• ssvld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
Graag jullie idee over het volgende.

Ik heb een Node 304 met diverse onderdelen (alles nieuw) in elkaar gezet maar krijg het systeem niet aan de praat.

Zodra ik de kast aanzet gaan de LED's branden en de ventilatoren draaien. Echter verschijnt er op mijn beeldschem 'no input'. Ik krijg dus in zijn geheel geen beeld.

Ik heb de voeding en het ramgeheugen getest op een andere computer en deze werken gewoon.

Alle aansluitingen heb ik nagelopen en diverse soortgelijke situaties op internet gezocht en oplossingen uitgeprobeerd zonder resultaat, tot en met het losser draaien van het moederbord aan toe.

Het gaat om de volgende combinatie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4150 Boxed€ 94,70€ 94,70
1ASRock H81M-ITX€ 54,-€ 54,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 63,04€ 63,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,85€ 65,85
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,85€ 29,85
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 364,94

Overigens is de bedoeling Windows 8.1 installeren met een externe dvd rwter.

Wat zou dit kunnen zijn? Processor? Moederbord?

Bij voorbaat dank voor het meedenken...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Je geeft aan het RAM getest te hebben in een andere PC, ik neem dus aan dat die andere PC dus ook DDR3 heeft. Probeer dat geheugen eens op dit moederbord (vanuit gaande dat dat geen low-voltage geheugen is).
Je huidige RAM is low-voltage en staat niet op de support list (wat overigens niet betekend dat het niet werkt, maar het is niet getest door Asrock zelf en dus geen garantie dat het support word, vandaar).

Ook is BIOS versie 1.60 minimaal nodig voor die CPU i3 4150, als er nog een oudere versie opstaat is de kans groot dat de CPU niet goed werkt.

• ssvld
Dag Nemesizz, In de andere pc zit dezelfde set RAM geheugen, het moederbord wat daar in zit is een AS Rock B85M-itx. Bij dit bord staat het geheugen overigens ook niet in de support list.

Hoe kom ik er achter welke BIOS versie er op het bord gebruikt is? Er staat 'New version' op de doos.

• ssvld
BIOS versie is 1.3.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Als het daadwerkelijk 1.3 is, is dat te oud voor die CPU.

Weet niet wat voor CPU je in die andere PC hebt zitten (gezien het ook 1150 is), maar misschien dat die wel compatible is met je huidige BIOS versie, kun je die even gebruiken om de BIOS up te daten en dan die 4150 terug plaatsen.
't Is wel even wat gedoe, maar ik denk dat daar het probleem waarschijnlijk ligt, dat je CPU (nog) niet support word door de BIOS.

Anders moet je terug naar shop gaan en vragen of ze daar de BIOS kunnen/willen updaten, of iemand anders in de buurt die dat wil doen.

• ssvld
Ja vervelend maar dat zal het zijn. Volgens het stickertje op de chipset zelf is het 1.3. In die andere pc zit dezelfde CPU. Deze ASRock B85M-itx BIOS bevat wel de laatste BIOS versie. Daarnaast heb ik nog een pc met een i5 3570K staan welke ook niet compatibel is. Ik heb hem gekocht bij een webwinkel niet echt in de buurt. Misschien maar een nieuwe BIOS chip kopen met de laatste versie er op. Inmiddels is dat 1.9 geloof ik. Heb gewoon ouwe meuk geleverd gekregen.

In iedergeval bedankt voor je hulp.

Cheers

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:13
Ouwe meuk is wat overdreven om te zeggen, maar niet-geüpdate is het inderdaad wel.
Iemand zoeken die wel een compatibele processor heeft?

Verder het probleem even bij de webshop aankaart. Wellicht doen ze er niet moeilijk over en sturen ze je een up-to-date moederbord.

• ssvld
@ Jolke

Ik overdrijf graag ;-)

Had het al gemeld bij de shop. Wacht nog op de uitslag.

• ssvld
AS Rock Nederland heeft mij kosteloos een chip met de laatste BIOS versie opgestuurd. Het systeem loopt nu als een zonnetje, dit heeft het probleem dus verholpen. Bedankt voor de tip Nemesizz! Weer wat geleerd.
Pagina: 1