Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 09:43
Hallo mede Tweakers,

Ik zou graag muziek afspelen in mijn tuinhuis gestreamt vanaf een oude android phone vanuit elke andere smartphone op het locale netwerk.
Het is een HTC Desire welke via wifi op lan en internet gekoppeld is.
Deze phone is gekoppeld aan een versterker via de audio jack plug.
Lokaal kan ik muziek afspelen, dat werkt prima. De geluid kwaliteit is voldoende.
Ook kan ik muziek afspelen gestreamt vanuit internet via bijvoorbeeld deze app
Digitally Imported Radio Google Play: Digitally Imported Radio
Je moet dan handelingen op deze telefoon uitvoeren terwijl je een andere smartphone in je zak hebt.

Ik heb xbmc server (XBMC Server (host) – Free)op de telefoon getest maar daar kun je alleen heen streamen met een xbmc remote app. En dit werkt ook alleen met de officiele XBMC remote app niet met bijvoorbeeld Yatse. Het nadeel is dat andere menden die op bezoek zij dan eerst die app moeten installeren etc. Dat is niet handig. ook kun je niet streamen vanuit bijvoorbeeld een synology nas die ook DLNA server is.

Mijn voorkeur gaat uit naar dlna en bleutooth, ik zou graag beide opties hebben.
DLNA werkt nu maar niet heel goed met Pixel Media Renderer- DMR Google Play: Pixel Media Renderer- DMR
Graag zou ik hier een beter oplossing voor hebben. De verbinding hapert en deze render is vaak niet te vinden op het netwerk terwijl de wifi verbinding uitstekend is.

Met nog minder resultaten heb ik de volgende apps getest:
1-Click UPnP Media Server
DLNA Server
UPnP Monkey
Pixel Media Server – DMS
MediaHouse UPnP / DLNA-browser
UPnPlay
UPnPlayer

Tevens zoek ik iets dat de phone veranderd in een bleutooth receiver, hier kan ik niets voor vinden.

Wie heeft hier ervaring mee? Of zijn er nog andere oplossingen als een custom rom die alleen media server functies heeft?

Bedankt!