Beste mede-tweakers, ik heb nog een Mac Mini late 2012 ongebruikt thuis staan, en zou die graag willen gaan inzetten als server voor alle muziek- en videobestanden die mijn vriendin en ik hebben. Wij hebben beiden een Macbrook pro, en 1 aTV. Alle muziek- en videobestanden staan nu op een externe hdd (DataTale Raid) die is aangesloten via usb op de Airport Extreme. Aansluiting op de AE levert echter een zeer trage verbinding op, en maakt het delen van muziekbestanden ook wat lastiger.
Als ik de Mac Mini nu via ethernet op de AE aansluit, file en screen sharing op de Mac Mini aanzet en Home Sharing op zowel de Mac Mini als beide MBP's, zou de iTunes library op beide MBP's dan automatisch precies hetzelfde bevatten als de iTunes library op de Mac Mini?
Daarnaast, is er een mogelijkheid om bepaalde folders van de Mac Mini in de linker Finder-kolom van beide MBP's te laten verschijnen als netwerk folder of disk of zoiets dergelijks, zodat het makkelijk is om bestanden van een MBP naar de Mac Mini te kopiëren?
Zowel de Mini als de MBP's draaien op Mavericks.
Als ik de Mac Mini nu via ethernet op de AE aansluit, file en screen sharing op de Mac Mini aanzet en Home Sharing op zowel de Mac Mini als beide MBP's, zou de iTunes library op beide MBP's dan automatisch precies hetzelfde bevatten als de iTunes library op de Mac Mini?
Daarnaast, is er een mogelijkheid om bepaalde folders van de Mac Mini in de linker Finder-kolom van beide MBP's te laten verschijnen als netwerk folder of disk of zoiets dergelijks, zodat het makkelijk is om bestanden van een MBP naar de Mac Mini te kopiëren?
Zowel de Mini als de MBP's draaien op Mavericks.