Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 14:45
Beste iedereen,

Ik ben momenteel een multiwebsite aan het maken, en daarvoor heb ik een mobiele versie gemaakt. Deze wil ik graag op m.domein.nl. (en deze website hangt in hetzelfde cms als domein.nl)

Mijn vraag is: hoe kan ik een subdomein als extra domein toevoegen in DirectAdmin? Ik heb ook dns beheer...

Zelf heb ik al onderzoek gedaan en aan mn hoster gevraagd, maar dit leverde geen resultaat op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zei je hoster dan??

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
dat het niet mogelijk was :( maar het is wel mogelijk, want ik heb bij een bedrijf gewerkt die dit ook met dns beheer en da hadden opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat m.domein.nl naar hetzelfde IP adres verwijst. Maak een domain alias aan voor je hoofddomein.
Als het niet werkt kun je nog altijd zelf spul aan de Apache-configuratie toevoegen, zoals ServerAlias m.domein.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Het feit dat de hostingprovider niet toestaat om subdomeinen te maken lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zelf je virtual hosts aanpassen wel mag. Het verbaast mij eigenlijk dat er hosters zijn die subdomeinen niet toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
i7Grendel schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:43:
Het feit dat de hostingprovider niet toestaat om subdomeinen te maken lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zelf je virtual hosts aanpassen wel mag. Het verbaast mij eigenlijk dat er hosters zijn die subdomeinen niet toestaan.
Nee het wordt wel toegestaan, maar ze weten zelf niet hoe het werkt... Ik heb namelijk een eigen vps... Je kan in de DNS wel een subdomein aanmaken, maar als ik in direct admin een extra domein wil toevoegen kan dat volgens mij alleen maar met www. Domeinen... En dus niet een subdomein als m.domein.nl. dus m.domein.nl als volwaardig extra domein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:57
Zeker wel. Gewoon m.domein.nl intypen achter het "www." wat daar dan staat.

Maar een domain alias of domain pointer lijkt me makkelijker dan een geheel nieuw domein toevoegen in DA?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:54

TommieW

Numa numa.

Je zou ook naar mogelijkheden kunnen kijken zonder een subdomein. Een subdomein voor een mobiele site kan irritant zijn voor gebruikers. Als iemand die met z'n mobieltje je website bekijkt een linkje wil doorsturen naar iemand anders, zal die ontvangende partij waarschijnlijk altijd de mobiele website te zien krijgen. Ook als hij/zij op een laptop/desktop zit.
IMHO kan je beter kijken naar meer responsive oplossingen zoals Tweakers doet. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:14
Je kan toch gewoon een subdomein maken? Dan staat die automatisch in een andere map en is het klaar? Waarom wil je het als compleet nieuw domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
Donool schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:35:
Je kan toch gewoon een subdomein maken? Dan staat die automatisch in een andere map en is het klaar? Waarom wil je het als compleet nieuw domein?
Omdat het een multiwebsite is in 1 cms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:14
Dat had ik niet goed begrepen. Als je naar Domain Setup > Add new domain > m.jewebsite.nl intoetst is het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
Donool schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:38:
Dat had ik niet goed begrepen. Als je naar Domain Setup > Add new domain > m.jewebsite.nl intoetst is het klaar.
bedankt! Alleen dan krijg ik op de FTP domains > de twee domeinen als map... En kan ik niet het toegevoegde domein als tweede domein in het cms zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Daarom voeg je een domain alias toe, zoals ik eerder al zei.
https://www.google.nl/search?q=directadmin+domain+alias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
Dit kan wel, maar dan alleen bij het hoofd domein. Dus het domein waarop het pakket staat. En het subdoemin wat ik heb is juist van het domein wat ik als extra domeinnhebt toegevoegd. Dus ik heb 1.nl als hoofd domein, 2.nl als extra domein en wil sub.2.nl als 'derde domein'.maar ik krijg dan het bericht 'unable ro add domain pointer. The domain does nog belong tot you. The subdomain will nog be created.' te zien. Terwijl domein 2 gewoon hieraan toegevoegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Vreemd...

Maar aamgezien het een VPS is heb je toch gewoon een adminaccount voor directadmin? Dan kun je die hele check uitzetten. "Check domain owner for Subdomain creation".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
Xander schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:51:
Vreemd...

Maar aamgezien het een VPS is heb je toch gewoon een adminaccount voor directadmin? Dan kun je die hele check uitzetten. "Check domain owner for Subdomain creation".
Geweldig! Het werkt...
Pagina: 1