[OneDrive]Netwerk migratie naar OneDrive (online werken?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hi Guys,

Ik kom er na research op diverse forums niet uit of ik gebruik verkeerde zoektermen.
Eigenlijk heb ik (denk ik) een hele eenvoudige vraag. Het volgende doet zich voor.

Wij willen graag onze bestaande netwerkmap b.v. //data/afdeling/ gaan verplaatsen naar OneDrive.
De reden is dat we de gebruikers toegang willen geven tot hun bestanden waar ze zich ook ter wereld bevinden.

Het is natuurlijk peanuts om via Word (office 365) een bestand te uploaden naar een bepaalde locatie in OneDrive for business. Ik zit echter met ongeveer 50 GB wat ik graag wil uploaden en niet meer offline wil syncen (zijn allemaal office files). Als ik een bestand wil editen kan ik het openen via Word online of lokaal via Office. Mijn ontgaat even de mogelijkheid om een grote hoeveelheid te uploaden zonder dat ik deze eerst wil syncen).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 13:43
Ik zou je aanraden om Allway Sync een te proberen. Kan je eenvoudig mee naar Cloud-locaties synchroniseren/uploaden. Na de synchronisatie kan je dan lokaal alles backuppen en weghalen en een verbinding met OneDrive maken (of aan de gebruikers overlaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
JJvG schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:12:
Ik zou je aanraden om Allway Sync een te proberen. Kan je eenvoudig mee naar Cloud-locaties synchroniseren/uploaden. Na de synchronisatie kan je dan lokaal alles backuppen en weghalen en een verbinding met OneDrive maken (of aan de gebruikers overlaten)
Bedankt voor je reactie, ik was er al heel blij mee maar blijkbaar ondersteund deze gaan zakelijke onedrive.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zou ze gewoon syncen en daarna lokaal weggoien (eventueel eerst OneDrive for Business koppeling even verwijderen zodat ze niet ook online verdwijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik zit eigenlijk met een vergelijkbare situatie.

Simpelweg syncen met de OneDrive for Business applicatie is niet te doen, deze upload enorm traag en crasht om de haverklap.

Ik zit met ongeveer 17GB aan data die ik die kant op wil hebben.

Edit: Na veel pijn en moeite(en 3 pc's met verschillende OS/IE versies) eindelijk voor elkaar gekregen om de sharepoint online map direct in explorer te openen, dat werkt al een stuk prettiger(en enigszins vlotter) dan de sync tool.(~300kB/s, nog geen pretje, maar goed).

[ Voor 36% gewijzigd door Tormbo op 09-10-2014 16:50 . Reden: Update ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.