Is het waard om een SSD in je PS4 in te bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4M45H
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-01 15:35
Goedendag,

Laatste tijd ben ik steeds meer aan het twijfelen of ik een SSD moet kopen, om deze dan in mijn PS4 in te bouwen.

Op YouTube staan verschillende filmpjes waar ze tests uitvoeren. Daarin zie je duidelijk dat verschillende spellen dan veel sneller laden en veel soepeler draaien.

Is er toevallig iemand die dit uitgetest heeft? En is het waard om een SSD van €200 te kopen en deze dan in te bouwen in je PS4?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je kan ook een gewone SSD halen. 200 euro haal je best wel wat SSD voor namelijk ;)

Deze bv. 100 euro.

pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

[ Voor 45% gewijzigd door Jejking op 16-07-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28

3DDude

I void warranty's

Sneller laden ok.

Maar soepeler draaien heb ik mijn twijfels bij.

http://www.tomshardware.c...drive-upgrade,3695-4.html
Hardware enthusiasts struggle to leave their systems alone, and I'm no different. It's hard for me to buy anything (even a console, which you wouldn't think would be ideal for tweaking), and not want to improve on its stock form. Fortunately, Sony really does make it easy to pull out the PlayStation 4's hard drive and swap in the storage device of your choosing.

Our testing shows that there are some performance gains to be had from tossing an SSD into the PS4, but they're small. You can shave a few seconds off of its boot time or load a saved game slightly faster, but ultimately, you're going to spend way too much more or lose too much capacity in the process. Sure, solid-state drives are getting cheaper. To match the PS4's stock 500 GB disk, though, you're looking at several hundred dollars. That's enough to build an entry-level gaming PC!

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 08:58
Google geeft het antwoord:

http://www.ign.com/wikis/...ive_Speed_Test_Comparison

Het is 50/50 soms is het sneller maar soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:39
oftelwel die kleine verbetering, vind je het waard om zoveel geld ervoor uit te geven?
Voor de ene persoon is het waard, bij een ander weer niet.
Ikzelf vind het niet waard, de verbetering is te klein imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb een tijd een SSD in mijn Ps3 gehad en het is erg snel. Alleen een Ps3/Ps4 is er niet voor gemaakt en ondersteunt daarom dus geen geavanceerde features als TRIM en andere dingen.

Overweeg anders voor minder geld een SSHD. Heb zelf een 1TB SSHD in mijn Ps3 en nadat bepaalde data na 1x gebruiken op de 8GB SSD gedeelte gecached zijn, laadt het veel sneller. Voor 83 euro heb je 1TB en voor 63 euro 500GB.

Komt vooral bij dat een SSD/SSHD/HD alleen invloed heeft op het laden van levels en niet op FPS of wat dan ook.

Met een SSHD bespaar je geld, heb je meer ruimte voor praktisch het zelfde resultaat gezien de snelheid tussen een SSD en HD in ligt.

pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB
pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST500LM000, 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 17:40

Pykow

Angelo OTR

ik heb helaas geen bron meer, maar op youtube was er een test tussen HDD,SSHD en SSD.

het verschil was zo erg klein en als je dan toch een update zou willen doen, dan was een SSHD de beste oplossing, prijs ligt lager dan een SSD en snelheid winst is bijna gelijk.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 15:47
Deze vraag heb ik mezelf ook gesteld voor de PS3, toen voor een HDD gegaan.
Persoonlijk vindt ik de snelheidswinst nog steeds niet de prijs van een SSD in een console rechtvaardigen.

Bovendien nemen de nieuwe games ook meer ruimte in beslag als je een game uit de PSN store haalt, Killzone is 40GB bijvoorbeeld.
Dan heb ik liever meer ruimte en lagere prijs ten koste van wat snelheid dan minder ruimte en hogere prijs voor een klein beetje snelheidswinst.

SSHD's heb ik nog geen ervaring mee maar denk wel dat dat een heel goed alternatief is.

[ Voor 8% gewijzigd door Flex0r op 16-07-2014 11:24 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4M45H
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-01 15:35
Ik zal inderdaad beter een SSHD proberen. Dat lijkt mij wel het slimst om te doen als ik jullie reacties lees.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-05 08:44
The PlayStation 4 hard drive upgrade guide
Digital Foundry tests faster HDDs, hybrid drives and SSDs. Do games load faster and play more smoothly?

http://www.eurogamer.net/...-hard-drive-upgrade-guide

zeer uitbundige analyse incl benchmark videos

[ Voor 9% gewijzigd door seez op 25-07-2014 01:37 ]

Pagina: 1