133mhz FSB stabiel op ASUS P3B-F?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dit naar aanleiding van de thread van Slasher, mijn broer :) die een beetje een verkeerde vraag had gesteld..

Draait het ASUS P3B-F MOBO stabiel op een 133 mhz FSB???

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als je pc133 ram erbij gebruikt zal hij het wel kunnen halen, koel voor de zekerheid de mbo chipset ook ff :)

/me denkt dat het gaat lukken

• Floep
  • Laatst online: 20-12-2025
sorry, dubbele post

Verwijderd

Je moederbord gaat het wel halen, mijne loopt stabiel op een fsb van 150. :)

Verwijderd

Heeft die P3B-F een AGP-divider van 1/2? Zo niet, dan kan je videokaart problemen geven. FSB van 133 met een divider van 2/3 (normaal) is een AGP klok van 89 Mhz. Da's best veel, en sommige videokaarten trekken dan nou eenmaal niet.

mARCO

Verwijderd

Dat is het vervelende van p3b-f, je kan helemaal niks van die agp of pci dividers veranderen.

Verwijderd

He, volgens mij krijg je de asus p3 bf nooit echt stabiel op 133 mhz... al doen de andere reply's op deze pagina anders vermoeden...

Verwijderd

He tineau, heb je zelf een p3b-f dan ?

Waarschijnlijk niet, anders had je het ook kunnen vertellen :) Nogmaals, mijne loopt op 150 !!!!! En stabiel dus........

(p550@825)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Squirrel,

Wat voor videokaart heb jij ?? Want als het een AGP is, dan draait ie op een 100 Mhz AGP bus. Mijn P2B-S zou het ook moeten kunnen, maar mijn PII 300 @ 450 draait nie eens op 4,5 x 112.. :(

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

met de p3b-f kan je wel je pci snelheid veranderen....bij 150 mhz loopt ie geloof ik nog 37,5 mhz (dat loopt hij bij mij nu ook, maar dan met een 75 mhz FSB..)
als je geheugen en agp kaart het trekt, en als je je kast (en dus moederbord) een beetje koel houdt, dan kan het zeker wel stabiel hoor..

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tineau:
Die Asus P3b-f Draait echt goed stabiel op 133Mhz, athans bij mij perfect.

Marco Koenderink:
De Asus P3b-f heeft een AGP Divider van 2/3 of 1/1, dat kun je simpel instellen door een jumpertje. (DSW-Switch 6, om precies te zijn)

Gunner:
Als je 133 Mhz geheugen heb dan kan het best.

Squirrel:
Volgens mij heb je er geen P3b-f, en als je er wel een hebt zou ik de handleiding maar eens goed doorlezen.

39

• Rene59
  • Laatst online: 01-09 23:33
hij heeft een intel bx chipset, dus ja, 133 mhz zal perfect werken. Wel pc133 geheugen erin hangen!

Verwijderd

Oh mij god, homedisc : als je er geen verstand van heb zeg dan ook niks, prutser !!!

Toewan : ik heb een guillemot prophet sdram.
En ja die 37,5 pci bus is wat hoog, geen idee wat de agp snelheid is btw, maar het loopt.

Maar goed om op de topic terug te komen. Asus p3b-f loopt op hogere snelheden als een tierelier . Mits je de juiste hardware erop propt (geheugen, dimm)
Pagina: 1