Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mischa1972
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 21:55
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een dilemma, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik wil op korte termijn een tablet gaan aanschaffen. Ik heb mijn keuzemogelijkheden kunnen beperken tot de volgende twee:
1. Samsung Galaxy TabPro 10.1 16GB Wifi
2. Samsung Galaxy Note 10.1 (2014) 32GB Wifi
De volgorde hierbij is willekeurig.

Op dit moment is het prijsverschil tussen beide € 130,00, wat bijna teniet gedaan wordt door een cashback actie via Samsung van € 100,00. Het overblijvende verschil van € 30,00 wordt weer bijna opgevangen doordat de Note 2x zoveel geheugen heeft.

Als ik zo naar de specs kijk, zie ik alleen dat de Note iets ouder is, tenminste de eerste prijsvermelding op Tweakers is ca 4,5 maanden later. Inmiddels zou de Note ook al geupdate kunnen worden naar Kitkat. Ik zie in de specs nog staan dat de TabPro een Octa-core is en de Note en Quad-core, maar aangezien ze dezelfde processor hebben, vermoed ik dat dit een fout in de speclijst is (wat de Samsung website ook bevestigd). Beiden hebben dus een 4+4-core processor.

Mijn vraag is nu: Wat is de betere keuze? Biedt de pen van de Note zoveel gebruiksgemak? Dit lijkt mij namelijk het grootste verschil tussen de 2. Ik wil de tablet zakelijk aanschaffen en gebruiken, maar natuurlijk ook in de avonduren gebruiken om te internetten etc.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp, ik weet het namelijk niet meer :?

Groeten,
Mischa

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Ga lekker voor die €30,- voor de Note, heb je ook nog eens 3GB RAM i.pv. 2GB bij de TabPro en de Note heeft door al deze extra voordelen ook weer een betere doorverkoop waarde. Voor de €30,- lijkt me dat een makkelijke keus.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• mischa1972
Heeft de Note niet meer dingen die de tablet "vertragen"? Of is Samsung zo coulant geweest om opties in te bouwen om veel uit te schakelen?

• Koldur
Rooten en uitzetten wat je niet nodig hebt, dan is je probleem ook opgelost. Maar ik zie met de Note eigenlijk geen vertragingen van betekenis om eerlijk te zijn. Toch zet ik uiteindelijk zelf wel alles uit wat niet nodig is ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• mischa1972
Sorry, die snap ik even niet O+

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat het topic verplaatst is naar Mobile Aankoop Advies; maw je topic had je op de verkeerde plaats aangemaakt en is nu gecorrigeerd door een mod (omdat je dat zelf niet kan, alleen crew kan dat).

Je kan overigens ook eventueel wachten tot ergens September, de MediaMarkt Utrecht verwacht medio September Google's nieuwe tablet. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2014 13:23 ]

• mischa1972
Oh sorry voor de verkeerde "aanmaak". Bedankt voor het verplaatsen.

Het nadeel van de Google machines is dat die al een aantal generaties geen SD-slot hebben, wat ik eigenlijk wel een gemiste kans vind. Mijn favoriet was in eerste instantie de Nexus 10, maar die begint wel behoorlijk gedateerd te worden, daarom was ik uitgekomen bij de Samsungs waar ik nu tussen twijfel :)
Koldur schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:49:
Rooten en uitzetten wat je niet nodig hebt, dan is je probleem ook opgelost. Maar ik zie met de Note eigenlijk geen vertragingen van betekenis om eerlijk te zijn. Toch zet ik uiteindelijk zelf wel alles uit wat niet nodig is ;)
Vervalt hiermee niet de garantie? Ik heb hier absoluut geen ervaring mee namelijk.

Gr. Mischa

[ Voor 35% gewijzigd door mischa1972 op 16-07-2014 14:28 ]

• Koldur
mischa1972 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:31:
Oh sorry voor de verkeerde "aanmaak". Bedankt voor het verplaatsen.

Het nadeel van de Google machines is dat die al een aantal generaties geen SD-slot hebben, wat ik eigenlijk wel een gemiste kans vind. Mijn favoriet was in eerste instantie de Nexus 10, maar die begint wel behoorlijk gedateerd te worden, daarom was ik uitgekomen bij de Samsungs waar ik nu tussen twijfel :)

[...]

Vervalt hiermee niet de garantie? Ik heb hier absoluut geen ervaring mee namelijk.

Gr. Mischa
Garantie vervalt in Nederland er niet mee nee, is wettelijk bepaald en Samsung handelt hier ook correct naar in NL.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Samsung handelt uit coulance. Ze hoeven de directe garantie verzoeken niet af te handelen, dat is - wettelijk gezien - de plicht van de winkelier, daar heb je het contract (de koopovereenkomst en de bon) van. Overigens staat het niet expliciet vermeld dat ook al root je je apparaat, dat je dan garantie kan vergeten (of behoudt).

Als door rooten de telefoon dusdanig onbruikbaar beschadigd is, dan heb je gewoon geen garantie. Ook niet als je bijvoorbeeld een rooted overclock app installeerd en dan de CPU door een te hoge spanning verbrand. ;) Het is dus lang zo zwart-wit niet.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2014 15:31 ]

• mischa1972
Wat ik me nog afvraag is het volgende: Hoe kan er zo'n groot verschil bestaan in prijzen voor de Note? Als ik hier kijk, kost hij bij de goedkoopste twee 471 en 489 (ongeveer hetzelfde dus) en bij de eerstvolgende 579, dus 90 euro meer !!! Kijk ik vervolgens op Kieskeurig, dan zie ik precies hetzelfde beeld. Dit geeft mij een vreemd onderbuikgevoel bij het aanbod van de goedkoopste aanbieders. Kijk ik naar de TabPro, dan zie ik de eerste 6 die ongeveer dezelfde prijs hanteren. Heeft iemand een verklaring voor de grote prijsverschillen van de Note?

Groeten,
Mischa

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 17:25

Rannasha

Does not compute.

mischa1972 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:41:
Wat ik me nog afvraag is het volgende: Hoe kan er zo'n groot verschil bestaan in prijzen voor de Note? Als ik hier kijk, kost hij bij de goedkoopste twee 471 en 489 (ongeveer hetzelfde dus) en bij de eerstvolgende 579, dus 90 euro meer !!! Kijk ik vervolgens op Kieskeurig, dan zie ik precies hetzelfde beeld. Dit geeft mij een vreemd onderbuikgevoel bij het aanbod van de goedkoopste aanbieders. Kijk ik naar de TabPro, dan zie ik de eerste 6 die ongeveer dezelfde prijs hanteren. Heeft iemand een verklaring voor de grote prijsverschillen van de Note?

Groeten,
Mischa
Wellicht goedkoop inkopen, tijdelijke acties, wie weet... Ik verbaas me ook soms over verschillen in tablet-prijzen gezien ik recentelijk een TabPro 10 voor (omgerekend) 245 EUR tegen ben gekomen, terwijl de TabPro 8.4 (die normaal goedkoper is dan de 10) voor er direct naast lag met een hogere prijs.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• mischa1972
@ Koldur: Gebruik je die pen echt zoveel dat het loont om de Note te kopen? Ik zie zo eigenlijk niet goed wat de Note meer kan dan de TabPro, afgezien van de functionaliteit van de S-pen. Zit hier zoveel extra gebruiksgemak achter?

Groeten,
Mischa

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Er zijn nog wel een paar extra kleine verschillen tussen de Note en de TabPro. 3 GB geheugen (Note) vs 2 GB (TP). Of je het nodig hebt, geen idee. De Note is een fractie dikker en zwaarder dan de TP. Volgens de Tweakers review heeft de Note trouwens een quadcore CPU (Snapdragon), de TP 10 heeft een octocore (Exynos), die bestaat uit 2 quads (1 zwak en zuinig voor licht werk en 1 full power).

Overigens heb je de 32 GB versie van de Note vergeleken met de 16 GB TP. De Note is er ook in 16 GB uitvoering en die is weer een paar tientjes goedkoper.

• Koldur
Pen gebruik ik niet vaak nee, maar is wel een mooie toevoeging wanneer je deze wel gebruikt. Zoals ik al eerder aangaf en Rannasha ook nog eens benoemt, er zit 3GB geheugen in wat prettig kan zijn. En een Snapdragon is beter dan een Exynos SoC, vooral omdat je er in de toekomst meer custom ROM support voor kan krijgen, de batterij bij de octa core sneller op schijnt te gaan en er wat meer lag mee naar voren komt. De octa core Exynos heeft niet de beste naam.

• mischa1972
@Rannasha: De Note en de TabPro hebben dezelfde processor (correct me if Iḿ wrong), alleen noemt men het bij de TabPro een octa-core en bij de Note een quad-core. Beiden hebben een quad-core van 1,9GHz en een quad-core van 1,3GHz. Dit haal ik uit de gegevens op diverse websites. Als het anders is, laat ik me overigens graag corrigeren, maar ik kom gewoon tegenstrijdige specs tegen.

@Koldur: De Snapdragon zit dan in de Note? Wat de voordelen zijn van rooten ga ik op een ander moment wel proberen uit te zoeken :)

Groeten,
Mischa

• Koldur
Ja, Snapdragon zit in de note en de Exynos zit in de TabPro en is in feite gewoon een quad core, er worden maximaal 4 cores tegelijk aangesproken, dus is het in gebruik gewoon een quad core, het zijn dan ook echt verschillende CPU's.

• mischa1972
Oke, wat ik dus bedoel met verschillende gegevens:
http://www.phonearena.com...-Edition/phones/8275,8139

En toch ga ik niet helemaal met je mee, zie gegevens Samsung zelf:
Galaxy TabPro 10.1
Note 10.1 (2014)

In de tekst wordt er bij de Note gesproken over een 1,9GHz Quad-Core processor. Begrip je nu waar mijn verwarring vandaan komt? Als zelf al op de site van Samsung hierover gesproken wordt?

Volgens Wikipedia heeft Samsung het zo gedaan: Samsung Exynos 5420 (Wi-Fi & Wi-Fi+3G) or Snapdragon 800 (LTE)
Ik weet dat Wikipedia een door de massa gevulde container van gegevens (ik noem het bewust niet kennis) is, maar alles wijst er toch op dat de normale Note 10.1 (2014) en de TabPro 10.1 dezelfee processor hebben.

Afgezien hiervan heeft de Note natuurlijk wel 50% meer Ram.

Tot slot: helaas helaas, ik heb de voorwaarden van de actie gelezen, hieruit blijkt dat je de Note voor de Cashback actie bij bepaalde retailers moet kopen, laat hem daar net rond de € 100,00 duurder zijn dan bij de adressen waar ie echt interessant is ten opzichte van de TabPro. Met deze informatie ga ik toch voor de goedkopere oplossing en zal het de TabPro 10.1 16GB worden. Een 32GB micro-SD zal ik dan maar meteen meebestellen :) .

Met betrekking tot deze laatste (de uSD-kaart), zijn er redenen om hier voor een Samsung kaartje te kiezen? Kwa prijs maakt het niet veel uit, vandaar. Welke snelheid is hier aan te bevelen? Het heeft mijns inziens niet veel zin om een Extreme Pro kaartje te gebruiken als je tablet maximaal de snelheid van een Ultra kan lezen en schrijven.

Even als voorbeeld: Samsung vs Transcend. Beiden lifetime warranty (10jaar), maar de Transcend is ondanks dat ie een stuk sneller lijkt een stuk goedkoper.

Groeten,
Mischa

[ Voor 17% gewijzigd door mischa1972 op 17-07-2014 08:31 ]

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

mischa1972 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 07:56:
Oke, wat ik dus bedoel met verschillende gegevens:
http://www.phonearena.com...-Edition/phones/8275,8139

En toch ga ik niet helemaal met je mee, zie gegevens Samsung zelf:
Galaxy TabPro 10.1
Note 10.1 (2014)

In de tekst wordt er bij de Note gesproken over een 1,9GHz Quad-Core processor. Begrip je nu waar mijn verwarring vandaan komt? Als zelf al op de site van Samsung hierover gesproken wordt?

Volgens Wikipedia heeft Samsung het zo gedaan: Samsung Exynos 5420 (Wi-Fi & Wi-Fi+3G) or Snapdragon 800 (LTE)
Ik weet dat Wikipedia een door de massa gevulde container van gegevens (ik noem het bewust niet kennis) is, maar alles wijst er toch op dat de normale Note 10.1 (2014) en de TabPro 10.1 dezelfee processor hebben.
De info op PhoneArena is onjuist. De TP 10.1 WiFi heeft een 8-core Exynos. De TP 10.1 LTE heeft een quad-core Snapdragon.
Met betrekking tot deze laatste (de uSD-kaart), zijn er redenen om hier voor een Samsung kaartje te kiezen? Kwa prijs maakt het niet veel uit, vandaar. Welke snelheid is hier aan te bevelen? Het heeft mijns inziens niet veel zin om een Extreme Pro kaartje te gebruiken als je tablet maximaal de snelheid van een Ultra kan lezen en schrijven.

Even als voorbeeld: Samsung vs Transcend. Beiden lifetime warranty (10jaar), maar de Transcend is ondanks dat ie een stuk sneller lijkt een stuk goedkoper.
Zolang je geen raar houtje-touwtje-merk kiest, zal het weinig uitmaken welke SD-kaart je pakt. Het is zeker niet nodig om een Samsung-kaartje te kopen in plaats van een concurrerend merk.

• mischa1972
Dank u ;)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 10:51
mischa1972 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 07:56:

Tot slot: helaas helaas, ik heb de voorwaarden van de actie gelezen, hieruit blijkt dat je de Note voor de Cashback actie bij bepaalde retailers moet kopen, laat hem daar net rond de € 100,00 duurder zijn dan bij de adressen waar ie echt interessant is ten opzichte van de TabPro. Met deze informatie ga ik toch voor de goedkopere oplossing en zal het de TabPro 10.1 16GB worden. Een 32GB micro-SD zal ik dan maar meteen meebestellen :) .
Waarschijnlijk te laat maar ik heb de Note 2014 bij Paradigit besteld.
Voor 399,- al een niet verkeerde prijs. En vorige week de 100,- van Samsung terug gekregen.
Pagina: 1