is:1 grote of 4 kleine heatsinkjes op GF2MX beter?

Pagina: 1
Acties:

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Vraagje dus:

Wil mijn Hercules-GFMX2-DDV overklokken :Y)

(Retail versie met 5,5ns geheugen.)

Zit al een Fan van een P2-koeler op de Core.
En op de rammetjes had ik een grote op maat gezaagde koelrib van die P2-koeler gestopt,met een klein beetje koelpasta en een ty-rapje (nee,is geen dinosaurus maar zo'n plastic trekbandje :? )

Leuk,kon hem op 220/220 zetten met dan wat gele puntjes in het beeld tijdens 3Dmark. :)
En die Artifact-tester gaf inderdaad (zeer) een hoog artifact-gehalte aan. :r

Artifact ging pas op nul toen ik het geheugen terugbracht naar 204/204.. :( :(
Dit terwijl ik op 210/210 zelf geen spikkels meer zag,maarja dat progje artifact zal het wel beter weten.. (8>

Dacht,eens even kijken zonder dat koelblokje.
Toen kon ik Artifact pas op nul krijgen als ik hem nog 1 Mhz lager terugbracht 203/203 :(
Dus koelblokje maakt maar liefst 1Mhz verschil ! |:(

De core kon ik gewoon zonder artifacts op 220 zetten,scheelde me ook nog 200 punten in 3Dmark.
Vreemd, omdat ik altijd las dat de core-hoogte weinig uit zou maken als je dat hoger zou zetten dan het geheugen. :?

Nou daar ben ik klaar mee... :'(

Is de warmte afvloeing nu beter als ik op ieder rammetje appart een heatsinkje zet ?

Wie weet raad en /of heeft hier tips voor ?

Grtz!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
Haha, ik heb hetzelfde gezeik met mijn cardex mx. Die loopt ook nauwelijks verschil met en zonde rheatsink. UT wil nieteens op 200/200 :9

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
En die Herculesjes moeten toch zo goed over te klokken zijn,zegt men.. :?

Maarja misschien is dit wel hetzelfde als in de trant van:
"de Duron 600 van mijn buurman loopt op 1,5Ghz en mijn 600 maar op 615 Mhz hooguit.?"

;)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik geloof niet zo in RAM koelen. Temperatuur is meestal het probleem niet bij geheugen. Gewoon errors geven wegens het onbetrouwbaar gaan werken van geheugen is overklokgrens nummer een. Daarbij kan de temperatuur nog gewoon in het redelijke zitten.