Toon posts:

Apple TV klonen naar TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Apple TV gekocht.
Met mijn Windows pc doe ik altijd het beeld klonen naar mijn tv met een hdmi kabel, en doe ik mijn beeldscherm uit, en dan kijk ik mijn film of wat dan ook.

Hoe werkt dit met Apple tv? Ik kom er niet uit,
Nu zie ik mijn film op me mac en mijn tv, beetje dubbel op... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 14:57
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De optie "schermen spiegelen" komt niet voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
synchrone weergave bedoelt @mvdam. Betekent het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden, maar alsnog heb ik dan beeld op mijn mac.
Heb ook gelezen dat je met ctrl + shift + eject je beeldscherm in slaap kan laten vallen, maar dan valt het beeld op de tv ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:57
Waarom mirror je? Je kan toch gewoon je AppleTV laten verbinden met gedeelde map op je mac (waardoor je niet dubbel ziet) / NAS / externe hd en afspelen.

Weet niet welke versie je hebt maar heb zelf de 1e en 2e generatie ivm jailbreak voor XBMC, veel makkelijker!

EDIT:
En gewoon je beeldscherm zwart maken door je helderheid op 0 te zetten met je F1 toets?

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 17-07-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hiervoor is de app 'Beamer' op OSX erg handig. Filmpje erop slepen en voila, hij is te zien via je Apple TV. Mac moet wel aan staan, anders werkt het uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@lubbertkramer, hoe zorg ik ervoor dat AppleTV verbinding maakt met een gedeelde map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:24:
Hiervoor is de app 'Beamer' op OSX erg handig. Filmpje erop slepen en voila, hij is te zien via je Apple TV. Mac moet wel aan staan, anders werkt het uiteraard niet.
Helemaal mee eens. Volgensmij niet gratis(?), maar gebruik het zelf ook en werkt perfect. :)
Bovenaan (systeem-vak) zou in de balk btw. een icoon moeten zitten waar je de instellingen makkelijker kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
HollowGamer schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Helemaal mee eens. Volgensmij niet gratis(?), maar gebruik het zelf ook en werkt perfect. :)
Bovenaan (systeem-vak) zou in de balk btw. een icoon moeten zitten waar je de instellingen makkelijker kunt aanpassen.
Bedankt voor de tip, momenteel gebruik ik mijn iphone / ipad as overpriced afstandsbediening icm de app "Air Video HD".

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:06:
@lubbertkramer, hoe zorg ik ervoor dat AppleTV verbinding maakt met een gedeelde map?
Welke versie heb je gekocht, in de winkel kun je zowel tweede als derde generatie nog kopen (via andere kanelen zoals MP zelfs nog de eerste generatie), heb je een jailbreak of stock ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 20:12
Kun je hem inderdaad niet als extra desktop ruimte inzetten?

Afbeeldingslocatie: http://mac-fusion.com/wp-content/uploads/2013/12/Screen-Shot-2013-12-04-at-12.39.55-pm.png

Verder nog een tip voor films: Ivi of iFlicks. Kun je je films in iTunes zetten en dan afspelen op je AppleTV. Beamer is inderdaad ook een goede voor als je geen zin hebt om te wachten =).
Pagina: 1