Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Enter' in php verwerken

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey slimmerikken,

Ik vraag mij af hoe je een 'enter' (oftewel een witte lijn) verwerkt in php.

Mijn code is: <?php if ( function_exists( 'yoast_breadcrumb' ) && !is_home() && !is_front_page() ){ yoast_breadcrumb('<p align="right" id="breadcrumbs">','</p>'); } ?>

Naast de 'align' moet ook een <br> tag komen, maar dat kan natuurlijk niet. Ik zou graag willen weten wat ik hiervoor in de plaats kan gebruiken.

Googelen leverde weinig op, behalve dan dat ik de <br> tag voor <?php moest plaatsen. Dit is niet de uitkomst.

Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Mag ik vragen waarom je dit wil doen? Ik zie geen enkel functioneel nut hiervoor, behalve je HTML code een bepaalde opmaak meegeven. Zoals het er nu staat is prima en behoeft er geen enter ergens tussen.

Wat betreft het 'Googelen leverde weinig op':
De eerste hit op 'new line in php' is al direct je antwoord

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Da's HTML.

• Whinger
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 19:56
Wat wil je hier precies mee bereiken als ik vragen mag? PHP wordt namelijk verwerkt op de server en heeft weinig invloed op grafische dingen. Je kan met PHP natuurlijk wel HTML outputten welke vervolgens weer kunnen zorgen voor visuele effecten, maar je moet je afvragen of je dat op deze manier wil doen.

Ik heb het gevoel dat je dit wellicht beter met pure CSS kan oplossen en eigenlijk helemaal niet in de php hoeft te rommelen. Kun je niet gewoon een margin toevoegen aan je #breadcrumbs element?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat wil je nou precies? Een enter in je HTML-source zodat die op de volgende regel verder gaat? Of een enter in je content? In je source een enter krijgen is een kwestie van domweg het carriage return en linefeed karakter afdrukken, een enter in je content krijgen moet je op de juiste plek doen met een <br>.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 16:12
Een <br> plaatsen direct naast de tekst align="right" heeft helemaal geen zin. De <br> wordt dan onderdeel van de <p> tag (en niet in de content die je wilt tonen) en zal de <p> tag zelfs te vroeg sluiten waardoor de tekst id="breadcrumbs" gewoon zichtbaar wordt.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je de breadcrumb wil laten beginnen met een <br> (new line) om deze wat lager te tonen. Dit zou ik eerder met CSS oplossen dan lege regels te gaan toevoegen. De align kan je trouwens ook prima met CSS oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door CyberJack op 17-07-2014 15:58 . Reden: Opmaak ]

https://bottenberg.dev

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 20:32
Ik zal gewoon padding-bottom aan de #breadcrumbs element toevoegen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

PHP:
1
echo "\r\n";

?

[ Voor 5% gewijzigd door xehbit op 17-07-2014 16:05 . Reden: Thanks .oisyn :-) ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"\r\n" dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-07-2014 16:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Monkeydancer schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:59:
Ik zal gewoon padding-bottom aan de #breadcrumbs element toevoegen.
Ik ook,

★ What does that mean? ★

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

Yup, gewijzig.

Het is best even wennen mijn nieuwe keyboard indeling (dvorak)...

offtopic:
EDIT: Ik zou toch zweren dat ik iemand zag die zei dat ik dvorak verkeerd had geschreven omdat de letters naar elkaar staan, maar dat is met dvorak toch echt niet het geval haha :-)

[ Voor 34% gewijzigd door xehbit op 17-07-2014 16:12 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:56
Ik gebruik altijd de PHP variabele "PHP_EOL" daarvoor, gewoon zo: echo 'blaat' . PHP_EOL;

PHP_EOL werkt ongeacht de server instellingen, tussen verschillende OS'en was iig "vroeger" verschil tussen de manier waarop je een /r/n (new_line) aan kon geven.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, het is gelukt! :)

An  a day keeps the doctor away.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jbdeiman schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:21:
Ik gebruik altijd de PHP variabele "PHP_EOL" daarvoor, gewoon zo: echo 'blaat' . PHP_EOL;

PHP_EOL werkt ongeacht de server instellingen, tussen verschillende OS'en was iig "vroeger" verschil tussen de manier waarop je een /r/n (new_line) aan kon geven.
PHP_EOL is leuk maar in veel gevallen wil je juist zelf controle hebben over or er nu \r\n, \n of \r gebruikt wordt voor regeleindes.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Nu ben ik nog steeds benieuwd wat TS precies probeerde te bereiken :)

Raar... Is zo gek nog niet

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Ik gok dat ie een view source fetishist is en zijn code netjes uit wilde lijnen ;) Maar dan zou je ook eigenlijk aan "\n" voldoende hebben

CR, cursor terug naar de begin van de regel zonder naar een nieuwe regel te springen.
LF, cursor op de dezelfde lijn, maar wel naar de volgende regel.

code:
1
2
3
4
5
6
<td>\r\n<tr> =>  <td>
                 <tr>

<td>\n<tr> =>  <td>
                   <tr>

Maar dat is beetje afhankelijk van hoe je browser het interpreteert, en goed beschouwd eigenlijk nutteloos want het zal de browser geen ene ruk uitmaken of je source er voor het menselijk oog netjes uit ziet ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:27:
Maar dat is beetje afhankelijk van hoe je browser het interpreteert
In ieder geval niet zo ;). Puur \n line endings zijn ook gewoon standaard op linux, en dat impliceert zowel een carriage return als een line feed, en zo zal de browser het ook interpreteren. Bovendien, verwacht je dan dat bij louter een \r (standaard line ending op Mac (oud?)) dat hij dan tekst over elkaar gaat schrijven? :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2014 11:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iApp schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:51:
Bedankt voor jullie hulp, het is gelukt! :)
Ja zo makkelijk kom je er niet vanaf. Vertel eens wat de oplossing was dan! :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
.oisyn schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:40:
[...]

In ieder geval niet zo ;). Puur \n line endings zijn ook gewoon standaard op linux, en dat impliceert zowel een carriage return als een line feed, en zo zal de browser het ook interpreteren. Bovendien, verwacht je dan dat bij louter een \r (standaard line ending op Mac (oud?)) dat hij dan tekst over elkaar gaat schrijven? :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
echo "<h1>\\n</h1>";
echo "<table>\n<td>\n<tr>\n<h1>Hallo</h1>\n</tr>\n<td>\n</table>";
echo "<br>";
echo "<h1>\\r</h1>";
echo "<table>\r<td>\r<tr>\r<h1>Hallo</h1>\r</tr>\r<td>\r</table>";
echo "<br>";
echo "<h1>\\r\\n</h1>";
echo "<table>\r\n<td>\r\n<tr>\r\n<h1>Hallo</h1>\r\n</tr>\r\n<td>\r\n</table>";
?>

geeft als output in mamp (apache 2.2, php 5.4.x) onder chrome : http://imgur.com/Fya9540

Plaatje omdat copy/paste de boel wel netjes uitlijn i.t.t. view source.

de \r lijkt dus niets te doen, vandaar mijn opmerking dat \n meestal wel voldoende zou moeten zijn.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niemand zei dat dat niet zo was, maar zoals je ziet zal een \n ook nooit de \n van een typmachine zijn waarbij de regel wel verschuift maar de kolom niet, en dat is wel wat je beweerde. ;) \r zal op Windows of Linux bij mijn weten zonder bijgaande \n ook geen nieuwe regel starten, op Macs voor zover ik weet wel.

Pagina: 1