Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabelmodems Cisco bij UPC- en Ziggo-klanten bevatten gevaarl

Pagina: 1
Acties:

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
Mede-auteur:
  • Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:19

Freezerator

nieuws: Kabelmodems Cisco bij UPC- en Ziggo-klanten bevatten gevaarlijk lek

Cisco zegt in de 2e alinea:
"Cisco has released free software updates that address this vulnerability."
Zoals hier door Freezerator al gezegd wordt: waarom is dit niet in het artikel verwerkt? En kan er eventueel nog contact worden opgenomen met Ziggo en/of UPC om informatie te krijgen over of en wanneer ze gaan updaten?

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Overigens vraag ik mij af de volgende tekst in het artikel wel juist is:
De kwetsbaarheid is alleen te gebruiken als het kabelmodem is ingesteld in router- of gateway-modus. Desondanks noemt Cisco het lek zeer kritiek en belooft het met patches te komen om het gat in de firmware te dichten.
Als ik me niet vergis is de gateway-modus toch de modus waarin de modem zich (louter) als gateway naar het internet gedraagt en dus de router-functionaliteit ontbeert. De gateway-modus gebruik je dan ook als je een eigen router hebt en niet de router-functionaliteit van de modem-router wil gebruiken.

Alle kabelmodems draaien dan toch minimaal in gateway-modus, waarbij sommige kabelmodems ook routerfunctionaliteit hebben.

Vorenstaande betekent dan dat de kwetsbaarheid in feite altijd te gebruiken is - mits de kabelmodem aan staat - en het is dan ook helemaal niet 'desondanks het feit is' (dat Cisco het lek zeer kritiek noemt) maar juist dankzij het feit dat de kwetsbaarheid in router- en in gatewaymodus te misbruiken is dat Cisco het lek zeer kritiek noemt.

Of mis ik hier nu iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Rubén89 op 17-07-2014 14:40 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Zeelandnet heeft zojuist bevestigd dan hun modems van de getroffen types geupdate zijn.

http://www.delta.nl/over_...klanten_DELTA_ZeelandNet/

Right for all the wrong reasons.

• W-a-n-d-t
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
In alinea 3 wordt gesteld dat uitsluitend modems van de types DPC3925 en EPC3925 aan Ziggo- en UPC-klanten geleverd zouden zijn. Ik heb een modem van type EPC3212 (wel in alinea 1 genoemd) van UPC.