinding eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:51
Voor wat betreft de juridische kant, zie hierboven (lijkt mij). Overigens daarbij aantekenend; wat is "ernstige overlast"? Ik heb voorheen een HTC gehad, ding had gewoon overduidelijk een productiefout (batterij was iets te kort waardoor het contact met de telefoon soms wegviel, papiertje tussen batterij en telefoon verhielp het probleem). Telefoon is tig malen opgestuurd geweest, enkele malen vervangen ook maar ik had daarin geen keuze?

Afijn, misschien iets praktischer; iets meer informatie over omstandigheden is ook wel gewenst? Woon je in een grensstreek bijvoorbeeld? Mijn telefoon trekt zich op het werk helemaal leeg aangezien het ding continu schakelt tussen België en Nederland. Heb je wellicht al een keer naar de leidinggevende in de winkel je beklag gedaan? Is het een Telfortwinkel (geen idee of die dingen bestaan)?

Terzijde, ik stoor me behoorlijk aan het strooien met wetsartikelen zonder het quoten van bijbehorende tekst en/of een "vernederlandsing daarvan". Het wetboek is voor menigeen al abracadabra voor wat betreft het omslachtige taalgebruik, laat staan als men dan ook nog het juiste artikel moet gaan zoeken. Een link met uitleg zou wellicht op prijs gesteld worden. Medetweakers weten dat hier juridische kennis aanwezig is, maar die topics die verzanden in juridische blabla helpt ze weinig verder denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:52
Heb je al eens een andere simkaart gehad?

Heb bij mijn HTC Sensation ook meerdere keren gehad dat mijn netwerkverbinding weg viel. Toestel is toen 3x opgestuurd en 2x omgeruild. Maar uiteindelijk bleek het aan de simkaart te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Ik zal even proberen het verhaal iets duidelijker te maken.

2 dagen na het afsluiten van het abonnement ben ik terug gegaan naar de telfort winkel omdat ik problemen had met de batterij. De telefoon is daar getest en ik kreeg aan het eind van de dag een nieuwe telefoon mee. Ongeveer 1 week later begon de nieuwe telefoon problemen te vertonen, kon geen verbinding met een mobiel netwerk maken. Simkaart is eerst vervangen, dat werkte dus niet, daarna hebben ze een factory reset uitgevoerd, ik kon weer verbinding maken met het kpn netwerk. Nog dezelfde dag (paar uur later) viel het ontvangst weer weg, ik ben direct terug gegaan en de telefoon werd opgestuurd naar Teleplan. 8 dagen later was de telefoon 'gerepareerd', ik naar de winkel gegaan en de telefoon opgehaald, eenmaal thuis deed ik de simkaart erin en werkte het weer zoals het hoort te werken, een aantal dagen later begin het probleem zich alweer voor te doen, dus ik diezelfde dag meteen naar de telfort winkel terug, daar zeiden ze dat ik met de klantenservice moest gaan bellen om het via hun op te moeten gaan lossen en dat de winkel niks voor mij kon betekenen. Klantenservice die stuurt mij terug naar de winkel, dus ik weer terug gaan en de telefoon werd voor de 2e reparatie opgestuurd.

Nu heb ik de telefoon vorige week zaterdag weer op kunnen halen, simkaart slot was vervangen volgens het papiertje wat ik mee kreeg. Telefoon werkte weer zoals het hoort te werken, tot gisteren toen ik de telefoon aan deed. Ik heb inmiddels al een andere telefoon gekocht en ik wilde even een lebara simkaart van de action testen om te kijken hoe snel het internet is. Dus kon daar mooi de samsung voor gebruiken, dat dacht ik..

Ik ben dus gisteren (donderdag) terug gegaan naar de Telfort winkel en heb ook aangegeven dat ik het zat ben steeds de telefoon voor reparatie op te moeten laten sturen, de medewerker snapte dit maar probeerde toch weer het probleem door de klantenservice te laten oplossen, ik mocht dus weer gaan bellen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen zin meer heb om de klantenservice te bellen omdat die mij toch naar de winkel terug gaan sturen. Ik heb de medewerker zo ver gekregen dat hij zelf gaat proberen het met de klantenservice op te lossen. Vandaag word ik terug gebeld, dat zei hij iig.

Ook heb ik binnen 14 dagen aangegeven dat ik graag een ander toestel wilde, ik heb ook verteld dat ik ook wel een iets hoger abonnement wilde nemen zodat ik een iets duurder toestel kon kiezen, maar dat kon volgens die medewerker niet omdat er al 7 dagen verstreken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
wesley17 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:06:

Nu heb ik de telefoon vorige week zaterdag weer op kunnen halen, simkaart slot was vervangen volgens het papiertje wat ik mee kreeg. Telefoon werkte weer zoals het hoort te werken, tot gisteren toen ik de telefoon aan deed. Ik heb inmiddels al een andere telefoon gekocht en ik wilde even een lebara simkaart van de action testen om te kijken hoe snel het internet is. Dus kon daar mooi de samsung voor gebruiken,
Dus je hebt een andere simkaart in de S4 gestopt omdat je het wou uittesten??
Dat gaat niet omdat er waarschijnlijk een simlock op staat.
Dan kan je alleen de Telfort simkaart gebruiken.
Tenzij je de S4 simlock vrij laat maken dan kan dat wel.

Doet die het nou wel met de Telfort kaart?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
michael3 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Dus je hebt een andere simkaart in de S4 gestopt omdat je het wou uittesten??
Dat gaat niet omdat er waarschijnlijk een simlock op staat.
Dan kan je alleen de Telfort simkaart gebruiken.
Tenzij je de S4 simlock vrij laat maken dan kan dat wel.

Doet die het nou wel met de Telfort kaart?
De S4 Mini is simlock vrij, en nee, werkt ook niet met de Telfort simkaart

Waarom een Lebara simkaart testen? Uitleg:
Ik had een Lebara simkaart bij de Action gehaald voor €5 waar 1GB data op zit, ik wilde de snelheid van het internet testen omdat ik die S4 Mini daarna wilde gaan gebruiken als Hotspot voor mijn iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Even een Schot in het donker.

Heb niet het hele verhaal gelezen maar is de simKAART al eens vervangen voor een nieuw exemplaar (van telfort zelf).

Ik heb bij T mobile destijds een verouderde simkaart gehad, die constant van het netwerk geknikkerd werd.
Een nieuwe simkaart loste dit probleem op.

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 19-07-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die paar berichten lezen of even zoeken op sim hadden je het antwoord gegeven.
TS heeft al reeds vermeld dat zijn sim is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Telefoon moet alweer voor reparatie worden opgestuurd, voor de 3e keer.

Hopelijk is het daarna opgelost (al denk ik zelf van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je niet ook eens een nieuw simkaartje aanvragen, daar kan het namelijk ook dondersgoed aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:07:
Zou je niet ook eens een nieuw simkaartje aanvragen, daar kan het namelijk ook dondersgoed aan liggen...
Ze hebben al 2 keer de simkaart vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Dagion schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 03:39:
Terzijde, ik stoor me behoorlijk aan het strooien met wetsartikelen zonder het quoten van bijbehorende tekst en/of een "vernederlandsing daarvan". Het wetboek is voor menigeen al abracadabra voor wat betreft het omslachtige taalgebruik, laat staan als men dan ook nog het juiste artikel moet gaan zoeken. Een link met uitleg zou wellicht op prijs gesteld worden. Medetweakers weten dat hier juridische kennis aanwezig is, maar die topics die verzanden in juridische blabla helpt ze weinig verder denk ik
En nog terzijde terzijde; het artikel wat aangehaald wordt stelt helemaal niet wat de aanhaler beweert.... Nog sterker; er is jurisprudentie die het tegenovergestelde stelt: De consument heeft die keus helemaal niet, de verkoper heeft die keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:15
Croga: Zou je NJ nummers kunnen noemen? 7:21 geeft namelijk vrij duidelijk aan dat de koper beiden kan eisen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1