Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vingerafdruk via php/java/mysql

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb even zitten te zoeken naar mogelijkheden om vingerafdruk beheer te kunnen maken via de website.
Na wat zoeken bestaan er inderdaad grote keuze uit SDK bestanden.

Meeste is niet gratis, maar er zijn ook wat opensource SDK bestanden.
De eerste "match" voor php gebruik is van GrFinger_Javascript-PHP.
Hiervoor moet de Fingerprint_SDK_2009_Installer.exe gebruikt worden.
SDK schijnt niet gratis te zijn, zo'n 250 dollar?
Het komt van Griaule Biometrics.

Er is ook gratis versie te vinden, zoals SourceAFIS. Ik zag ook even op internet dat iemand heeft geprobeerd.

Zo heb ik nog wel hele sloot SDK en software:
- Fingerprint_SDK_2009_Installer.exe
- GrFinger_Javascript-PHP.zip
- GrFinger_4.2_Installer.exe
- BiometricSDK1_1.zip
- fingerprintreco.tar.gz
- Free_Fingerprint_Verification_SDK.zip
- nbis_v4_2_0.zip
- nbis-4.1.0-win-x86_64-b20120823.zip
- Neurotec_Biometric_5_0_Algorithm_Demo_Linux_x86_2014-06-12.zip
- Neurotec_Biometric_5_0_SDK_Trial_2014-06-12.zip (getest op Dell Vostro)
- SourceAFIS-1.7.0.zip
- Neurotec_Biometric_5_0_Algorithm_Demo_Win32_x86
- WSQ_library.zip

Wat lijkt het makkelijker om te maken met php gebruik?
Java is bekende toepassing, en sommige SDKs hebben ook java class erbij.

Onder Windows werken is mogelijk, maar voor opensource kan ik ook met Ubuntu doen. Daar zijn ook wat programma mogelijk, al weet ik niet helemaal zeker of ze ook zoiets hebben gemaakt.

Daarom wil ik even navragen of er mensen hier zijn die wel eens wat hebben geprobeerd (vooral als je een laptop hebt met vingerafdruk lezer) dan wil je wel wat mee uitproberen voor andere toepassingen.
Dan kan ik ermee wat aan de slag en proberen wat programmeren.
Alvast dank.

Note: ik schrok wel beetje van hoe "duur" de software rond vingerafdruk sensor is. Hoewel je makkelijk goedkope usb-vingerafdruklezer van 30 Euro uit China kan vinden, is het toch wel groot stap geworden.
Bedragen lopen zelfs uit tot 1100 dollar voor SDK gebruik.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrDummy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:54:
De eerste "match" voor php gebruik is van GrFinger_Javascript-PHP.
Hiervoor moet de Fingerprint_SDK_2009_Installer.exe gebruikt worden.
SDK schijnt niet gratis te zijn, zo'n 250 dollar?
Daar is gewoon een trial van beschikbaar? Probeer 'm en besluit daarna of 't je de 250 dollar waard is?
Er is ook gratis versie te vinden, zoals SourceAFIS. Ik zag ook even op internet dat iemand heeft geprobeerd.
...en?
Zo heb ik nog wel hele sloot SDK en software:
- Fingerprint_SDK_2009_Installer.exe
...
- Neurotec_Biometric_5_0_SDK_Trial_2014-06-12.zip (getest op Dell Vostro) :?
...
- WSQ_library.zip
Sorry hoor, maar dit lijkt me gewoon een dump van zoekresultaten van een usenet group of iets dergelijks? A) doen we hier niet aan warez, B) bedoelen we met de fameuze "eigen inzet" niet alleen een lijstje (op al dan niet dubieuze wijze) verkrijgen en hier wat vage bestandsnamen neer te pleuren maar de zaken op die lijst ook zelf eens te bekijken. Pro's en cons tegen mekaar zetten, zaken tegen elkaar af te wegen, een top 3 (of 5 of...) over te houden en die selectie nader te bekijken en dan zélf wat conclusies trekken of in elk geval dan met een paar concrete vragen komen aanzetten over die paar producten die je (nog) niet afgeschoten hebt...
Wat lijkt het makkelijker om te maken met php gebruik?
Ik vind PHP een héle rare keuze in deze kwestie. Vertel eerst eens hoe je daar bij komt en wat je eisen überhaupt zijn? Wat je überhaupt probeert te bereiken? Je beseft dat PHP (voornamelijk) server-side in webapplicatie omgevingen wordt ingezet en dat je daar weinig aan hebt als je (doorgaans via een browser) dan probeert die vingerafdruk uit te lezen (althans: daar komt dan meer aan te pas dan PHP; PHP is in dat scenario zelfs zo goed als irrelevant).
Java is bekende toepassing, en sommige SDKs hebben ook java class erbij.
Die dan afhankelijk zou zijn van een (steeds minder populaire) java-plugin in je browser? Of hebben we het hier niet over een webapplicatie? Waarom staat je topic dan eigenlijk in Webdesign, Markup & Clientside Scripting?
Onder Windows werken is mogelijk, maar voor opensource kan ik ook met Ubuntu doen. Daar zijn ook wat programma mogelijk, al weet ik niet helemaal zeker of ze ook zoiets hebben gemaakt.
Euh.... juist :?
Dan kan ik ermee wat aan de slag en proberen wat programmeren.
Doe dat dan eens. Ga aan de slag met de mogelijkheden die je gevonden hebt en bekijk zélf wat je 't best bevalt?
Note: ik schrok wel beetje van hoe "duur" de software rond vingerafdruk sensor is.
Note: je geeft zelf al aan dat er ook OSS alternatieven zijn? Waarom bekijk je die dan niet eerst?
Hoewel je makkelijk goedkope usb-vingerafdruklezer van 30 Euro uit China kan vinden, is het toch wel groot stap geworden.
Bedragen lopen zelfs uit tot 1100 dollar voor SDK gebruik.
Dus het mag niets kosten? Is 't voor zakelijk gebruik? Want ("zélfs") 1100 dollar is natuurlijk peanuts vergeleken bij de kosten die je maakt als je 't zelf gaat ontwikkelen. Daar kun je nog geen week voor devven en ik neem even aan dat die "dure" SDK van 1100 dollar wel iets beter in mekaar steekt dan jij (of wie dan ook) in een week in mekaar brouwt ;)

Ik zeg vast voorop: dit topic zit me niet lekker. Vanwege het gebrek aan eigen inzet, het onsamenhangende geheel en brei aan zinnen, de hak-op-de-tak, de neiging naar warez enz. Ik zou 't érg op prijs stellen als je je topicstart even met de edit-knop bijwerkt tot een begrijpbaar geheel waarin je duidelijk uitlegt wat je nou precies probeert te bereiken, wat je (eventuele) budget is, wat je zelf al gevonden én geprobeerd hebt, wat je bevindingen daarbij waren etc. En als het heel even kan graag 1 (of een paar) concrete(re), duidelijk geformuleerde, vragen (en dus niet "even navragen of er mensen hier zijn die wel eens wat hebben geprobeerd" want het antwoord daarop is simpel maar niet wat je wil horen: "ja"). Kortom: zo'n beetje alles wat in onze Quickstart staat.

In deze vorm is je topic in elk geval geen lang leven beschoren.

[edit]
Bij nader inzien komt het gros (alle?) bestanden die je noemt van die downloadpagina waar ik naar verwees :? Dus je downloadt gewoon in 't wilde weg een shitload van die bestanden en hoopt dat er een goeie tussen zit :? Heb je de documentatie of, hell, gewoon de beschrijvingen op die pagina al eens gewoon bekeken? Readme's gelezen? Contact opgenomen met die toko als er onduidelijkheid zou zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 17-07-2014 03:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij