Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HP Laserjet 100/177] Enterprise/silent installatie.

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Als mod hardeware ben ik er even niet zeker van of ik hier juist zit, maar ik verwacht dat hier wel de juiste expertise zit, om er iets over te roepen. Bij mijn huidige opdrachtgever worden enkele HP (Color) Laserjet 100 en 177 Pro's gebruikt. Nu is het de bedoeling dat de benodigde drivers en tooling om van USB over te schakelen van WiFi geïnstalleerd wordt zonder tussenkomst van de gbruiker met behulp van SCCM.

Nu biedt het Basic software pakket an HP al deze ingrediënten, maar de silent installatie opties, die zijn er practisch niet. Op het alleen installeren van de drivers na niet, maar dat is niet genoeg. Zie onderstaande afbeelding.

Silent Install

Heeft iemand al eens eerder hier mee zitten knutselen? (Driver pakketten van HP :/ )

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, eerlijk gezegd zou ik blij zijn dat het programma alleen \silent in combinatie met \driveronly ondersteunt. Dat weerhoudt je van de mogelijkheid om die crap-ware van HP op grote schaal uit te rollen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

eeehh misschien denk ik te simpel maar installeer je niet 2x een driver?
1x voor de wireless printer en 1x voor de usb printer?
of is het een tooltje dat een search doet op de wifi printer enz?

dan zou ik kijken of je de applicatie niet kan repackagen met installshield / Wise etc.

Bears and Bulls

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Was dat maar zo makkelijk, je bent inderdaad een tooltje nodig om de printer middels WiFi te vinden. Daarnaast ondersteunen deze printers out of the box geen P&P, ja.... je volgt het niet. Dus alleen een drivers toevoegen is niet voldoende.

Vanuit het menu op de printer zelf kun je wel de HP smart Installer uitschakelen, zodat P&P wel functioneerde, maar dat is eigenlijk ook niet echt een optie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

dus is repacken een enkel een optie denk ik.

Bears and Bulls

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Misschien kijken of je de setup.exe uit kan pakken? (bv met Peazip oid).
Of de setup.exe draaien en kijken of er in een tijdelijke folder afzonderlijke MSI's gedropt worden.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
_Dune_ schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:59:
Nu is het de bedoeling dat de benodigde drivers en tooling om van USB over te schakelen van WiFi geïnstalleerd wordt zonder tussenkomst van de gbruiker met behulp van SCCM.
Ik zou het niet zo doen. Extract gewoon de .exe of .msi van HP. (Dit kan je doen met iets als 7zip.) Je kan via SCCM gewoon de driver injecteren zolang die een .inf file heeft.

Je kan ook een deploy doen naar bestaande machines door in je package DPInst (van Microsoft) toe te voegen. Je moet dan DPInst aanroepen vanuit de temp directory waar SCCM de package zet op de PC. DPInst doet dan de installatie vanuit de .inf file om zo alle andere bestanden in de driver store van Windows te zetten.

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Je kan dat ook doen met pnputil.exe welke standaard in Windows zit:
http://msdn.microsoft.com...re/ff550419(v=vs.85).aspx

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Het grootste probleem is dat betreffende printer (serie) Out-of-the-box geen Plug & Play ondersteund. Het toevoegen van de drivers aan een driverstore is dan ook geen enkel probleem. De printer doet er alleen helemaal niets mee als deze wordt aangesloten.

Je moet je voorstellen dat deze printers naar personen worden verzonden die geen affiniteit hebben met IT, met een zakelijke laptop zitten waar zij beperkte rechten op hebben.

Er zijn op het moment dus een paar mogelijkheden; (1) De betreffende persoon naar de Servicedesk laten bellen welke wel een beheer account heeft voor software dan wel driver installaties. (2) De driver in een driverstore opnemen, de tooling in een nieuw package gieten en de ontvanger van de printer een instructie meegeven dat voordat de printer wordt aangesloten middels het display de printer eerst opniuew geconfigureerd moet worden (om wel als plug & play device gezien te worden).

Iemand toevallig nog een aanraden voor een compacte multifunctional van HP welke wel Enterprise gerichter is. Betreffende printer moet in bouwketen, kleine kantoren, thuis en zelf in auto's (bus) gebruikt kunnen worden.

Pagina: 1