Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo ThinkPad E540 Review - Zakelijke laptop voor iedereen

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
reviews: Lenovo ThinkPad E540: zakelijke laptop voor iedereen
"Lenovo monteert standaard een Intel Wireless-N 7260-netwerkkaart, die 802.11n-netwerken ondersteunt op de 2,4GHz-band."

Wat heeft het voor nut dat te vermelden? Het is véél nuttiger te vermelden dat dit juist óók op de 5GHz band ondersteund wordt ;)

"De netwerkkaart is in een mini-pcie-expresslot gestoken en dus vervangbaar. "

Lenovo doet aan whitelists, grote kans dat dit vervangen voorkomt. Al kan ik niet zo gauw terugvinden of dit specifieke model deze "feature" :r ook heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 16-07-2014 14:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Volgens Intel doet hij enkel 2.4GHz
http://ark.intel.com/products/75174/Intel-Wireless-N-7260

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
De PW beweert wat anders en ik heb die (na het flashen van custom BIOS) in mijn Lenovo laptop zitten en kan 5GHz gebruiken, zie ook productreview: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth review door DM89 waar de snelheid op 5GHz gemeten wordt.

Of bestaan er meerdere varianten van de 7260? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 16-07-2014 17:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik begon amper met lezen en kwam al een grammaticale fout tegen.

Pluspunten
Prettig toetsenbord en prettige touchpad

Een prettige touchpad?

En dan bij de minpunten "4GB geheugen kan krap zijn"

Zetten jullie dat voortaan bij iedere laptop review? En dan ook voor de processor, videokaart en andere onderdelen. "Het kan krap zijn" a.k.a. "we konden niets negatiefs verzinnen, dus zetten maar dit theoretisch minpunt neer, vast wel dat er zich ooit een situatie voordoet waar betreffend onderdeel tekort schiet" :N

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 23:32 ]

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Raven schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:58:
reviews: Lenovo ThinkPad E540: zakelijke laptop voor iedereen
"Lenovo monteert standaard een Intel Wireless-N 7260-netwerkkaart, die 802.11n-netwerken ondersteunt op de 2,4GHz-band."

Wat heeft het voor nut dat te vermelden? Het is véél nuttiger te vermelden dat dit juist óók op de 5GHz band ondersteund wordt ;)

"De netwerkkaart is in een mini-pcie-expresslot gestoken en dus vervangbaar. "

Lenovo doet aan whitelists, grote kans dat dit vervangen voorkomt. Al kan ik niet zo gauw terugvinden of dit specifieke model deze "feature" :r ook heeft.
Wanneer je dual band wil bestel dit dan direct mee. Ik moest er met schade en schande achterkomen dat als je er een standaard dual Intel kaartje instopt de Lenovo niet meer wil opstarten. De speciale LENOVO versie heet FRU04X6010. Bijna nergens te krijgen en twee keer zo duur 8)7

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
... heb je toevallig de specs van dat kaartje? Ik kan er gewoon niets (aan specs) over vinden :S , verschillende internetshops hebben dat kaartje zelfs in de categorie "ac adapters" staan 8)7

Oscar Wilde

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
Zo staat ie op de website van Lenovo als bestelbare optie bij de E540. Ik neem aan dat dat dan het door Lenovo opgeleukte kaartje met de driedubbele prijs is onder de naam FRU04X6010 en her en der voor veel geld te bestellen. Ik heb 'm van hardware.nl voor € 87.12.
Geinstaleerd en zowaar de laptop start gewoon op en inderdaad, wifi via de 5Ghz band.
Mijn router: TL-WDR4300
N750 Wireless Dual Band Gigabit Router,with 2 USB 2.0
5 GHz: tot 450 Mbps
2,4 GHz: tot 300 Mbps.

In de eigenschappen van mijn verbinding komt de snelheid niet hoger dan 300 Mbps terwijl dat 750 Mbps zou moeten kunnen zijn. Evenmin is het mogelijk allebei de banden teglijk te gebruiken (dual band toch?) ben dus op zoek naar waar die instellingen zitten :? .

[ Voor 28% gewijzigd door snarfl op 06-02-2015 13:48 . Reden: kan altijd beter ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dual band betekend niet dat je beide tegelijk kan gebruiken, het betekend dat zowel de 5GHz als 2.4GHz band ondersteund worden ;)

Oscar Wilde

Pagina: 1