Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bekabeld] Wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:

• akatsui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Mijn aanhoudend probleem met mijn verbinding

Mijn verbinding valt willekeurig om de 20~30 minuten even weg.
Net lang genoeg om mij te disconnecten van mijn MMO's en mijn streams te doen haperen.

Een aantal belangrijke weetjes:
1. Het ligt niet aan de modem, Ik heb meerdere malen met Ziggo gebeld en het signaal komt prima binnen, tevens zijn er logs bekeken en viel mijn verbinding weg terwijl ik met hun zat te bellen, nog konden ze niks zien.

2. De kabel geknipt en een nieuwe plug gemonteerd.

3. Verschillende drivers versies van mijn moederbord zijn netwerk chip geprobeerd.

4. Een insteek kaartje gekocht, en daar ook verschillende drivers van geprobeerd.

5. De kabel die in de modem gaat in een ander poortje prikken.

Ik dus zodoende mijn best gedaan om softwarematig alles uit te sluiten, zo ben ik ook van Windows 8 terug naar Windows 7 gegaan.

Is er een mogelijkheid om simpel mijn kabel te checken op breuken?
En dan is het nog maar hopen dat de breuk ergens aan mijn van de kabel zit, omdat die door de muur naar beneden gaat. :X

• Giftcard
  • Laatst online: 24-11 20:44
Als eerst je vraag over kabels testen:
Ja, er zijn manier om te dat doen, er zijn UTP testers te koop in verschillende kwaliteiten: via Chinese vrienden , of gewoon in Nederland. .

Een andere optie is om even een tijdelijke kabel neer te leggen, en die te gebruiken. Als je verbinding niet meer wegvalt, kan je aannemen dat er iets mis is met je huidige kabel.

Zou je, gemakshalve, een schets kunnen maken van jouw netwerk? Hoe zit je PC aan je modem geconnecteerd, zitten daar andere netwerk apparaten tussen, heb je andere computers/wifi apparaten die geen(of juist wel) last hebben va eventuele problemen...
Een beetje meer netwerk info geeft ons de mogelijkheid om te "pinpointen"..

"Secrets are only secrets if they are secret."

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Mijn realtek netwerkkaart kan rechtstreeks via wat realtek software controles doen. Hij geeft dan een redelijke benadering van de lengte van de kabel en of alle aders goed verbinding maken.

De screenshots suggeren dat dit het bewust programma is: http://ttcshelbyville.wor...rnet-diagnostic-software/

• akatsui
m4rt1nvw schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:09:
Mijn realtek netwerkkaart kan rechtstreeks via wat realtek software controles doen. Hij geeft dan een redelijke benadering van de lengte van de kabel en of alle aders goed verbinding maken.

De screenshots suggeren dat dit het bewust programma is: http://ttcshelbyville.wor...rnet-diagnostic-software/
Dit is precies wat ik zocht om te kijken of alle adertjes wel goed zitten! (wellicht wat vaag verwoord)

Dit ga ik strakjes direct proberen.

Betreffende een schets van ons netwerk...

Ziggo via kabel > Ubee via kabel > Mijn PC

We hebben op Zolder en in mijn broers oude kamer ook nog kabels liggen, echter worden die nooit meer gebruikt.

Verder gebeurt alles draadloos en die verbinding valt niet weg.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

akatsui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:18:
[...]Verder gebeurt alles draadloos en die verbinding valt niet weg.
Vertel dan ook maar even hoe je de kabel geknepen hebt; welke volgorde van kleuren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• akatsui
Brahiewahiewa schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:33:
[...]
Vertel dan ook maar even hoe je de kabel geknepen hebt; welke volgorde van kleuren
http://imgur.com/HN9uS4W

Zoals je kunt zien;
OrW - Or - GrW - Bl - BlW - Gr - BrW - Br

Verder kan die tool geen foute aders zien; allen staan op "normal"

• Giftcard
  • Laatst online: 24-11 20:44
Loopt je UTP in de buurt van stroomkabels? Misschien dat je last hebt van interferentie...

Heb je het al geprobeerd met een tijdelijke utp tussen de router en PC?

"Secrets are only secrets if they are secret."

• akatsui
Giftcard schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:14:
Loopt je UTP in de buurt van stroomkabels? Misschien dat je last hebt van interferentie...

Heb je het al geprobeerd met een tijdelijke utp tussen de router en PC?
Hij loopt al sinds jaar en dag via dezelfde "route" naar mijn PC, dit probleem is pas halverwege 2013 opgetreden.

Tijdelijk utp tussen router en PC zit er niet in, ding loopt door de muur.
Pagina: 1