Geen beeld na nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Hey iedereen!

Heb net mijn nieuwe build in elkaar gestoken met volgende onderdelen:

Asus ROG VII Hero
i5 4670k
Corsair H100i
Corsair vengeance pro 1600 mhz (8gb)
Samsung SSD 830 series 128GB
Corsair AX 760i
Asus ROG front base
MSI gtx 760 TF 2GB

Scherm: Samsung Syncmaster S22B300

De CPU, GPU en SSD komen uit mijn PC hiervoor en werkte tot dan perfect.

Nu had ik eerst problemen met mij mobo dacht ik, want hij gaf de error code '99' (Ook eens code 70, A2, B2) Maar dit is nu opgelost denk ik doordat ik de BIOS heb geflashbacked via USB en nu geeft hem steeds A0.

Maar beeld krijg ik nog steeds niet.. Heb al van PSU gewisseld, alleen maar het essentiële gedraaid, alles goed nagechecked qua bekabeling, RAM getest, monitor op andere pc (waar het wel werkte),..

Wat ik wel raar vind is dat mijn Front base de frequentiewaarde aangeeft van 3,807 terwijl ik die nog nooit heb OC'd en stock normaal 3,4 moet draaien. Bij het demonteren van mijn vorige PC moest ik de koelpasta van mijn CPU erafhalen omdat ik die h100i zou plaatsen. Ik heb dit doormiddel van een oorstokje gedaan met alcohol van 70%. Zou dit de CPU beschadigd hebben? Of is mijn mobo/gpu gewoon kapot?

GPU en SSD zijn nog niet getest geweest omdat ik geen 2de mobo hier liggen heb. :/

Alvast bedankt!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Dat klinkt of je bios standaard te hoog is ingesteld.
Misschien geheugen iets aan de hoge kant , heb je cpu-z shotje van je geheugen

Edit: |:( zo dom, laat maar :+

[ Voor 12% gewijzigd door evilweed op 16-07-2014 14:40 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:42
Beste,

De CPU is niet beschadigd door de alcohol, dat zou alleen de heatspreader kunnen zijn maar dan werkt de cpu nogsteeds.
Heb je bij het verwijderen van de koelpasta de cpu in het socket gehad, of in je handen? Je zou de cpu aan de onderkant (waar het contact wordt gemaakt met het mobo) vervuild kunnen hebben door vet en huidscellen van je vingers. Probeer dit schoon te maken als de volgende genoemde dingen ook niet werken.

Het scherm en de kabel al eens geprobeerd op een ander systeem? Een andere computer of playstation/xbox? Ook gekeken naar de source op het scherm ofdat die klopt? (Een heel veel voorkomende fout)

Het probleem met de frontbase kan zijn. De CPU heeft een turbo boost van 3.8GHz, dit zit altijd een beetje meer dus 3.807 (?) kan erg goed zijn.

Probeer ook eens de videokaart los te halen en de video output op je mobo gebruiken (als je dit al niet doet, want met een videokaart worden deze automatisch gedisabled).

Ik hoop dat ik je geholpen met nog een paar manieren om het probleem te vinden. ;)

Als je er nog niet uit komt PB/DM me maar,
Ik hoor van je!

Succes!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel