Ik raad je sterk aan om Oppo te mijden als de pest, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Ik heb de Find 5 gehad. Dat ding was meer dan een jaar lang een complete ramp. Op het forum van Oppo werden kritische mensen geband, gecensureerd, beloftes werden nooit na gekomen, updates en features die erin zouden komen kwamen er niet in. Er werd steeds gelogen over nieuwe features en andere dingen.
Color OS was buggy en traag, elke OTA update verpestte het compleet en maakte meer kapot dan heel, het zag er niet uit, was een goedkope ripoff van MIUI, maar dan lelijker, trager en met weinig en erg slechte features. Custom ROMs draaiden ook voor geen meter vanwege de slechte basis die Oppo geschreven had.
De gratis covers waren ballenkwaliteit, de glasplaat lag scheef in de telefoon, de telefoon werd belachelijk heet ( ik heb me er een keer aan gebrand) de batterij ging wel vijf hele minuten mee, de headphone jack zat altijd vol met stof, en de speakers kraakten als een malle en gingen zacht.
Dan Xiaomi: MIUI is werkelijk waar supersnel, enorm goed doordacht, ziet er goed uit, krijgt regelmatige update die ook echt wat toevoegen en de telefoon sneller maken. Het zit vol met nuttige gratis functies. Je kan hem uit de doos pakken, gebruiken en alles werkt gewoon gelijk.
De telefoons zijn goedkoop, sterk, de accesoires zijn goed en goedkoop, ze halen een enorm lange screen on times, en alles werkt gewoon.
Ik blijf lekker bij mijn Mi2s.
PS. One Plus One is overigens gewoon Oppo in een ander jasje, dus ook dat zou ik mijden.
[
Voor 79% gewijzigd door
Verwijderd op 17-07-2014 13:27
]