SSD aan het doodgaan ?

Pagina: 1
Acties:

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
Hallo beste tweakers.

Ik heb nu al ongeveer 1.5 jaar een corsair GT 90 gb ssd,deze heb ik voornamelijk gebruikt als bootdrive en opslag voor windows programma's

Nu begint mijn pc random uit te vallen,vaak uit het niets,niet door oververhitting of andere dingen (geen probleem tijdens een sessie Assassin's creed black flag van 5 uur)

Nu is mijn vraag,hoe kan ik zeker weten dat het aan de ssd licht ?

Ik heb de voeding al opgestuurd naar de winkel waar ik hem had gekocht en werd daar getest,er was niks mis mee.

Ook omdat de ssd mijn bootdrive is zou ik mogelijk een andere harde schijf erin kunnen doen waar de backup van de ssd op staat ? (van windows tenminste) ?

Alvast bedank _/-\o_

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check de S.M.A.R.T.-status. Check de Windows event logging (ten tijden dat de PC uitgevallen is).

Als je met random uitvallen bedoeld dat ie uit het niets op zwart gaat (dus niet via een BSOD en dan reboot), dan lijkt het me sterk dat het aan de SSD ligt.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• NoelMakers1
Room42 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:53:
Check de S.M.A.R.T.-status. Check de Windows event logging (ten tijden dat de PC uitgevallen is).

Als je met random uitvallen bedoeld dat ie uit het niets op zwart gaat (dus niet via een BSOD en dan reboot), dan lijkt het me sterk dat het aan de SSD ligt.
Hij valt gewoon in één keer uit,zonder waarschuwing of niks,alsof iemand de stekker eruit trekt.

Net even een S.M.A.R.T check gedaan,er lijkt inderdaad niks met de ssd te zijn,ik doe het nu ook even op mijn andere harde schijven (heb 1x samsung 1tb en 1 wd 2tb)

[ Voor 15% gewijzigd door NoelMakers1 op 16-07-2014 12:54 ]

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 21:21
Dat lijkt mij meer een PSU of Mobo issue.

• NoelMakers1
Cilph schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:14:
Dat lijkt mij meer een PSU of Mobo issue.
Ik had de voeding al laten checken en daar was niks mis mee,ik heb het moederbord nog niet gecheckt.
het moederbord is een gigabyte 970A ud3p er zit nu een am fx 8320 in op stock.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Topics over zaken die elders op GoT besproken worden horen dan ook daar.

Hier gaat je vraag over een SSD. Dat is opslagtechnologie. Wat gek genoeg in... Opslagtechnologie hoort :z

Oslik blyat! Oslik!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verder zou kunnen: gewoonweg een vervuilde windows, verse install? Want via HDD doet deze het wel zeg je.

Verwijderd

Graag ook de rest v/d PC specs vermelden, want nu blijft het gissen.

Symptomen wijzen in ieder geval niet naar de SSD als schuldige.

Ik verdenk eerder de voeding, welk merk en type is het exact?

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
Corsair Force SSD's zijn geen toppers naar mijn ervaring en het zou zomaar daaraan kunnen liggen. Sowieso al eens gecontroleerd of je de meest recente firmware erop hebt staan?
Pagina: 1