Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaat dit zo wel werken (switch toevoegen)?

Pagina: 1
Acties:

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik wil mijn huidige netwerk aanpassen (meer ruimte (poorten) en meer snelheid) door een switch te plaatsen maar het is me niet helemaal duidelijk of dit wel een goede keuze is of dat ik beter een andere router er tussen kan plaatsen; het verschil is me niet helemaal helder :D .

Situatieschets (huidig):

1. Signaal komt binnen (via std ziggo modem (geen wifi ingebouwd) en gaat direct naar mijn router (Netgear wrd nogwat (gigabit))
2. Vanuit de Netgear router gaat het naar mijn pc en NAS en rechtstreeks naar een andere router (Linksys router met wifi, deze gebruik ik als 2e wireless netwerk zeg maar) en via deze router sluit ik mijn overige apparatuur aan als zijnde TV, Versterker, Blue-Ray speler en mediaspeler).
3. Vanuit deze router (Linksys) gaat een leiding naar mijn 3e router (in de schuur, TP-link) zodat ik ook elders nog signaal heb.

Situatieschets (toekomstig):

1. Signaal komt binnen (via std ziggo modem (geen wifi ingebouwd) en gaat direct naar mijn router (Netgear WRD nogwat (gigabit))
2. Vanuit de Netgear router gaat het naar mijn pc en NAS en rechtstreeks naar een switch (linksys 8 poorts gigabit)
3. Vanuit de switch dan naar de TV, Versterker, Blue-Ray speler en mediaspeler en naar een 2e router (in de schuur, TP-link)) zodat ik ook elders nog signaal heb.

Door de toevoeging van de switch kan ik alle apparaten tegelijk koppelen (nu moet ik af en toe apparaten afkoppelen om andere aan te kunnen sluiten). Alle apparaten moeten niet alleen toegang hebben tot elkaar maar ook tot het internet. Bereik ik dit hiermee wel?

Wellicht is het een domme vraag maar ondanks het een en ander te hebben opgezocht kom ik er niet helemaal uit. 8)7

Bijgewerkt: NAS toegevoegd O-)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:59
Ja, heb ik ook zo geconfigureerd.

Beneden: Ziggo, Router (wifi) - NAS, Switch (tv,mediaplayer ed.
Boven: Switch - pc's etc.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• justme27
Dus de switch deelt ook de internetverbinding?

Verwijderd

Heb je die twee routers als AccessPoint geconfigureerd? Of routeren die dingen ook nog eens.

Dan heb ik het niet over de Netgear router die aan het Ziggo modem hangt.

Die 8 poorts Linksys router deelt inderdaad de internetverbinding, net zoals de rest v/h spul dat met elkaar verbonden is.

• justme27
Je bedoelt die 8 poorts switch?

Wat betref je andere vraag: die twee routers zijn geconfigureerd als twee nieuwe draadloze netwerken (accespoints dus) maar ze routeren ook nog (denk ik). In ieder geval heb ik de routers op deze wijze aangepast ([HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point). En aan die routers hangen dan weer andere apparaten die ook toegang hebben tot internet.
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:44:
Heb je die twee routers als AccessPoint geconfigureerd? Of routeren die dingen ook nog eens.

Dan heb ik het niet over de Netgear router die aan het Ziggo modem hangt.

Die 8 poorts Linksys router deelt inderdaad de internetverbinding, net zoals de rest v/h spul dat met elkaar verbonden is.

Verwijderd

Als je die HOWTO goed gevolgd hebt, routeren ze niet langer.

Je kan die switch gewoon opnemen ergens in je netwerk om meer poorten te krijgen.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
gebruik je in de eerste netgear router de wifi? anders gewoon 2 switches gebruiken. een na de ziggo modem en een na de nas dan een router op de 2e switch en klaar.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Verwijderd

De situatieschets die je hebt gedaan is prima. Ik zou het niet anders hebben gedaan.
Pagina: 1