Goede avond,
Ik ben een pc aan het samenstellen voor mijn neefje.
Hij wil graag een pc om world of tanks te kunnen spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet in staat zijn om World of tanks te kunnen spelen, met een redelijke fps(50-60).
Naast het spelen van games zal deze pc ook voor school gebruikt worden (Excel en Word).
Voor het besturingssysteem wordt win 7 gebruikt 64 bit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 450€ voor de kast, muis en toetsenbord, het bouwen doe ik zelf.
Ik woon dicht bij Alternate en kom daar regelmatig, dus ik zou graag alles daar willen halen.
Tenzij de onderdelen een stuk goedkoper zijn bij een andere winkel, zo als de i3 processor uit mijn lijst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
totaalprijs bij alternate komt rond de 450-460
Ik heb zelf niet zo heel veel kennis van moederborden, en weet dan ook niet zeker of dit een goede keuze is. Tot nu toe lijkt alleen de enkele case fan aansluiting nadelig.
De i3 in combinatie met GTX750Ti schijnt wel een goede combinatie te zijn.
Ik was eerst van plan om 8GB 1600MHz ram in dit systeem toe te passen.
Maar ik heb nu gekozen voor een enkele 4GB 1600MHz, zodat ik meer over heb voor de CPU.
4GB extra toevoegen kan dan achteraf nog.
Ik kon er niet helemaal uit komen of de behuizing nou wel of niet geschikt is voor µATX
De i3 en GTX750Ti zorgen er voor dat ik onder de 350 watt zit met energie verbruik.
Misschien dat een andere voeding nog wat geld kan besparen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gelezen dat world of tanks gebruikt maakt van maar 1 processor core, en de prestaties beter zijn met een Nvidea GPU.
Hierdoor denk ik dat ik beter geen gebruik kan maken van de 450€ best buy guide van tweakers. Met de AMD setup.
Dit is ook de reden geweest om zelf een set-up te maken met een snelle dual core.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast heb ik gekozen omdat ik het wel een mooi design vind, maar andere voorstellen zijn ook welkom.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met deze set-up.
Want ik heb zelf niet echt een goed beeld van de prestaties bij een low budget systeem.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Ik ben een pc aan het samenstellen voor mijn neefje.
Hij wil graag een pc om world of tanks te kunnen spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet in staat zijn om World of tanks te kunnen spelen, met een redelijke fps(50-60).
Naast het spelen van games zal deze pc ook voor school gebruikt worden (Excel en Word).
Voor het besturingssysteem wordt win 7 gebruikt 64 bit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 450€ voor de kast, muis en toetsenbord, het bouwen doe ik zelf.
Ik woon dicht bij Alternate en kom daar regelmatig, dus ik zou graag alles daar willen halen.
Tenzij de onderdelen een stuk goedkoper zijn bij een andere winkel, zo als de i3 processor uit mijn lijst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Iiyama ProLite E1900WS-S Zilver | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 94,70 | € 94,70 |
1 | Asus H81M-A | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Asus GTX750TI-PH-2GD5 | € 124,94 | € 124,94 |
1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 42,- | € 42,- |
1 | Zalman ZM-T4 | € 23,91 | € 23,91 |
1 | Sharkoon Tactix | € 12,99 | € 12,99 |
1 | Gigabyte GM-M6800 | € 8,50 | € 8,50 |
1 | Kingston KHX16C9B1B/4 | € 36,49 | € 36,49 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
1 | Corsair Builder CX430 | € 41,49 | € 41,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 437,76 |
totaalprijs bij alternate komt rond de 450-460
Ik heb zelf niet zo heel veel kennis van moederborden, en weet dan ook niet zeker of dit een goede keuze is. Tot nu toe lijkt alleen de enkele case fan aansluiting nadelig.
De i3 in combinatie met GTX750Ti schijnt wel een goede combinatie te zijn.
Ik was eerst van plan om 8GB 1600MHz ram in dit systeem toe te passen.
Maar ik heb nu gekozen voor een enkele 4GB 1600MHz, zodat ik meer over heb voor de CPU.
4GB extra toevoegen kan dan achteraf nog.
Ik kon er niet helemaal uit komen of de behuizing nou wel of niet geschikt is voor µATX
De i3 en GTX750Ti zorgen er voor dat ik onder de 350 watt zit met energie verbruik.
Misschien dat een andere voeding nog wat geld kan besparen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gelezen dat world of tanks gebruikt maakt van maar 1 processor core, en de prestaties beter zijn met een Nvidea GPU.
Hierdoor denk ik dat ik beter geen gebruik kan maken van de 450€ best buy guide van tweakers. Met de AMD setup.
Dit is ook de reden geweest om zelf een set-up te maken met een snelle dual core.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast heb ik gekozen omdat ik het wel een mooi design vind, maar andere voorstellen zijn ook welkom.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met deze set-up.
Want ik heb zelf niet echt een goed beeld van de prestaties bij een low budget systeem.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 20:59 . Reden: Ging iets fout met de prijswatch ]