Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluhbluh71
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-01-2021
Huidige Laptop
HP DV7ED specs zie hier: pricewatch: HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA)

Gebruik: generiek gebruik en FPS en RPGs spelen. Neem laptop vaak mee om te reizen en heb thuis een set-up waaraan ik de laptop kan koppelen zodat ik een soort desktop opzet heb.

Specifieke vraag: Huidige nieuwe games zijn te zwaar voor de laptop en vele oververhitting problemen. Is het mogelijk om deze laptop te upgraden met nieuwe onderdelen zodat hij kan voldoen aan bestaande eisen van games, of interessanter (prijs/kwaliteit) om geld te investeren in compleet nieuwe laptop.

Budget: €600 ongeveer

Huidige problemen:
- bekend probleem met oververhitting, erg moeilijk tegen te houden (zit te denken aan nieuwe ventilator of coolpad aan te schaffen)
- Sinds 2011 heeft HP geen nieuwe updates, drivers oid uitgegeven voor dit model
- Videokaart en Ram geheugen zijn niet meer toereikend om spellen van tegenwoordig (watchdogs laatst geprobeerde spel) te kunnen draaien.

Ik sta open voor al het advies en hoor graag of het interessant is, of mogelijk om dit model te upgraden (dat doe ik uiteraard het liefste). maar als ik hier veel geld aan moet besteden of het upgraden zal niet genoeg zijn, of ik kan met hetzelfde geld wat beters halen, dan hoor ik dat heel graag.

Alvast hartelijk bedankt allemaal en bij meer informatie hoor ik het graag.

Groetjes

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluhbluh71
Kleine toevoeging, mocht het zo zijn dat ik niet moet upgraden en meer geld nodig heb voor een goede laptop die games aan kan , dan kan ik einde dit jaar wachten zodat mijn budget verdubbeld, en ik tussen de 1200 - 1500 euro beschikbaar heb voor een nieuwe laptop. Hoop dat jullie hier wat mee kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Op zich is het geen verkeerde laptop. Met een ssd erin met windows 8.1 erop loopt ie best lekker. 6GB RAM zou voldoende moeten zijn, upgraden naar 8GB lijkt me niet bijster zinvol. Nieuwe games ga je er niet (nooit) op spelen, graka is ook niet te upgraden. Warmteprobleem, heb je hem al goed uitgezogen? Bij voorkeur de laptop uit elkaar halen. En daarna op een coolpad zetten bij voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluhbluh71
Ja dat uit elkaar halen heb ik een jaar geleden een keer gedaan, toen liep die weer een paar maanden goed, dat is zeker een optie om weer te proberen met een coolpad. Maar ik begrijp uit je commentaar "Nieuwe games ga je er niet (nooit) op spelen," dat ook al zou ik deze stappen nemen ik deze laptop niet meer opgekrikt krijg om te gamen, wat ik er graag op wil doen, omdat de graka niet zal kunnen voldoen aan de vraag van de nieuwste games en moederboord ook niet sterk genoeg meer is.., dat begrijp ik goed nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
bluhbluh71 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:09:
Ja dat uit elkaar halen heb ik een jaar geleden een keer gedaan, toen liep die weer een paar maanden goed, dat is zeker een optie om weer te proberen met een coolpad. Maar ik begrijp uit je commentaar "Nieuwe games ga je er niet (nooit) op spelen," dat ook al zou ik deze stappen nemen ik deze laptop niet meer opgekrikt krijg om te gamen, wat ik er graag op wil doen, omdat de graka niet zal kunnen voldoen aan de vraag van de nieuwste games en moederboord ook niet sterk genoeg meer is.., dat begrijp ik goed nietwaar?
Voor 600 euro krijg je sowieso geen nieuw gaming beest. Enige redelijke laptop is de lenovo e540 met gt740m. Ik zou eerst kijken wat er gebeurt met een schoonmaakbeurt en evt.een cooling pad en een ssd. (kun je nog altijd meenemen) Als dat niet lukt 2de hands kijken/ E540 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluhbluh71
Dank voor jullie reacties, ik ga lekker aan de slag met mn oude laptop en ik laat even weten na de upgrade hoe die het doet!

Bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

Mijn dv7-4050ed met ssd (128gb Intel 320),8gb ram is vandaag onherstelbaar gecrashed. Waarschijnlijk is de gpu op de mainboard defect. Zal ik hem repareren of toch een nieuw alternatief halen. Voor mij iig geen HP meer. Alleen maar problemen gehad. Heb nog een 2de caddy met kabel over voor de dv7.

Greetz Peter
Pagina: 1