Nieuwe webhoster gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:41
Goedendag mede Tweakers :)

Binnenkort (begin Januari) loopt ons contract met Strato af, en wij willen dan graag naar een nieuwe webhoster. Dit voornamelijk door slechte helpdesk, en fouten wat hun niet kunnen oplossen (zoals alle mail van ons in één keer weg), door boekende reden een geblack list etc.

Nu zijn er duizenden hosters en weet ik niet welke ik moet kiezen. Natuurlijk heeft elk bedrijf zijn goede en slechte kanten, maar door een eerdere ervaring met One ben ik er toch achtergekomen dat ik niet gigantisch veel van dit wereldje weet.

Het verhaal bij One was dat ik er persoonlijk heel gecharmeerd van was, altijd nette en snelle antwoorden op mijn vragen. Als er wat was dan was er 24/7 chat support (in het engels). Helaas was na het afsluiten van het contract mijn ervaring in één keer helemaal omgedraaid. Ik kreeg geen antwoorden, chat sessie's werden abrupt afgebroken van hun kant, en mailen kreeg ik ook geen antwoord op. Uiteindelijk is het toen goed gekomen door '14 dagen niet goed, geld terug' garantie, maar ik was toch verast over hoe weinig ik hiervan weet.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat zijn vragen die jullie stellen tijdens het zoeken naar een nieuwe webhoster? En wat zijn dingen waar jullie naar kijken bij de webhoster?

Zelf heb ik al:
- Uptime
- Reviews van andere mensen (hoewel een boos iemand eerder een review achterlaat dan een blij persoon)
- Wordpress ondersteuning
- Datalimiet

Wat zijn meer dingen die ik moet vragen / zoeken tijdens het kijken naar een nieuwe hoster?

Alvast bedankt :)

// Ik bedoel niet in de zin van kies bedrijf x want die is gewoon het beste oid, het is echt over de vragen die jullie stellen en waar jullie naar zouden kijken tijdens de zoektocht

[ Voor 5% gewijzigd door ghostman op 16-07-2014 19:10 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:27
Misschien ook wel belangrijk om wat voor website het precies gaat?
Een hobby site, bedrijfswebsite, of een grote webshop? Daar zit een aardig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Inderdaad, sorry.

Het is een kleine bedrijf site met ongeveer 50 pagina's. Cms word Wordpress, daarnaast zullen er +/- 800 mensen per maand op onze site kijken.

De site is eigenlijk heel simpel, er komen plaatjes op met text voor de informatie van het product. Er zijn geen bestanden die je kan downloaden, en bezoekers zullen ook niet in kunnen loggen.

Hopelijk dat jullie nu wat meer weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Waar ik zelf naar zou kijken (maar ik ben zelf hoster):

- SIDN registrar en eventueel andere (stukje onafhankelijkheid)
- RIPE NCC member (eigen IP-adressen, i.p.v. huur een stukje onafhankelijkheid)
- De bedrijfsgrote (meerdere werknemers, ben je niet de enigste klant)
- Hoe lang bestaat het bedrijf al?
- Leeftijd van de eigenaar (er zijn hostingbedrijven van gastjes die net 14 zijn, totaal niet erg zelf ook op die leeftijd begonnen ooit, maar die voldoen vaak al niet aan punt 1 en 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
- SIDN registrar en eventueel andere (stukje onafhankelijkheid)
Goed punt, had ik nog helemaal niet aangedacht. Dat is ook een onafhankelijkheid inderdaad.

Deze snap ik niet, ip aderes is toch puur voor de hoster en kan ik toch niks mee? (Of zoek ik verkeerd? :P)

- De bedrijfsgrote (meerdere werknemers, ben je niet de enigste klant)
Mee eens.

- Hoe lang bestaat het bedrijf al?
Ook mee eens.

- Leeftijd van de eigenaar (er zijn hostingbedrijven van gastjes die net 14 zijn, totaal niet erg zelf ook op die leeftijd begonnen ooit, maar die voldoen vaak al niet aan punt 1 en 2)
Wederom helemaal mee eens :)

Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
-Jeffrey- schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:38:
Deze snap ik niet, ip aderes is toch puur voor de hoster en kan ik toch niks mee? (Of zoek ik verkeerd? :P)
Als je als hoster eigen IP-adressen hebt kan je snel alle servers verhuizen naar een datacenter zonder alle IP-adressen om te nummeren. Een paar maanden terug ook een datacenter failliet, iedereen moest stel op sprong verhuizen naar een ander datacenter en moesten ook nog de IP-adressen van de servers en DNS gaan om-nummeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijntje11
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 07:15
-- Sorry verkeerd gelezen --

Opzoek naar advies voor het zoeken en geen aanbevelingen voor een partij.

[ Voor 90% gewijzigd door konijntje11 op 16-07-2014 19:57 . Reden: Fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
xares schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:50:
[...]

Als je als hoster eigen IP-adressen hebt kan je snel alle servers verhuizen naar een datacenter zonder alle IP-adressen om te nummeren. Een paar maanden terug ook een datacenter failliet, iedereen moest stel op sprong verhuizen naar een ander datacenter en moesten ook nog de IP-adressen van de servers en DNS gaan om-nummeren.
Dat snap ik, maar ik kan hun toch hun IP aderes laten houden. Zolang ik alle DNS gegevens kan veranderen kan ik toch ook meteen verhuizen naar een ander? Trouwens wel belangrijk dat ik zelf mijn DNS gegevens kan aanpassen, mocht het dan niet goed gaan met die hoster kan ik het direct omzetten.

DNS wou ik trouwens bij een ander bedrijf laten regelen, die had ik er niet ingezet. Excuses hiervoor.
konijntje11 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:55:
-- Sorry verkeerd gelezen --

Opzoek naar advies voor het zoeken en geen aanbevelingen voor een partij.
Adviezen mogen wel, ik bedoelde het meer in de geest van korte en niet beargumenteerde redenen om naar een bepaalde hoster te gaan.

Daarnaast heeft iedereen zelf argumenten en redeneren om voor een bepaalde hoster te gaan. En andere kunnen daar het niet mee eens zijn en krijg je een welles nietes spelletje :P

Ik zal binnenkort een lijstje plaatsen met hosters die mij heel erg interessant lijken, misschien dat er iets raars bij staat en dat jullie dat zien en ik niet.

Beide bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door ghostman op 16-07-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Ja, maar voor de hoster zelf is het belangrijk vindt ik. Als zij zelf moeten verhuizen van datacenter/netwerk en dat moet snel gebeuren.

Wat ook wel een tip is om je domeinnaam en DNS zelf bij een andere partij te plaatsen.
Mocht de hoster een storing hebben kan je de DNS aanpassen van je domeinnaam naar een nieuwe hoster. En hoef je niet eerst de verhuiscode te gaan opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Hopelijk is het niet zo erg dat we van de ene dag op de andere in één keer moeten verhuizen, maar ik snap je punt :P. Storing is opzich niet erg maar ik zit met een ander probleem kwa mail, hier kom ik denk later nog op terug aangezien wij eerst moeten kijken of we overwillen naar een exchange omgeving of dat IMAP eerst genoeg voor ons is.

Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:34

MCP cloud

Op het web sinds 1998

xares schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:09:
Ja, maar voor de hoster zelf is het belangrijk vindt ik. Als zij zelf moeten verhuizen van datacenter/netwerk en dat moet snel gebeuren.

Wat ook wel een tip is om je domeinnaam en DNS zelf bij een andere partij te plaatsen.
Mocht de hoster een storing hebben kan je de DNS aanpassen van je domeinnaam naar een nieuwe hoster. En hoef je niet eerst de verhuiscode te gaan opvragen.
Doe ik al jaren ;) maby iets duurder maar wel handig

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:56

TheNephilim

Wtfuzzle

Wij verwijzen onze klanten meestal naar mijndomein.nl. Het standaard webhosting pakket is snel genoeg en niet duur. Prima voor een informatieve bedrijfswebsite, zonder al teveel interactiviteit. Eventueel kun je nog naar een Plus pakket kijken, die is net even een tikje sneller!

Het enige wat enigszins tegenvalt is de email, dat is niet heel stabiel. Maar persoonlijk ben ik van mening dat je email gewoon bij (bijv.) Google Apps onder moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:14

DukeBox

loves wheat smoothies

xares schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:09:
Alsof DNS niet gehost wordt.. wat als daar een storing in zit ?

Goed voorbeeld is Hostnet welke een van de grootste zijn in dat gebied en al diverse malen slachtoffer zijn geweest van DDOS aanvallen.
Sites waren prima bereikbaar onder IP bij een andere partij maar DNS query's bij hostnet gaven allen een timeout. Ergste was nog dat je niet kon inloggen om de NS records aan te laten passen bij SIDN/NIC enz.. (en dus ook geen verhuis code).

Oftewel, zie niet zoveel nut om dat te splitsen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als bereikbaarheid een groot probleem is, kun je altijd nog een CloudFlare er tussen zetten. Als je zelf DNS-beheer gaat doen, is dat ook vrij simpel ingesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
nvm

[ Voor 92% gewijzigd door detim op 17-07-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Wat altijd ook heel belangrijk is: recensies. Een reeks goede recenties zegt dat 1) je niet hun eerste klant bent en 2) de klanten die je voor gingen zijn/waren over het algemeen tevreden.

Een kleine kanttekening daarbij is dat meer bronnen voor recensies altijd beter is. Je hebt *kuch* bepaalde *kuch* hosters die grote reviewsites beïnvloeden om zo beter te lijken dan ze eigenlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
DukeBox schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:41:
[...]

Alsof DNS niet gehost wordt.. wat als daar een storing in zit ?

Goed voorbeeld is Hostnet welke een van de grootste zijn in dat gebied en al diverse malen slachtoffer zijn geweest van DDOS aanvallen.
Sites waren prima bereikbaar onder IP bij een andere partij maar DNS query's bij hostnet gaven allen een timeout. Ergste was nog dat je niet kon inloggen om de NS records aan te laten passen bij SIDN/NIC enz.. (en dus ook geen verhuis code).

Oftewel, zie niet zoveel nut om dat te splitsen.
Zonder DNS dan :) Alleen het domeinnaam zodat je snel de nameservers kan wijzigen als je hoster een storing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Heb zelf al bijna 4 jaar webhosting van Versio en merk dat het laatste jaar de uptime bij lange na niet word gehaald(Volgens Versio door onmacht(ddos attacks) . Eind van het jaar loopt mijn contract af en zoek dan ook een alternatief. Heb zelf voorkeur voor Plesk of DirectAdmin, hou niet van CPanel ;)

Heb ook niet al te beste verhalen over strato gehoord. Vooral de klantenservice blijkt erg slecht.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 15:15

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Mijn advies is te kijken zoals @-Jeffrey- al opnoemde en zeker niet te vergeten, wat is voor jou belangrijk ? dat de website altijd 100% online is of mag hij er af en toe wel eens uitliggen dit is een kosten/baat analyse. Er zijn veel hosters die last hebben van DDOS aanvallen en hier zelf weinig tot niks aan kunnen doen.
Dus moet je hier ook naar kijken, meestal hebben ze een NOC of een pagina waar de storingen op staan maar mijn ervaring is dat deze slecht word bijgehouden.

Een recensie op een website zegt weinig, als je kijkt naar een Transip dan komen daar lovende reacties uit een ook reacties die het een bagger bedrijf vinden.

Daarnaast zou ik DNS gewoon bij het zelfde bedrijf houden... Er is geen voordeel waarom je het ergens anders zou moeten onderbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Allemaal bedankt voor de reactie's, en sorry dat ik gister niet heb kunnen reageren. Er was helaas een probleem waar ik de hele dag (& nacht) mee bezig ben geweest.

Als de website er een dag uitlicht is opzich niet zo'n heel groot probleem. Het is natuurlijk iets wat je niet wilt, maar hierom zullen wij geen orders verliezen. Wat wel een groot probleem is is de mail. De mail is bij ons zo belangrijk dat we echt niet zonder kunnen. Mocht het zo zijn dat de mail er een dag uitlicht komen wij echt in de problemen. (Ook als de mail in 1 keer allemaal verwijderd is enzo wat we nu dus ook hebben met Strato)

Even wat meer uitleggen over de site:
- Wordpress site met +/- 50 pagina's
- Uptime is belangrijk
- +/- 800 mensen per maand die er op kijken, dit gaat echter het komend jaar flink groeien. Zelf verwacht ik dat we naar +/- 1300 mensen per maand gaan

Mijn lijstje met vragen / dingen die ik moet weten nu is dan:
- Uptime garantie
- Reviews
- Aanpasbare DNS gegevens
- Php versie (Misschien voor Wordpress belangrijk)
- Bedrijf grootte
- Leeftijd eigenaar
- Hoe lang het bedrijf al bestaat

Mis ik nog iets?

Wat de mail betreft heb ik zelf wat eisen en wensen.
- Mail fallback (mocht de mail er uitlikken dat het wel word opgeslagen)
- Echt goede uptime
- Grootte mailboxen uitbreidbaar (Wij gebruiken nu per gebruiker zo'n 4GB en het probleem is dat we dus elke keer mail moeten verwijderen)
- Imap of exchange (De mail moet op mobiel als computer komen)

Zelf zit ik nog met het punt van mail back-up. Het probleem wat wij hebben is dat we elke keer mail moeten verwijderen omdat Strato geen grotere mailbox kan aanbieden. Wij hebben veel mail, en dit is ook cruciaal voor het bedrijf.

Voor de mail zou ik dan misschien naar Google Apps kunnen kijken zoals hierboven is aangegeven.

Zal proberen vandaag een lijstje te maken met kandidaten voor onze nieuwe hoster.

Allemaal gigantisch bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Leaseweb, TransIP, Rackspace, OVH, Linode, Amazon.

Voldoen allemaal aan je eisen.

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 18-07-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:36
ALs ik jou was zou ik naar 2 oplossingen gaan kijken:
1. een webhoster voor je website (evt inclusief DNS management)
2. een mailhoster voor je mail

Persoonlijk ben ik bv erg gecharmeerd van Google Apps als mail oplossing. 30GB mail, goeie web-interface, imap functionaliteit en erg goeie mobiele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:13

dimako_

Vogel

Ik zelf host mijn domeinen bij pcextreme. Zelf zeer goede ervaringen mee.
- snelle service
- goede service
- dns management
- niet duur, maar dit punt zal minder van belang zijn lijkt me
- gewoon professionele club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Allemaal bedankt :)
johnkeates schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:22:
Leaseweb, TransIP, Rackspace, OVH, Linode, Amazon.

Voldoen allemaal aan je eisen.
Zal ze allemaal gaan bekijken, bedankt voor het meedenken :)
borft schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:30:

Persoonlijk ben ik bv erg gecharmeerd van Google Apps als mail oplossing. 30GB mail, goeie web-interface, imap functionaliteit en erg goeie mobiele app.
Aan zoiets zat ik ook al te denken. Heb even snel op de site van Google Apps gekeken, maar ik snap hem niet helemaal. Ze zeggen 4 euro per maand per gebruiker, maar onbeperkt gebruikers. Hoe moet ik dat inzien?
Moet ik dan voor bijvoorbeeld jan@iets.nl en voor piet@iets.nl 4 euro per maand betalen of alleen voor het domein naam?
Ik zelf host mijn domeinen bij pcextreme. Zelf zeer goede ervaringen mee.
- snelle service
- goede service
- dns management
- niet duur, maar dit punt zal minder van belang zijn lijkt me
- gewoon professionele club
Bedankt voor het meedenken, en ik zal kijken naar de site :) Prijs is niet het grootste probleem aangezien mail belangrijk is en we daar niet op gaan bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:34

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Als de prijs niet zo belangrijk is maar de mail wel zou je ook eens naar een zakelijk abonnement bij Xs4all kunnen kijken.

Ik zit al 17 jaar als particuliere klant bij ze en het aantal mail verstoringen in al die jaren is op 1 hand te tellen, serieus. En zakelijk kunnen ze waarschijnlijk ook voldoende voor je betekenen qua hosting en dergelijke.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:57
-Jeffrey- schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:52:
Heb even snel op de site van Google Apps gekeken, maar ik snap hem niet helemaal. Ze zeggen 4 euro per maand per gebruiker, maar onbeperkt gebruikers. Hoe moet ik dat inzien?
Moet ik dan voor bijvoorbeeld jan@iets.nl en voor piet@iets.nl 4 euro per maand betalen of alleen voor het domein naam?
Gewoon zoals het er staat... je betaalt €4 per gebruiker. Dus €4 voor jan@iets.nl en €4 voor piet@iets.nl, dus in dat geval €8 totaal. Het aantal domeinen maak niet uit, voor jan@iets.nl en pieg@ietsanders.nl betaal je nog steeds €8, al moet je dan natuurlijk ook nog wel ergens die domeinnamen registreren en betalen...

En ja gebruikers zijn inderdaad onbeperkt, je kunt er ook 1000 aanmaken voor €4000 per maand? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 18-07-2014 23:06 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

borft schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:30:

Ik zou vroeger ook Gmail aangeraden hebben, tot ik van werkgever verhuisde en die op de Google cloud zat (inclusief Gmail dus). Ik houd niet van Microsoft-spul, maar hun UI is exponentieel beter dan die van Google. Google heeft een Gnome-benadering van UIs - wat wij belangrijk vinden, daar krijg je een knopje voor, de rest dat moffelen we weg (Gnome zorgt er dan nog voor dat de knopjes op een logische plaats staan, bij Google staan ze all over the place).

Ik vind Outlook stukken aangenamer werken qua workflow en efficiëntie dan Gmail. Vergeet ook niet dat je de ene vendor lock-in ruilt voor de andere. Google heeft zijn eigen interpretatie van de OpenDocument-standaarden (net als van IMAP, trouwens). Ze mogen dan wel opensource spul gebruiken om op te bouwen, maar ze zijn niet veel anders dan Apple op dat vlak - het bespaart kosten, da's waarschijnlijk hun grootste motivatie. Met Gmail kan je ook geen geforwarde e-mails (als bijlage) meer openen - drie keer raden in welk formaat 99% van die mail wordt doorgestuurd? Juist, in Microsoft-formaat - .eml.

Excuses voor de rant, maar denk goed na voor je eigenlijk je hele omgeving migreert, want dat is wat je doet als je bv. Outlook dumpt en Google neemt. Zeker als mail de hoofdmoot van je communicatie vormt (wat bij ons op het werk zo is).

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 18-07-2014 23:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

rally

Deyterra Consultancy

Ik zou ook de webhost en de mail scheiden.

Met zowel Gmail als Office 365 heb ik ervaring en naar mijn bescheiden mening is de applicatie van Microsoft veel volwassener. Veel vriendelijkere gebruiks-interface, autoconfigure van de mail client, Sharepoint, One Drive for Business (1TB opslag), Lync, etc. Ik betaal nu € 50 per gebuiker/per jaar (excl. Office Applications) voor 50GB opslag per gebruiker.
Ja... Google is per gebruiker goedkoper, maar vrijwel geen enkele gebruiker (een uitzondering hier en daar) was er tevreden over.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Als de prijs niet zo belangrijk is maar de mail wel zou je ook eens naar een zakelijk abonnement bij Xs4all kunnen kijken.

Ik zit al 17 jaar als particuliere klant bij ze en het aantal mail verstoringen in al die jaren is op 1 hand te tellen, serieus. En zakelijk kunnen ze waarschijnlijk ook voldoende voor je betekenen qua hosting en dergelijke.
Bedankt voor je tip! :). Hier zal ik ook naar kijken.
Gewoon zoals het er staat... je betaalt €4 per gebruiker. Dus €4 voor jan@iets.nl en €4 voor piet@iets.nl, dus in dat geval €8 totaal. Het aantal domeinen maak niet uit, voor jan@iets.nl en pieg@ietsanders.nl betaal je nog steeds €8, al moet je dan natuurlijk ook nog wel ergens die domeinnamen registreren en betalen...

En ja gebruikers zijn inderdaad onbeperkt, je kunt er ook 1000 aanmaken voor €4000 per maand? ;)
Hmm, ik denk dat ik dan met mijn inschatting totaal verkeerd zit. Wij betaalden bij Strato zo'n 150 euro per jaar inclusief domein. Zelf had ik het idee als ik naar een budget van 200 - 300 ging dat ik dan wel goed zat, maar wij hebben nu 8 mail adressen.

4*8 = 32 *12 = 384 euro per jaar voor mail alleen al. Daarna moet dan nog een website komen die dan per jaar ook zo'n 150 euro, dan kom ik uit op 534 euro per jaar voor mail en website. Persoonlijk vind ik dit aan de hoge kant.
k zou vroeger ook Gmail aangeraden hebben, tot ik van werkgever verhuisde en die op de Google cloud zat (inclusief Gmail dus). Ik houd niet van Microsoft-spul, maar hun UI is exponentieel beter dan die van Google. Google heeft een Gnome-benadering van UIs - wat wij belangrijk vinden, daar krijg je een knopje voor, de rest dat moffelen we weg (Gnome zorgt er dan nog voor dat de knopjes op een logische plaats staan, bij Google staan ze all over the place).

Ik vind Outlook stukken aangenamer werken qua workflow en efficiëntie dan Gmail. Vergeet ook niet dat je de ene vendor lock-in ruilt voor de andere. Google heeft zijn eigen interpretatie van de OpenDocument-standaarden (net als van IMAP, trouwens). Ze mogen dan wel opensource spul gebruiken om op te bouwen, maar ze zijn niet veel anders dan Apple op dat vlak - het bespaart kosten, da's waarschijnlijk hun grootste motivatie. Met Gmail kan je ook geen geforwarde e-mails (als bijlage) meer openen - drie keer raden in welk formaat 99% van die mail wordt doorgestuurd? Juist, in Microsoft-formaat - .eml.

Excuses voor de rant, maar denk goed na voor je eigenlijk je hele omgeving migreert, want dat is wat je doet als je bv. Outlook dumpt en Google neemt. Zeker als mail de hoofdmoot van je communicatie vormt (wat bij ons op het werk zo is).
Ik vind dat je een gigantisch goed punt hebt hier. Zelf zit ik er niet op te wachten om de ene maand alles klaar te maken van Google, en dat het dan niet fijn is en dat je de volgende maand alles weer kan overzetten naar Microsoft. Hier moet ik wel even over nadenken. :)
Ik zou ook de webhost en de mail scheiden.

Met zowel Gmail als Office 365 heb ik ervaring en naar mijn bescheiden mening is de applicatie van Microsoft veel volwassener. Veel vriendelijkere gebruiks-interface, autoconfigure van de mail client, Sharepoint, One Drive for Business (1TB opslag), Lync, etc. Ik betaal nu € 50 per gebuiker/per jaar (excl. Office Applications) voor 50GB opslag per gebruiker.
Ja... Google is per gebruiker goedkoper, maar vrijwel geen enkele gebruiker (een uitzondering hier en daar) was er tevreden over.
Zelfde als wat ik hier boven schreef. Gebruikersvriendelijkheid is heel belangrijk aangezien we toch een paar 'oudere' mensen hier hebben die niet overal even goed kunnen aanpassen. Hun hebben ook echt hun tijd nodig om aan te passen dus Office 365 neem ik ook even mee in mijn gedachte :)

Allemaal bedankt voor het antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkooker
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-04 13:32
Modbreak:knip.. Spammert..

[ Voor 95% gewijzigd door Equator op 20-07-2014 08:05 ]

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SPAM is hier niet gewenst Danny. Zie ook regels van het forum etc

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2014 15:33 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Danny, ten eerste bedankt voor je antwoord. Helaas ben ik opzoek naar een grootte bedrijf, daarnaast - als ik dat mag quoten - zie ik dit staan:
We may not deliver top notch experience yet compared to the others in this section but we will work together with all our customers to get up to this level.
Sorry maar mijn interesse ligt bij andere bedrijven. Toch bedankt voor het aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 21:44
1 woord, goede hosting, stabiel en lekker snel, en 40% korting op het eerste jaar, vind je goed bij stablehost.

Ik ben daar zo erg tevreden mee, geweldige paketten tegen een goede prijs, alles op SSD en bloedsnel die zooi! Heb ook een tijd gezocht! Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta9vdp
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik weet niet of het van belang is maar houdt er rekening mee dat sommige hosting companies roots hebben in de VS en je data (incl. mail) daardoor "vogelvrij" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Beide bedankt voor de antwoorden, en sorry voor mijn late reactie.

@Supayoshi, ik zal hem opzoeken, en zal hem toevoegen aan het lijstje. Bedankt voor het meedenken :)

@delta9vdp, Waarschijnlijk snap ik je opmerking niet helemaal, hoe bedoel je met vogelvrij? Het is toch niet zo dat alles wat in de VS word opgeslagen word voor iedereen te zien is?

Ik heb nu een leuk lijstje met kandidaten, ik ga al deze bedrijven opzoeken en kijken wat de plus en min punten zijn van dat bedrijf. Zodoende ga ik dus mijn lijstje afwerken, en elke keer bedrijven doorstrepen tot ik tot een top 10 kom. Daarna zal ik contact met deze bedrijven zoeken, en alle vragen stellen aan hun. Mijn top 10 zal ook hier komen te staan zodat jullie kunnen zien wat voor'n progressie er inzit.

Bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta9vdp
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat ik ermee wil zeggen is dat ieder bedrijf, met een afdeling in de VS, veplicht is mee te werken aan verzoeken van NSA en vrienden het netwerk open te zetten voor logging en onderzoek. Afhankelijk van hoe eerlijk je provider is zal hij je hier al dan niet van op de hoogte brengen.
Dus nee niet voor eenieder in te zien, maar wel (nog steeds) zonder opgaaf van redenen door de amerikaanse overheid.
Nu kan ik me voorstellen dat niet iedere klant hier erg gelukkig van wordt.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Bedankt voor je antwoord. Opzich een goed punt, maar gebeuren dat soort dingen ook niet in Nederland / andere landen? Als de Nederlandse geheime dienst info uit de mail server wilt dan krijgen ze die ook wel. Daarnaast versturen we geen echte geheime dingen, wel klant gegevens en gepatenteerde 3D tekeningen etc maar die mogen die gegevens mogen ze ook niet vrij geven.

Dit vind ik dus nog niet zo'n gigantisch groot probleem. Tenzij mijn mening / gedachte helemaal verkeerd is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wat ik nog belangrijk vind naast uptime en performance:
dagelijkse full backup in een apart datacenter.
email via trusted SSL en een vast IP per domein.
pro-actieve firewall en inbraakdetectie.
een recoveryplan voor wanneer de server/vps crasht.
een updateplan waaruit blijkt dat de server zijn kritische patches krijgt.
performance monitoring.

Cloudflare gaat ten onder aan zn eigen succes, dus tegen DDOS kan ik die niet aanraden.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Bedankt voor je antwoord. Deze vragen ga ik ook toevoegen aan me lijstje. :)

Hopelijk ben ik volgende week zover om mijn top 10 hier te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Mensen bedankt voor het wachten, en hierbij mijn lijstje met kandidaten en de plus en min kanten wat ik heb gevonden. Veel hosters kon ik al schrijven aangezien ze geen pakket hadden met mijn minimale eisen dus het zal een kort lijstje zijn :P

Mijn lijstje

VedaWeb ~ €8,99 pm inc btw ~ 10GB Schijf, 250GB Dataverkeer
+ Prijs
+ Telefonisch
+ Dagelijkse back-up
- 250GB Dataverkeer
- Reviews allemaal 10,

Argeweb ~ €18,95 pm inc btw ~ 100GB Schijf, 1000GB Dataverkeer
+ Telefonisch
+ Dagelijkse back-up
+ Back-up tool
+ Reviews
- 4 Databases met max 2,5GB

Transip ~ 15 pm inc btw ~ 100GB Schijf, 100Databases, onbeperkt Dataverkeer
+ Reviews
+ Prijs
- Weining info

PCExtreme ~ €9,95 pm inc btw ~ 250GB Schijf, 1000GB Dataverkeer
+ Telefonisch
+ Prijs
- 1 Database mag max 750MB zijn

Mijn Hosting Partner ~ €89,47 pj inc btw
+ Alles Onbeperkt
- Relatief jong bedrijf

Mijn grootte voorkeur gaat uit naar Transip aangezien ik hun al eerder heb benaderd en altijd heel snel en goede duidelijk antwoorden op heb gekregen. Misschien dat jullie hier iets zien wat totaal verkeerd is, of misschien een bedrijf vergeten ben.

Daarnaast gaan we voor Office 365 voor de mail, dit omdat je er alle Office programma's bij krijgt en voor de rest gewoon goed is. Alleen zit ik te twijfelen om hier een ict bedrijf er bij te halen aangezien ik weinig verstand heb van installatie van servers etc. Om specifiek te zijn gaan we voor Office 365
Professionals en Kleine Bedrijven Premium.

Mijn vragen lijst
- Uptime garantie
- Hoeveel databases van hoeveel MB
- Adult toegestaan (Ik neem aan als dit ja is dat dit problemen kan veroorzaken)
- Responce tijd
- SLA Certificaat
- Datalimiet / dataverkeer
- PHP Versie
- Databases in de VS
- Full back-up ook in andere datacentrums
- Pro-actieve firewall en inbraak detectie
- Recovery plan
- Wanneer de update's en onderhoudt word gedaan
- Performance monitoring

Bedankt mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Dag mensen,

Ik ben een stuk verder met TransIP, helaas zit ik nog een beetje te twijfelen. Voornaamste reden van mijn twijfel is dat hun geen SLA hebben en geen uptime garantie geven. Dit omdat het een shared hosting is en zij niet kunnen verzekeren dat als een ander gehacked word (oid) dat wij daar geen hinder van ondervinden. Zei zeggen dat een VPS misschien beter aansluit bij onze eisen. Hier konden zei wel een uptime garantie voor geven.

Nu klinkt een VPS eigenlijk best leuk. Maar dit houdt ook in dat al het onderhoudt van de instellingen en update's ook voor mij zijn. Dan klinkt het al wat minder leuk..

Is een VPS daarom iets voor mij? En wat voor specificatie's moet ik dan rekening mee houden? Ik heb een heel klein beetje ervaring met Ubuntu en Windows server, maar dit is zodanig laag dat ik niet weet of zoiets voor ons is?

Die gene die ik in het oog heb heeft de volgende specificatie's: (BladeVPS, middelste van 20,- per maand)
- 2 maal Intel Xeon
- 4GB Ram
- 150GB SSD (Lekker snel)
- 5TB bandbreedte

Hopelijk kunnen jullie mij hier in adviseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Ik zag PCExtreme in je lijstje staan. Persoonlijk vond ik die een paar jaar geleden erg achterblijven bij de rest. Misschien is dat inmiddels bijgetrokken. Ik ben toen overgestapt op Antagonist omdat die betere service en diensten hadden. En nog goedkoper ook.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
Jeffrey, als je geen ervaring hebt met het beheren van servers neem je een bepaald risico door een onbeheerde server te nemen. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor de beveiliging en optimalisatie van de server, en als je dat niet goed doet kan dat veel schade aan je sites geven. Ik zou in jouw geval gewoon bij de shared hosting blijven, dan regelt TransIP alles voor je en hoef je zelf alleen de site te uploaden.

Mocht je site te groot worden voor shared hosting, dan kun je eens gaan kijken naar een managed VPS, of een externe beheerder die de VPS voor je kan beheren. Maar dat is al snel een stuk duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door i7Grendel op 12-09-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
page404 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:35:
Ik zag PCExtreme in je lijstje staan. Persoonlijk vond ik die een paar jaar geleden erg achterblijven bij de rest. Misschien is dat inmiddels bijgetrokken. Ik ben toen overgestapt op Antagonist omdat die betere service en diensten hadden. En nog goedkoper ook.
PCExtreme is ook afgevallen ;) Naar Antagonist zal ik even kijken. Bedankt voor de tip!
i7Grendel schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:39:
Jeffrey, als je geen ervaring hebt met het beheren van servers neem je een bepaald risico door een onbeheerde server te nemen. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor de beveiliging en optimalisatie van de server, en als je dat niet goed doet kan dat veel schade aan je sites geven. Ik zou in jouw geval gewoon bij de shared hosting blijven, dan regelt TransIP alles voor je en hoef je zelf alleen de site te uploaden.

Mocht je site te groot worden voor shared hosting, dan kun je eens gaan kijken naar een managed VPS, of een externe beheerder die de VPS voor je kan beheren. Maar dat is al snel een stuk duurder.
Dat snap ik, maar bij de shared hosting geven ze geen uptime garantie en SLA. Terwijl bijna alle andere dit wel doen. Vandaar dat ik ook kijk naar een VPS omdat deze wel een uptime garantie krijgt. Alleen is het instellen/onderhouden/optimaliseren wel zo moeilijk dat ik dit niet zou kunnen?

Persoonlijk gezegd wil ik me daar ook niet mee bezig houden, en zouden hun dit moeten doen. Helaas bieden hun geen managed VPS aan. Het prijs verschil tussen de VPS en de shared webhosting valt opzich nog mee. Dus dit is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

-Jeffrey- schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:54:
[...]
Alleen is het instellen/onderhouden/optimaliseren wel zo moeilijk dat ik dit niet zou kunnen?
[...]
daar heb je van die OS shells voor (directadmin, cpanel, e.d.).
Ik ben directadmin gewend maar cpanel schijnt intuïtiever te werken. Er is ook een gratis variant: webmin.

• ghostman
Webmin heb ik al een keer geïnstalleerd in Ubuntu om te testen. Directadmin heb ik ook wat ervaring mee, maar de meeste hosters waar ik heb gezeten hadden of een eigen Shell of directadmin. Dus veel weet ik er niet van.

Maar wat is nu wijs om te doen?
Of een VPS nemen of shared hosting te doen zonder uptime garantie en SLA?

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

-Jeffrey- schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:19:
Webmin heb ik al een keer geïnstalleerd in Ubuntu om te testen. Directadmin heb ik ook wat ervaring mee, maar de meeste hosters waar ik heb gezeten hadden of een eigen Shell of directadmin. Dus veel weet ik er niet van.

Maar wat is nu wijs om te doen?
Of een VPS nemen of shared hosting te doen zonder uptime garantie en SLA?
wijs is een kosten/baten analyse.

wat is de economische schade bij downtime van de website/service?
stel je neemt een vps af, de server crasht, hoe snel kan je de site/service herstellen op een andere vps?

om een voorbeeld te geven:
ik heb wel eens een backup teruggelezen van de hoster (directvps) om de hele VPS te herstellen. de backup bleek niet in orde en alle delta's evenmin.
zoiets komt bijna nooit voor zei de helpdesk, maar was toch echt het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
-Jeffrey- schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:54:
Dat snap ik, maar bij de shared hosting geven ze geen uptime garantie en SLA. Terwijl bijna alle andere dit wel doen. Vandaar dat ik ook kijk naar een VPS omdat deze wel een uptime garantie krijgt. Alleen is het instellen/onderhouden/optimaliseren wel zo moeilijk dat ik dit niet zou kunnen?

Persoonlijk gezegd wil ik me daar ook niet mee bezig houden, en zouden hun dit moeten doen. Helaas bieden hun geen managed VPS aan. Het prijs verschil tussen de VPS en de shared webhosting valt opzich nog mee. Dus dit is geen probleem.
Ik zou mij niet blind staren op uptimegaranties en SLA's, in dat prijssegment stelt dat meestal niet het meeste voor. Voor hosting voor die prijzen zitten de overeenkomsten doorgaans vol met uitzonderingen en meestal boeteclausule waar je nog niets mee kunt. In plaats daarvan kun je beter naar je behoeftes kijken, en op basis van betrouwbare reviews inschatten of een provider goede dienstverlening biedt. In mijn ervaring is er geen relatie tussen uptimegaranties en daadwerkelijke uptime.

Als je zelf de server niet wilt onderhouden en €30-€40 per maand voor een eenvoudige managementdienst is geen optie, dan is degelijke shared hosting het antwoord.

Krijg je nu veel downtime bij de hosting van TransIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Kosten/baten analyse ga ik even overleggen wat de mogelijkheden zijn en wat wel kan en niet. Bedankt voor je antwoord! :)

Reviews wat ik lees van TransIP zijn goed, maar het valt mij op dat hun geen uptime en SLA hebben terwijl andere (die dan wel minder uitkomen) die wel hebben. Kan zijn dat TransIP zelf reviews maakt elke keer om het omhoog te trekken, maar ik weet niet of SLA etc 'normaal' of nodig zijn bij een hosting.

Heb nu Strato, geen downtime, maar slechte service en slechte mail. Dit is niet te veranderen aangezien ze ook geen DNS veranderingen ondersteunen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar je trouwens ook naar kan kijken (zeker in de klant recensies doen!) is kijken naar hoe men rept over de support afdeling. TransIP is inderdaad een erg goede host. Ik ken een aantal mensen die er een VPS huren en die zijn daar erg tevreden over. Zelf zit ik bij TransIP voor mijn domein en DNS-beheer ervan.

Volgens mij heeft TransIP een goede uptime garantie van 99,99%, zoals de meeste hosters zeggen te geven.
EDIT: Al is dat volgens hun algemene voorwaarden enkel voor de VPSjes. Vreemd.
Over de recensies bij TransIP en jouw indruk dat ze wellicht random aangemaakt zijn om hogerop in de lijst te komen; wat garandeerd jou dat anderen dat niet doen? ;) Zo kan je ook de website van de recensies zelf ook in twijfel trekken, misschien gooit die negatieve recensies wel weg, zoals iens[punt]nl bijvoorbeeld doet.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Inderdaad, VPS heeft wel uptime garantie en hosted niet en dat vind ik apart. Vandaar dat ik het hier maar even neerzet.

Natuurlijk is er geen garantie of hard bewijs voor, maar als ik kijk naar TransIP en dan naar andere dan zijn hun wel een stuk beter kwa recensie's. Dat zou dus beteken dat TransIP super is, maar een beetje opvallend vind ik het wel. Hierdoor heb ik dus ook een beetje dat idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mensen om mij heen (drie personen, exlusief mijzelf, zij hebben echter een VPS) zijn erg tevreden over TransIP in ieder geval. Ikzelf ben er ook klant, maar heb er (momenteel) alleen domeinnaam registratie.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Zie bijv. topic : Wie hebben dit 'toeval' met Robende nog meer?

Dus ver weg blijven bij Thatshosting . nl dan wel 1 en dezelfde ; RobEnde . nl,
Ik zag laatst weer dat mijn website offline stond wegens (bewezen betaalde) factuur....
3e maal in 3 maanden sinds betalen factuur.
Elke keer "opgelost" door screencapture van bank te sturen met klnt en fctrnr.

Sowieso nieuwswaarde en voor anderen een waarschuwing, het is niet niets als je -3- keer offline gezet wordt wegens vermeend niet betaald hebben, terwijl men (ik wel) juist binnen een dag of 3 dagen dokt.
Daar verlies je klanten mee!! (ik dus !) en robende ook t.z.t., maar ik ga niet nu al aan de "wet van dam" want dan zal geld terug van resterende maanden ook niet lukken gok ik zo.
Deze ergernis maar uitzitten, zeg op, en komt er weer een betaal verzoek, delete-knop lost het op.

Oh ja, en jaren daarvoor idem, maar dan 'maar' 1 of 2 keer op zwart na betalen...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:45
Jammer dat Trans-IP geen batch smtp ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Dat topic hielt ik ook al in de gaten. Toch bedankt voor het vermelden van uw problemen. :)

Bij TransIp kun je wel DNS gegevens aanpassen. Dan zou je het kunnen oplossen door een andere de mail te laten hosten?

Ik denk dat we voor TransIp gaan, allemaal bedankt voor jullie geweldige hulp!!

Pagina: 1