Toon posts:

V-Sync probleem / Monitor split offset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben vooral een lezer op Tweakers, helaas ik heb geen succes gehad toepassen van mijn google skills, contact opnemen met Blizzard en contacteren van AMD, dus ik begin aardig wanhopig te worden.

http://oi62.tinypic.com/r6y55g.jpg

Dit probleem gebeurt alleen in World of Warcraft, het is een vreselijk scherm offset, dat gebeurt sinds 13 juni 2014, de foto van die ik heb gemaakt toen ik met behulp van een oud shitty beeldscherm (testen of het alleen maar zou gebeuren op een digitaal signaal, dit was analoog en het gebeurde ook). Ik heb mijn 48 inch Samsung TV, een 32 inch Samsung TV, 2 verschillende monitoren (het gebeurt alleen op de primary monitor), bedrading vervangen, AMD Drivers vervangen (alleen niet in staat geweest om oude drivers te vinden), WoW opnieuw geinstalleerd en gerapareerd. alle mods uitgezet, videokaart terug naar fabrieksinstellingen, en toch gebeurt het, elke avond, ongeveer 3-4 keer, op allerlei resoluties en windowed / full screen modus, spelen met vsync settings.

Laatste tip die ik heb uitgeprobeerd is het spelen met Mhz settings en underclocken, nu leek het gisteravond goed te gaan op 800-1100, maar na 2 uur begon het geklier toch weer, temperaturen komen vrijwel nooit boven de 40 graden, bij testen in 3D mark heb ik geen problemen/artifacten o.i.d

dit is mijn opstelling:

OCZ ModXStream Pro, 600W, ATX, ATX12V 2.2, EPS12V
Intel Core i5-2500K, 3.3GHz, S1155, Box
Corsair Vengeance, 8 GB, PC3-12800 (DDR3-1600), (Kit of 2)
SAMSUNG, 22x8x16x, SATA, Zwart
Sharkoon T9 Value Red Edition, Tower
Gigabyte Z68X-UD3H-B3, Intel Z68, 1155, 4x DDR3, 3x SATA-300, 4x SATA-600
VGA C3D PCIe ATI HD 6950 2GB CoolStreamBattlefield 3
Seagate Barracuda Green 5.900,3, 2TB, 3.5 ", SATA-600

Als het gebeurt zijn er verschillende manieren kan ik mijn monitor weer normaal krijgen, de eerste die ik vond was het rebooten (uiteraard), en het in slaapstand brengen van de PC, en weer wakker maken.

Laatste die ik ontdekte dit weekend, was dit:

Toen het gebeurde, verving ik mijn DVI-kabel op mijn monitor met een DVI-VGA-stekker, aangesloten op die shitty Acer op de foto (dit scherm kreeg de offset ook toen), vervolgens zette ik mijn hoofdmonitor in de tweede DVI slot (met een normale DVI-D naar DVI-D-kabel), ik trek die shitty acer er weer uit, zet mijn hoofdmonitor rug, en tadaaa, opgelost.

Dus dit is momenteel de beste manier om er vanaf te komen atm, alleen dan gebeurd het op een willekeurig moment weer, soms duurt het 20 minuten, soms 2 uur.

Ik wil best het contact wat ik met blizzard en club3d heb gehad delen, alleen dan wordt deze wall of text nog groter.

Komt er op neer dat ik door hun van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Nu ben ik niet te krenterig om een nieuwe videokaart te komen, maar ik vind het raar dat het alleen tijdens WoW gebeurd, en totaal geen problemen heb in benchmark programma's oid. Kaart is uit januari 2012.

Heeft iemand enig idee wat dit is, wat voor instelling dit kan veroorzaken?

bvd :)!