Toon posts:

Stank cd-rom speler & "afstoffen"

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Paar vraagjes, m'n cdrom speler (aopen 52x) geeft laatste tijd zo'n ranzige "warm/heet metaal" geur :r af als jullie bergrijpen wat ik bedoel..

Is dit gevaarlijk en wat kan ik d'r aan doen?
(overigens, verder werkt het ding nog perfect..)

Verder zitten een groot deel van m'n pci/agp kaarten helemaal onder het stof, hoe kan ik ze het beste schoonmaken?

Alvast bedankt

Gerlo

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

wat die geur betreft geen idee, wordt hij te warm (lees zit hij goed ingebouwd en kan zijn warmte niet kwijt)

Wat stof op de kaarten betreft, luchtcompressor is het mooiste maar erg dure oplossing, veel compu zaken hebben spuitbussen met lucht, zo eentje kopen en schoonspuiten, werkt altijd.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 11 juni 2001 12:51 schreef SmidsY het volgende:
veel compu zaken hebben spuitbussen met lucht, zo eentje kopen en schoonspuiten, werkt altijd.
Ja werkt perfect, gebruik ik ook.
Alleen als je die spuitbussen te schuin houd komt er een flinke zooi vloeibare lucht uit.
Dus je pc ff uitzetten is wel aan te raden :)

• Vimana
  • Laatst online: 07:51
hmmm... eigenlijk wel handig om m'n heatsink van m'n CPU uit te blazen (is zo'n pokke boxed P3)... wat kost zo'n busje lucht gemiddeld?

• SmidsY
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

de prijs varieert per compu zaak gemiddeld een goeie FL 25,-

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 13:28 schreef Vimana het volgende:
hmmm... eigenlijk wel handig om m'n heatsink van m'n CPU uit te blazen (is zo'n pokke boxed P3)... wat kost zo'n busje lucht gemiddeld?
Ze kosten rond 10 piek. Werkt perfect, zo heb ik mijn 3 pc's schoongeblazen :) ! En over de cd-rom speler denk ik dat ie verkeerd geplaatst is zodat ie de warmte niet kwijt kan!

Verwijderd

Topicstarter
Ta voor alle reacties..
Ok dan ga ik morgen maar ff zo'n luchtbusje halen..

Cdrom lijkt me niet verkeerd geplaatst, hang in bovenste slot van m'n Aopen HQ08, goed vast enzow dus dat is denk ik het probleem niet, sterker nog, m'n kast is aan 1 kant open (vandaar ook die redelijk grote hoeveelheid stof..). Moet dus wel genoeg warmte kwijt kunnen..

Iemand meer ideeen?

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:01

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

heb hier dezelfde cdrom speler(denk ik [aopen mtrp 52x]) geen stank iig.. wel een hoop herrie als ie op volle snelheid loopt, maar das normaal :P

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat ding lijkt zo nu en dan op te stijgen >:)

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lijkt met toh beter om het een ander weg te zuigen i.p.v. weg te blazen.

Weghalen van stof i.p.v. het verspreiden van stof lijkt mijn inziens een stuk beter.

Of een combinatie van die twee, eerst stofzuigen om de grote stof massa weg te krijgen, en uitblazen voor het "fijnere" werk. >:)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 01:17 schreef o0SmOkE0o het volgende:
Het lijkt met toh beter om het een ander weg te zuigen i.p.v. weg te blazen.

Weghalen van stof i.p.v. het verspreiden van stof lijkt mijn inziens een stuk beter.

Of een combinatie van die twee, eerst stofzuigen om de grote stof massa weg te krijgen, en uitblazen voor het "fijnere" werk. >:)
Ja, eerst de vlokken gewoon wegzuigen en dan blazen: eerst gewoon met je lippen (en dan de stofzuigermond erbij houden, opdat het rondwarrelend stof meteen afgezogen wordt. Verder doe ik het altijd met een hand-fietspomp, en gewoon een dun rietje, met tussen die twee een slangetje. En wat goede ducktape om alles aan elkaar te plakken. Werkt ook goed!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik sloop altijd de hele bak uitelkaar en dan pak ik een kwastje... En schoonmaken maar. Het werkt erg goed (het stof is echt weg) maar duurt even.
Pagina: 1