• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:59
Ik merk dat voor computer systemen heel veel topics zijn voor adviezen, maar bij televisies nog niet echt.
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Geloof het of niet, maar ze hebben nog steeds een CRT scherm staan en waren er heel blij mee. Sinds kort begint het zich toch langzaam te begeven en dan moet er een nieuwe komen.
Het liefst hadden ze gewoon weer een CRT, maar dat gaat niet meer lukken. Moeten ze toch over op een platte tv. Op zich hebben ze hier niks tegen, alleen viel het ze bij veel mensen met nieuwe lcd/led schermen op dat de kleurweergave vaak veel minder mooi is dan van de oude CRT bak.

Bij een beetje googlen kom ik er op uit dat een plasma scherm dan een goede optie is. Het energie verbruik maakt mijn ouders niet echt uit, ze willen alleen mooie/realistische kleuren. Echter kwamen ze met de volgende opgave, het scherm mag maar max 40" zijn (heel misschien 42")
Als ik dan bij de standaard webshops ga kijken voor een full had televisie met plasma scherm blijft er meestal geen enkele optie over. Alles lijkt nu 50" of meer te zijn.

Dan kom ik toch uit bij een LED tv? Het liefst een met zo min mogelijk extra functionaliteit(vinden mijn ouders alleen maar ingewikkeld/eng) Eigenlijk zouden ze helemaal tevreden zijn met een 37-40" scherm met 2 hdmi aansluiingen en verder niks.

Hebben mensen misschien adviezen naar welke tv ik dan het beste kan gaan kijken? Mijn ouders zouden het liefst tot 700 euro willen gaan. En het liefst een winkel waar ze zelf ook nog even kunnen kijken hoe het eruit ziet.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb je wel eens in Consumentenelektronica Aankoopadvies gezocht? Daarin komen echt ontelbare aankoopadviezen voor een nieuwe tv voorbij.

Het klopt dat een plasma doorgaans de mooiste kleurweergave heeft en qua kijkbeleving nog het dichtst in de buurt komt van een CRT. Het is echter steeds moeilijker om een dergelijk tv te vinden. Het kleinste formaat is 42 inch en dan denk ik aan types zoals de ST60 en GT60 van Panasonic. Zoals gezegd zijn deze momenteel erg schaars aan het raken en vallen ze ook nog eens buiten het gestelde budget.

Op het gebied van lcd televisies vind ik zelf de W-series van Sony wel interessante modellen hebben. Als je nog eens wat reviews door wil lezen, zou je eens hier gaan rond kunnen kijken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het liefst hadden ze gewoon weer een CRT
ik zou dan lekker mp op gaan
http://www.marktplaats.nl...tv-s.html?categoryId=1121

voor 50 euro ben je dan wel klaar denk ik

Iperf

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
fish schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:29:
[...]

ik zou dan lekker mp op gaan
http://www.marktplaats.nl...tv-s.html?categoryId=1121

voor 50 euro ben je dan wel klaar denk ik
_O-

Dit is inderdaad een fantastische budget oplossing.

:+

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:59
S1NN3D schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:24:
Heb je wel eens in Consumentenelektronica Aankoopadvies gezocht? Daarin komen echt ontelbare aankoopadviezen voor een nieuwe tv voorbij.
Dat voelt lullig, loop hier al heel wat jaren rond, maar dat forum heb ik nog nooit gezien :-) Kom normaal niet veel verder dan het forum over pc's en dev schuur :-)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:50
S1NN3D schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:42:
[...]

_O-

Dit is inderdaad een fantastische budget oplossing.

:+
Zou ik deze dan nemen : http://link.marktplaats.nl/m828928788 <+:)
Pagina: 1