[Behuizing] Nieuwe degelijke behuizing voor game PC

Pagina: 1
Acties:

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53
Ik zoek een?
Behuizing voor mijn PC.

Wat is je budget?
Liever houd ik het onder de € 100,00 maar dat is misschien wat optimistisch gezien mijn eisen.

Heb je bepaalde merkvoorkeuren?
De behuizingen van Corsair zijn me erg goed bevallen de laatste tijd. Ik heb er voor vrienden/familie al een aantal PC's meegebouwd en dat is best mooi spul. Het enige wat tegenviel was dat sommige kasten een negatieve luchtdruk hebben en dus stof aanzuigen op andere plekken dan de stoffilters.

Fractal Design levert ontzettend mooie kasten! Ik heb geen ervaring met de kasten, maar ze zien er ontzettend goed uit.

Het merk Silverstone laat kasten zien waar het IO panel naar boven wijst. Dat vind ik niet alleen een ontzettend goed idee, maar het lijkt me ook wel erg handig qua plaatsing en dergelijke! Daarnaast zien ze er degelijk uit, al is de Raven serie misschien toch wat te veel voor mij.

Alle eisen op een rij!

Zoals je misschien hebt begrepen uit de merkvoorkeuren is een strak uiterlijk heel belangrijk. Verlichting is niet zo'n probleem, maar verder geen rare vormen en poespas dus.

Het moet geen kleintje zijn, ik ben niet super handig en heb het liefst alle ruimte om m'n hardware in te bouwen. Al is dat ergens wel zonde, want naast het gebruikelijke moederbord, CPU + grote koeler, GPU, een SSD en 1 á 2 HDD's heb ik niet meer ruimte nodig.

Koel, maar toch niet luidruchtig. Dus iets met grote ventilatoren, die ik eigenlijk dan wil vervangen door fans van het merk Noctua. Daar heb ik meerdere CPU koelers van en die bevallen buitengewoon goed. Echt degelijk spul, valt geen negatief woord over te zeggen! Maar goed, fatsoenlijke lucht koeling is belangrijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?

CPU: pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
CPU koeler: pricewatch: Noctua NH-U12P SE2
Moederbord: pricewatch: Asus P8Z77-V
GPU: pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5
PSU: pricewatch: Corsair Enthusiast TX650M

In m'n oude pricewatch: Thermaltake Armor VA8003BWS doet het nog best wel, maar hij begint oud te worden! De fan achterin loopt aan, de kast maakt sowieso best veel lawaai, geen kabelmanagement. Ook geen aansluitingen aan de voorzijde, de kabels zaten in de weg. De expansionslots aan de achterkant heb ik open moeten knippen om een geluidskaart kwijt te kunnen, volgens mij kloppen de gaten voor het moederbord niet. De kast is ook enorm zwaar!

Naast de kast wil ik graag mijn 120 GB SSD vervangen door een 250 of 500 GB exemplaar. De huidige zit al lang vol en ik kan niet zoveel spellen installeren als ik zou willen. Ook twee oude HDD's van 500 GB moeten maar eens ruimte maken voor één 2 TB exemplaar.

Opties

De pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl is een erg mooie kast en erg ruim zo te zien!

Met de pricewatch: Corsair Carbide 500R Black heb ik ervaring, 3 stuks bij mijn schoonouders geïnstalleerd. Erg ruim, maar jammer van het gaas op zoveel plekken waar dat niet nodig is. Stiekem kietelt de pricewatch: Corsair Obsidian 900D mij onder m'n kin, maar die is erg prijzig! :o

pricewatch: Silverstone Fortress FT02B is een van de kasten met gedraaid IO panel. Wel een beetje prijzig en de vorm spreekt me ook niet zo aan. Daarnaast heb ik het idee dat het niet zo'n complete kast is, maar misschien vergis ik me. De pricewatch: Silverstone RAVEN RV02-E is een wat goedkopere en mooiere optie met een gedraaid IO panel. Al ben ik niet zo'n fan van het plastic!

Ook niet verkeerd is de pricewatch: Lian Li PC-A76WX. Van dit bekende merk kunnen we volgens mij niet anders dan kwaliteit verwachten, toch? Deze heeft overigens een klepje waarachter de aansluitingen aan de voorkant te vinden. Dat hoeft van mij niet, gewoon zonder klepjes en dergelijke. Die gaan alleen maar kapot en doen het uiterlijk vaak geen goed!

Tot slot...
Dit topic openen ik niet omdat ik zelf geen specificaties van vergelijken. Nee, ik ben opzoek naar ervaringen van andere mensen, of die ene optie waar ik overheen gekeken heb. Misschien is er wel een serie van een bepaald merk waar iets voor mij tussen zit.

Ik ben namelijk al een tijdje aan het rondkijken, maar er is zoveel aanbod en vergelijken is niet zo makkelijk. Graag hoor ik jullie mening, over de merken, features en de genoemde kasten.

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Heej daar!
Totaal geen expert hier, maar ik ben zelf nu ook al wat dagen aan het zoeken naar een goeie kast. Heb niet zoveel specifieke eisen zoals jij, maar ik heb zelf veel reviews van hardwarecanucks bekeken wat betreft cases. Voor mij zijn dit een beetje de twijfelgevallen:
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window
pricewatch: Corsair Carbide 200R Windowed
pricewatch: Fractal Design Arc Midi R2 Window

Ik denk dat voor jou vooral de enthoo pro wel in de smaak zal vallen. Is pas de tweede kast van phanteks, maar ze zijn zeer goed bezig en kijken vooral naar wat andere fout doen en doen dit vervolgens zelf goed.
YouTube: Best Full Tower of 2014 - Phanteks Enthoo Pro Case Review

Hoop dat mijn post je een beetje helpt en ik ben benieuwd naar wat mensen met wat meer ervaring te zeggen hebben.

Veel succes verder!

• TheNephilim
Ah Phanteks maakt inderdaad ook wel interessante behuizingen. Ze zien er aan de binnenkant in ieder geval goed uit.

Haha, ja het valt niet mee hè... :p Met zo'n kast moet je toch eigenlijk jaren doen en dan is het zo zonde om een kast te kopen die het weer net niet is :o.

Blijkbaar is er toch niet veel aan te merken op m'n verhaal, op geen enkel punt een suggestie van andere mensen of een terechtwijzing, dat had ik op z'n minst verwacht :p.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, behuizingen zijn zó persoonlijk. En je doet er jaren mee, dus tenzij je een (pro) reviewer bent of anderszins professioneel met componenten in de weer bent, heb je niet vaak een case in handen.

Je persoonlijke voorkeur uitspreken in een topic als dit in dan vrij lastig ;).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02 20:09
En uiteindelijk zet je je kast onder het bureau en geef je er weinig aandacht meer aan ;)

De Corsair 750D is gebaseerd op hetzelfde design als de 900D, maar een stuk goedkoper. de 450D ook, alleen heeft die een open front, met gaas.
volgens mij is die 900D ook echt huge... veel te lomp voor het beetje hardware...

Nadeel bij die cases is overigens dat als je een DVD-speler oid plaatst er een gat in het design van je voorkant zit :p

Zou persoonlijk wat meer op het design letten dan op inbouwgemak, tenzij je regelmatig van plan bent hardware te wisselen. Als je je kabels netjes weg kan werken ben je eigenlijk al klaar.

• TheNephilim
Ja dat is waar, niet iets waar je vaak mee bezig bent. Als het eenmaal zit dan zit het! xd

Ik kwam de Corsair Graphite Series 760T tegen op hardwarecanucks.com (goeie tip TarikLuis), ook wel erg mooi hoor. Niet zo strak als ik in eerste instantie in gedachten had, maar het installatie gemak, de features en het opvallende design doen toch wat met me :9!

De 900D is inderdaad erg groot, maar vooral ook erg duur. 300 euro, dat gaat met net even te ver eigenlijk :+

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-02 20:26
Als ik strak uiterlijk met stilte en goede koeling samenbreng, kom ik uit bij de 450D van Corsair.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

Als je een gemiddelde kast pakt en je gaat hem volhangen met Noctua fans kun je voor de prijs ervan beter in één keer een goede kast pakken die vanzelf al stil is. Dat dacht ik voor mezelf in ieder geval. Vandaar dat ik ook naar de SilverStone FT02 gekeken heb. En die is best compleet.
Voordelen? Strak uiterlijk, goede luchtkoeling, redelijk stil.
Nadelen? Door de oriëntatie van het moederbord werken niet alle koelers op bepaalde videokaarten optimaal. Standaard 18 cm. fans die meer kosten dan een Noctua 12 cm. fan als je die wilt vervangen. Simpel zwart dvd-spelertje erin breekt gauw het strakke uiterlijk en dan zou je echt zo'n Lian Li dvd frontje er op willen modden. Of aan de slot-in dvd met een aluminium SilverStone bracket. Voeding zit verticaal in de kast en alleen als je een voeding hebt die een maat groter is dan standaard, komt die qua maat uit op het ventilatierooster van de kast. Cable management is wat lastig, met name bij de harddisk, maar daar kun je kabeltjes voor kopen. Usb en headsetaansluitingen zitten onder een plastic klepje wat een beetje teleurstellend is omdat de body van de kast van dik aluminium is. Het voordeel van de koeling blijkt volgens deze test http://www.pugetsystems.c...rizontal-Case-Cooling-89/ niet zozeer de oriëntatie van het moederbord te zijn maar het feit dat er niets tussen de fans en het moederbord zit. Maar wat blijft die kast mooi...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 06:02 ]

• TheNephilim
Aertsvijand schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:57:
Als ik strak uiterlijk met stilte en goede koeling samenbreng, kom ik uit bij de 450D van Corsair.
Dat is ook nog een optie inderdaad, de pricewatch: Corsair Obsidian 450D past inderdaad beter bij m'n eisen dan de pricewatch: Corsair Obsidian 550D die ik ook al even bekeken had.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 05:48:
Als je een gemiddelde kast pakt en je gaat hem volhangen met Noctua fans kun je voor de prijs ervan beter in één keer een goede kast pakken die vanzelf al stil is. Dat dacht ik voor mezelf in ieder geval. Vandaar dat ik ook naar de SilverStone FT02 gekeken heb. En die is best compleet.
Voordelen? Strak uiterlijk, goede luchtkoeling, redelijk stil.
Nadelen? Door de oriëntatie van het moederbord werken niet alle koelers op bepaalde videokaarten optimaal. Standaard 18 cm. fans die meer kosten dan een Noctua 12 cm. fan als je die wilt vervangen. Simpel zwart dvd-spelertje erin breekt gauw het strakke uiterlijk en dan zou je echt zo'n Lian Li dvd frontje er op willen modden. Of aan de slot-in dvd met een aluminium SilverStone bracket. Voeding zit verticaal in de kast en alleen als je een voeding hebt die een maat groter is dan standaard, komt die qua maat uit op het ventilatierooster van de kast. Cable management is wat lastig, met name bij de harddisk, maar daar kun je kabeltjes voor kopen. Usb en headsetaansluitingen zitten onder een plastic klepje wat een beetje teleurstellend is omdat de body van de kast van dik aluminium is. Het voordeel van de koeling blijkt volgens deze test http://www.pugetsystems.c...rizontal-Case-Cooling-89/ niet zozeer de oriëntatie van het moederbord te zijn maar het feit dat er niets tussen de fans en het moederbord zit. Maar wat blijft die kast mooi...
Dat ben ik met je eens en bij de meeste kasten in deze prijsklasse zul je niet veel bereiken door de fans te gaan verwisselen. Al ben ik toch wel eens benieuwd of dat nog een positief verschil maakt. Laten we er vanuit gaan dat ik in eerste instantie sowieso geen fans ga verwisselen.

De pricewatch: Silverstone Fortress FT02B-W is wel een mooie kast, maar mist toch wat features. Niet heel gek, gezien de kast in 2009 is uitgebracht. Na het bekijken van de pricewatch: Corsair Graphite 760T Arctic White zag ik dat veel nieuwe features, zoals de brackets voor SSD's toch wel een toevoeging zijn. Het is denk ik zonde om 200 euro te investeren in een kast die bij de aanschaf al oud is.

---

Stiekem heb ik de Fortress kasten dus eigenlijk al afgeschreven. Ik vind de Corsair hoek nog erg interessant en misschien dat ik nog even ga spieken wat Lian Li te bieden heeft, al zijn die vaak wel erg duur. Fractal Design heeft mooie kasten, maar toch ben ik over de binnenkant niet helemaal tevreden.

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 06:49

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken wat er allemaal is en moet concluderen dat ik hetzelfde probleem heb.

De 750D zou ik trouwens zeker overwegen als ik jou was. Zelf heb ik de 500R en recent een PC gebouwd met de 750D. Zeer strak, veel ruimte (ik snap wat je bedoelt), en geen roosters zonder luchtfilter. Enige is dat er onderin een plek zit voor een fan waar geen stoffilter voor zit, dus wel zorgen dat je overdruk in je systeem hebt. Standaard fans zijn stil genoeg en regel je ze af via een moederbord fan header dan helemaal stil.
Ik vind het persoonlijk ook heel mooi dat je geen roosters ziet aan de voorkant maar gewoon een strak uiterlijk, terwijl er wel mooi twee fans achter zitten.

Tot nu toe eigenlijk geen andere kast tegengekomen die deze overtreft. De NZXT H440 vind ik heel mooi, zeker omdat je de voeding mooi kan wegwerken en hij een mooie smalle window heeft, alleen net iets te klein (niet breed genoeg) en ik wat slechtere dingen heb gelezen over oplopende temps. Ben benieuwd of er nog een grotere versie van komt.

• TheNephilim
De pricewatch: Corsair Graphite 760T Arctic White heeft op dit moment het meeste mijn voorkeur. Al ben ik niet 100% te spreken over de looks, vooral aan de voorkant, maar de features wegen daar wel tegenop.

Bekijk ook eens de verschillende video reviews op: http://www.hardwarecanuck...t/reviews/computer_cases/

Zeer duidelijke video's, waarin ze alle features en mogelijkheden bekijken. Maar wel snel en to-the-point!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 22:28
Fractal design R4 of Cooler master 690 III, zijn de beter kasten op dit moment voor jou budget.

Erg stil, en goede airflow.

http://nl.hardware.info/r...sultaten-koeling-400-watt

Ik heb zelf een R4, en door de ingebouwde fan controller zijn de fans niet hoorbaar op 7V.

• TheNephilim
De CM 690 III spreekt me totaal niet aan. Het open rooster aan de zijkant, de knoppen en aansluitingen aan de bovenkant, het uiterlijk is niet zo mijn ding. De grote fan aan de voorkant vind ik wel een pluspunt, maar de mesh ervoor vind ik weer helemaal niets.

Qua prijs is hij zeker aantrekkelijk overigens!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 06:49

krouwen

Hardware Enthusiast

Je commentaar op de 750D?

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb voor mezelf maar de knoop doorgehakt en uiteindelijk toch voor de pricewatch: Fractal Design Arc Midi R2 Window gegaan. Na wat meer reviews gezien/gelezen te hebben was ik toch overtuigd. Heb wel echt nog getwijfeld over pricewatch: NZXT Crafted Series Phantom 410 Zwart omdat die er gewoon echt te ziek goed uitziet voor een gaming build. Al met al vond ik toch de midi R2 net iets praktischer qua cable management/koeling.

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Prima keuze, standaard zitten er al goede fans in maar ik heb er noctua's in gezet voordat ik doorhad dat het op 7V amper verschilt onderling de silence 2r en noctua's s12a flx. Tevens staat deze muurvast op zijn plek gezien hij met alle componenten die ik erin heb zitten zo rond de 13 á 14 kilo zit! ;)

En nooit meer opzoeken of die 280mm radiator of 140mm fan zal passen, je hebt zeeën van ruimte!

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

• TheNephilim
Nou, dat is een voor mij alleen en wat strakke versie van de 760T van Corsair. Alleen, na het zien van de review op hardwarecanucks.com, viel me het front zo tegen. Dat hij daar meteen al stuk is vind ik geen fijn gegeven. Goed het zal niet vaak voorkomen, maar het is wel jammer als die na een jaar of 2 al kapot gaat.
TarikLuis schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:48:
Ik heb voor mezelf maar de knoop doorgehakt en uiteindelijk toch voor de pricewatch: Fractal Design Arc Midi R2 Window gegaan. Na wat meer reviews gezien/gelezen te hebben was ik toch overtuigd. Heb wel echt nog getwijfeld over pricewatch: NZXT Crafted Series Phantom 410 Zwart omdat die er gewoon echt te ziek goed uitziet voor een gaming build. Al met al vond ik toch de midi R2 net iets praktischer qua cable management/koeling.
Ah veel plezier met de kast! ^^ Ik ben toch op zoek naar iets groters!
Compuse schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:51:
Prima keuze, standaard zitten er al goede fans in maar ik heb er noctua's in gezet voordat ik doorhad dat het op 7V amper verschilt onderling de silence 2r en noctua's s12a flx. Tevens staat deze muurvast op zijn plek gezien hij met alle componenten die ik erin heb zitten zo rond de 13 á 14 kilo zit! ;)

En nooit meer opzoeken of die 280mm radiator of 140mm fan zal passen, je hebt zeeën van ruimte!
Bedoel je de 760T of reageer je op TarikLuis?
Pagina: 1