Nieuwe Videokaart advies

Pagina: 1
Acties:

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Hallo iedereen :)

Nu dat mijn 2 Amd 6870 kaartjes wel echt te oud voor me zijn geworden ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe GPU. Al snel dacht ik dat pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming de beste keuze was. Mijn budget is maximum 300 euro dus ik vraag me af of dit een goede keuze is? Misschien is het ook een goed idee om op vraag en aanbod een betere GPU te krijgen? Bijvoorbeeld een AMD R9 290.
Moederbord is : pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 dus ik denk dat een nieuwe video kaart er wel op zal werken.

Groeten en alvast bedankt voor het advies.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Tot 300 euro is een 280X een betere keus dan een 770. De prestaties op FHD zijn ongeveer gelijk, maar de 280X heeft 3GB VRAM tegenover 2GB van de 770. Dat gaat je zeker van pas komen, aangezien Watch_dogs bijv. al moeiteloos meer dan 2GB pakt. Daarnaast is die een stuk goedkoper. Mijn favoriet is de pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0: mooi stil en koel.

Een mooie 290 2e hands scoren met aftermarket koeler en garantie is natuurlijk ook niet verkeerd.

Je bent overigens net te laat, anders had je voor 305 euro een nieuwe Club3d 290 kunnen aanschaffen, echter is die sinds 2 dagen 50 euro duurder.