Excuses hyper jumpers
Even off-topic.
Beste ice phase zie mijn v&a ik repareer notebooks voor de hobby. vraag er geen geld voor. Sterker nog ik koop ze op repareer ze en bied de vorige eigenaar de waar voor dezelfde prijs aan afgezien van den verzendkosten.
Daarnaast weet ik dat er hier ook veel forum leden komen die nooit een schroevendraaier pakken om hun pc open te schroeven.zij zijn meestal meer van het tweaken van de software. Via dit forum ben ik veel behulpzame tweakers tegen gekomen die geheel belangeloos hun diensten aan bieden. Ik vind jouw post erg negatief. Jammer dat je zo denkt.
Zelf vind ik het prettig als ik op fora een post zie die alle oplossingen opsomt in de volgorde van simpel naar moeilijker. (Zie mijn post voor tips)
Einde off-topic
On topic:
Hyperjumpers heb je de laptop open geschroefd? Zo ja heb je de koel elementen al los gehaald? Mijn ervaring is dat het stof zich meestal onder de ventilator kap heeft opgehoopt voor een voorbeeld zie deze link
http://www.laptop-repair.info/images/fan3.jpg hier is de fan al verwijderd en zie je de stof aan de binnenkant van de heat spreaders zitten. Zelf gebruik ik een perslucht busje om alle vinnen goed uit te kunnen spuiten.
En als je dan toch alles hebt los geschroefd is het makkelijk om nieuwe koelpasta op de CPU en gpu te doen. Dat hoeft niet veel te zijn zolang er maar op het gehele koel vlak van de chip maar een beetje pasta zit. Koelpasta is er om de opervlakte verschillen tussen de chip en koelelementen op te lossen. De meeste duurdere pasta's geleiden de warmte beter en zorgen daardoor voor lagere temperaturen.
Ps: zoals eerder vermeld kan de omgevingstemperatuur ook een negatieve invloed hebben op de temperaturen van de CPU en gpu
Succes met repareren. Echter las ik op de website van x notebooks dat ze twee jaar garantie geven. Dus als ik jou was zou ik met hun
Edit: garantie
[
Voor 3% gewijzigd door
larsje op 17-07-2014 21:00
]