Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Throubleshooting VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaks,

Wie kan mij helpen met het throubleshooten van VPN.

Onderstaand is al wat ik heb:

1. Controleer de verbinding van de gebruiker.
2. Gaat het om een of meer gebruikers?
3. Ping/traceroute om informatie te krijgen.
4. Check log Files
5. Check of er VPN-connectiviteit vast gelegd kan worden.

Verder als stap 5 kom ik niet, kan iemand mij helpen.

Hoop spoedig bericht!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 20:27 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alsof je een servicedesk aanschrijft :D

Maar we hebben toch echt wel wat meer info nodig. Je mist zoveel informatie dat ik niet eens begin met op te sommen (maar begin met wat voor VPN, OS, client, verbinding en... foutmelding (ba-dum-tsss)) :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
haha mijn excuus niet de bedoeling.

VPN: pptp
Client: Vista en hoger
Verbinding: Geen ( ik moet dit zo kunnen opnoemen waar ik begin met throubleshooten alleen weet ik dat niet
Foutmelding: Geen

Sorry voor de slechte omschrijving weet niet of je er wat mee kunt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 20:36 ]

• Room42
  • Niet online
Hoe bedoel je dat er geen foutmelding komt? Kun je dan omschrijven waar je tegenaan loopt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop op het moment nergens tegen aan.

Mijn bedoeling is dat ik uit me hoofd kan throubleshooten waar ik naar moet kijken zodat ik als eerder aan gaf dat ik tot stap 5 kom.

Mensen die verstand hebben van VPN (PPTP) kunnen het zo throubleshooten of iemand zou een flowchart hebben toevallig, degene die ik op internet vind zijn niet precies wat ik bedoel.

Ja, het komt misschien raar over ik weet het.

• Room42
  • Niet online
Oh het is hypothetisch? Voor een examen of zo? :)

Ik zou eerst kijken of je de endpoints kunt pingen (kunnen ze elkaar bereiken?). Dan (event) logs controleren.

Overigens is het misschien ook leuk om te weten dat je eigenlijk geen PPTP meer wilt gebruiken, aangezien daar de beveiliging van gekraakt is en de verbinding dus z.g.a. onversleuteld beschouwd moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
haha ja, klopt we zijn over aan het gaan op open VPN dus SSL

Maar nee dit is geen examen ik werd op de proef gestelt of het werk.
Ik ben maar gewoon 1ste lijns helpdesk medewerker en ik meende dat wel even voor elkaar te krijgen met me grote mond maare niet dus ;)

Nu heb ik nog een vraag.

Als je connect naar een VPN Server.

Je hebt de remote user > dial up (voor vpn) > public internet > firewall > VPN server ( geeft een VPN server IP ook adressen uit? anders kan hij niet weten dat je in het zelfde netwerk wilt komen. ( ik dacht zelf dat die 10.x.x.x Ip adressen uitdeelt? nadat je IP-adres van de VPN-server hebt gekregen( dus verbonden met vpn server) kun je de Terminal services opstarten > je krijgt weer een firewall > daarna de data servers ( AD DHCP DNS enz) geeft de DHCP server dan ook weer een IP-adres uit? ( bijv : 192.168.x.x)

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:12
kan aan mij liggen, maar een VPN server hoeft geen 10.*.*.* uit te delen, is net hoe je deze insteld.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaar dat ik het hier vraag ;)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zonder lullig te doen of mij te bemoeien met je werk: ik zou gewoon eerlijk zijn dat je dit niet kunt, anders worden straks eenzelfde activiteiten van je verwacht die je niet kunt waarmaken.
Er is maar 1 goede weg: Lezen lezen lezen over hoe netwerken werken, hoe vpn werkt en dan de logica inzien. Vanuit daar kan je een troubleshooter/flowchart maken. Zonder deze kennis iets maken/opleveren is zinloos.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1