Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSD test macbook air

Pagina: 1
Acties:

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 11:27
In de macbook air SSD test lees je weinig over het gebruik van de PCI-E eventuele gevolgen daarvan.

http://forums.macrumors.c...p?p=18705715&postcount=25

Misschien handig om hier uitleg over te geven en te laten weten dat er hier rekening mee is gehouden tijdens het benchmarken (toch?).

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 11:27
Niemand?

De SSD performed lager wanneer de processor in een lager dan "C1" state gehouden wordt. Windows heeft daar een API voor. Zie ook bijvoorbeeld de "bug" van google: nieuws: Google belooft jaren oude accuslurpende bug in Chrome aan te pakken

Wil je energie besparen dan wil je de processor zoveel mogelijk in een zuinigere C state behouden en alle bewerkingen uitvoeren in korte C1 fase (coalescing). Windows doet dit al vrij effectief waar mogelijk. De idle state beperkt ook de SSD op de PCI bus. Een sata zal hier geen last van hebben. Een belangrijk verschil.

Anderzijds, wanneer de C state op C1 wordt geforceerd performed de SSD in de macbook pro ~ 100MB/s write 35 MB/s read aldus het gelinkte forum item. Heel wat anders dan de respectievelijk 20MB/s en 13MB/s in de review.

Staat los van hoe je wilt benchmarken. Maar is het niet op z'n minst een vermelding waardig? Zeker gezien de PCIE SSD next-gen is.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie 8)

Het prestatieverschil zouden we de volgende keer er inderdaad bij kunnen zetten. Ik heb nog even zitten testen met de MacBook en ik krijg met AS SSD niet zulke spectaculaire verschillen als bij Crystaldiskmark in het linkje. Pas met het accuprofiel op power save zakken de prestaties echt in. Overigens is er ook nog verschil tussen de resultaten in Crystaldiskmark en AS SSD. We gebruiken die laatste omdat 'ie wat beter geschikt zou zijn voor ssd's. En uiteraard worden de benchmarks onder dezelfde omstandigheden gedraaid.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook