Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DirectAdmin subdomain als extra domein

Pagina: 1
Acties:

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-11 16:58
Beste iedereen,

Ik ben momenteel een multiwebsite aan het maken, en daarvoor heb ik een mobiele versie gemaakt. Deze wil ik graag op m.domein.nl. (en deze website hangt in hetzelfde cms als domein.nl)

Mijn vraag is: hoe kan ik een subdomein als extra domein toevoegen in DirectAdmin? Ik heb ook dns beheer...

Zelf heb ik al onderzoek gedaan en aan mn hoster gevraagd, maar dit leverde geen resultaat op...

(Sorry als dit topic niet goed staat, ik wist niet precies waar deze vraag moest staan...)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37

Croga

The Unreasonable Man

Ik moet zeggen dat ik geen flauw idee van DirectAdmin heb maar...

Er vanuit gaande dat je Apache draait moet je een virtual host aanmaken op m.domein.nl die verwijst naar een folder op je hosting omgeving.
Daarnaast moet je een record in je DNS maken die m.domein.nl koppelt aan het IP adres van je server.
Ik verwacht eigenlijk dat in DirectAdmin deze dingen grofweg hetzelfde zullen heten.

Maar eigenlijk is dat alles niet meer van deze tijd heh.... Eigenlijk moet je je website gewoon responsive maken natuurlijk ;)